2015-09-01, 14:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicodemus8
Nej det är inga stavar utan väldigt små piller ska.se om jag kan få upp en bild på dom.

EDIT: här kommer bilden på dom http://i.imgur.com/SUdQmV2.jpg

Tack för länken. Jävlar vad små!
Citera
2015-09-01, 16:34
Medlem
Nicodemus8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tack för länken. Jävlar vad små!

Små som fan men slår på ordenligt slår på dom Pfizer lila fast man måste ta 2 av dom då dom ligger på 1 mg
Citera
2015-09-01, 21:10
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicodemus8
Små som fan men slår på ordenligt slår på dom Pfizer lila fast man måste ta 2 av dom då dom ligger på 1 mg

Jag har fått såna på ett behandlingshem o dom var på 0,5 mg.
Citera
2015-09-04, 20:12
Medlem
Hej. Käkar just nu 20mg Omeprazol morgon och kväll, dvs 40mg totalt om dagen. Funderar på att ta en Xanor idag men läste att Omeprazol kan förstärka effekten av Xanor? Tänkte ta en 0,5mg, är det någon som vet om det är lugnt? Hur mycket Xanor behöver man ta för att överdosera?
Citera
2015-09-05, 00:49
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
Hej. Käkar just nu 20mg Omeprazol morgon och kväll, dvs 40mg totalt om dagen. Funderar på att ta en Xanor idag men läste att Omeprazol kan förstärka effekten av Xanor? Tänkte ta en 0,5mg, är det någon som vet om det är lugnt? Hur mycket Xanor behöver man ta för att överdosera?
Vid dessa doser är det fortfarande lugnt.
Sen beror det ju lite på vad du ska göra. Ska du försöka göra ett gott intryck på svärföräldrarna och aldrig ätit benzo innan så kan det väl vara en dum idé.

Annars, räkna som om du snarare ätit 0.75 mg, på ett ungefär.
Citera
2015-09-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Vid dessa doser är det fortfarande lugnt.
Sen beror det ju lite på vad du ska göra. Ska du försöka göra ett gott intryck på svärföräldrarna och aldrig ätit benzo innan så kan det väl vara en dum idé.

Annars, räkna som om du snarare ätit 0.75 mg, på ett ungefär.

Påverkar det något att jag tar dubbla dos omeprazol? Eller förstärker det effekten lika mycket om jag tar 20mg som 40mg? Hur mycket Xanor kan man komma upp i innan det blir farligt så att säga? Är väll "noob", tagit det flertal gånger eftersom jag har det utskrivet men aldrig mer än 0.5mg och inte ofta.
Citera
2015-09-05, 19:58
Bannlyst
Hejsan, har en fråga. har inte käkat xanor särskilt länge. Har käkat bensodiazepiner i cirka 6 månader, varav xanor i 3 månader. Går för övrigt på 5mg om dagen, depot två ggr dagligen 1mg vardera plus vanliga tabletter 1mg fördelat på tre ggr...

Hur lång tid tar det innan man skapar ett fysiskt beroende? är relativt ung(under 30), om det har någon betydelse.. Om jag trappar ner ganska abrupt, kan jag förvänta mig allvarliga konsekvenser, eller uppkommer sådana vid längre tids bruk och högre dosering? någon som har erfarenhet av detta? eller ska man trappa ner tillsammans och i samråd med läkaren för att undvika allvarliga utsättningssymptom?

Edit; prövade häromdagen att inte ta depot på morgonen, och inte heller vanliga tabletter. Vad hände? Jo, svettades, vart extremt stressad/dåligt humör, hemsk hjärtklappning, huvudvärk och extrem ångest. Är det förväntnings biverkningar, alltså att man inbillar sig, eller är det vanliga bieffekter när man slutar ta xanor tvärt?
Senast redigerad av nathaaaliee 2015-09-05 kl. 20:03.
Citera
2015-09-05, 20:07
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaaaliee
Hejsan, har en fråga. har inte käkat xanor särskilt länge. Har käkat bensodiazepiner i cirka 6 månader, varav xanor i 3 månader. Går för övrigt på 5mg om dagen, depot två ggr dagligen 1mg vardera plus vanliga tabletter 1mg fördelat på tre ggr...

Hur lång tid tar det innan man skapar ett fysiskt beroende? är relativt ung(under 30), om det har någon betydelse.. Om jag trappar ner ganska abrupt, kan jag förvänta mig allvarliga konsekvenser, eller uppkommer sådana vid längre tids bruk och högre dosering? någon som har erfarenhet av detta? eller ska man trappa ner tillsammans och i samråd med läkaren för att undvika allvarliga utsättningssymptom?

Edit; prövade häromdagen att inte ta depot på morgonen, och inte heller vanliga tabletter. Vad hände? Jo, svettades, vart extremt stressad/dåligt humör, hemsk hjärtklappning, huvudvärk och extrem ångest. Är det förväntnings biverkningar, alltså att man inbillar sig, eller är det vanliga bieffekter när man slutar ta xanor tvärt?

Fetmarkerade det viktiga. Kan säga att bara för att man gör det i samråd med en läkare blir det inte lätt, men det är att föreslå. Tänk dock på att det kan bli svårt för dig att "ångra" dig på vägen, haha!
Citera
2015-09-05, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Fetmarkerade det viktiga. Kan säga att bara för att man gör det i samråd med en läkare blir det inte lätt, men det är att föreslå. Tänk dock på att det kan bli svårt för dig att "ångra" dig på vägen, haha!
Alltså det kändes som jag skulle dö när jag hade vart utan xanor i ett dygn. Hjärtat pumpade säkert 10000 ggr i minuten. Sluddrade, var typ inte närvarande. Det var fett fucked up alltså.

Självklart kommer det bli svårt att trappa ner, oavsett själv eller med professionell hjälp! Dock vid den sistnämnda så står väl läkarn/förskrivaren skyldig ifall det händer mig något(allvarligt)? Vill försöka trappa ner.

Vill helst ta vid behov, vill inte heller öka ytterligare, även fast jag skulle behöva det pga tolerans... Men jag vet ju att det inte kommer fungera i längden. Det är ju inte bra för mitt psyke eller kropp.

En övrig fråga, ifall en läkare får en beroende pga att denna vart frikostig, kan den få några konsekvenser? OBS utöver xanor tar jag flunitrazepam (på recept ofc) och andra diverse icke narkotiska mediciner.
Senast redigerad av nathaaaliee 2015-09-05 kl. 20:25.
Citera
2015-09-06, 15:38
Bannlyst
Hej!
Finns det svenska ovala Xanor 2 mg?
Citera
2015-09-07, 01:02
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaaaliee

En övrig fråga, ifall en läkare får en beroende pga att denna vart frikostig, kan den få några konsekvenser? OBS utöver xanor tar jag flunitrazepam (på recept ofc) och andra diverse icke narkotiska mediciner.
Inga direkta konsekvenser vid ett enstaka fall, mer än att det noteras av disciplinnämnden. Blir folk beroende höger och vänster för att en och samma läkare kastat ut piller i mängder, så kan denne dock bli av med rätten att skriva ut recept, antingen narkotiska preparat, eller helt och hållet all medicin.
Citera
2015-09-08, 15:49
Medlem
Tjenare,

Existerar 2mg Xanor-stavar fortfarande? Haft lite problem att få dem utskrivna, trots behov vid panikångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in