2015-09-03, 11:52
Medlem
Denna konversation är ju intressant med:

Citat:
[21:34:52] <Haschpundaren> hej
[21:35:24] <Haschpundaren> det var en snubbe i natt som hotade mig och efterfrågade minn adress här i kanalen
[21:35:40] <Haschpundaren> eller, igårkväll typ
[21:36:11] <Haschpundaren> användaren Kakap0
[21:37:32] <Haschpundaren> http://pastebin.com/DSZZ3Wa2
[21:49:01] <wh0re> Äh, du käftade ju också.
[21:49:14] <wh0re> Sluta bråka med folk
[21:49:17] <wh0re> Det är bara dumt
[21:49:31] <Haschpundaren> ja såklart
[21:49:37] <Haschpundaren> jag provocerade honom visst
[21:49:46] <Haschpundaren> men jag höll mig ju inom reglerna
[21:50:21] <Haschpundaren> +
[21:50:50] <wh0re> Jag vet inte riktigt hur man ska tillämpa 1.06 här. Det funkar liksom inte som på forumet riktigt eftersom många på chatten faktiskt inte bryr sig om att vara superanonyma just för de andra chattande. :/
[21:52:31] <Haschpundaren> sant men hot då?
[21:52:39] <Haschpundaren> sant, men hot då?*
[23:32:36] <wh0re> Känns ju ofta som att du till viss del inbjuder till det

Hot är tydligen okej, om man provocerar. Vilket är en helt ny definition av regeln.

Och så återigen det här med att folk ofta inte bryr sig om anonymitet på chatten, eftersom vi känner varandra, och att det därför skulle vara helt okej för random folk att komma in och outa folk.

En kan ju tycka att det kunde tas upp till omröstning, åtminstone hot-delen, istället för att det ska räcka med en enda moderators godtyckliga åsikt.
Citera
2015-09-04, 16:43
Medlem
(FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?

Som alla kan se i inlägget så är det två regelbrott som absolut inte tas upp till omröstning och som absolut inte alla mods kan se rp'ats och göra en bedömning.

Som ni alla ser så blåljuger admin5 offentligt för att hålla sina mods bakom ryggen, vilket sammanfattar trådens syfte och innehåll väldigt bra.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-04 kl. 16:53.
Citera
2015-09-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi går igenom moderatorsåtgärder flera gånger i veckan när det inkommer klagomål. Gjorde det själv för ett par timmar senast och skulle jag känna det minsta tvivel eller ana någon konspiration/komplott bland moderatorerna eller hitta någon enskild moderator med en egen frifräsaragenda så skulle jag tillsammans med övriga admins agera omedelbart.

Dock inser jag att oavsett vad jag skriver så kommer det alltid finnas användare som tror (och säkert upplever också) att vi ljuger, håller varandra om ryggen etc men det är dessvärre inte så mycket att göra åt.

admin5
Fast det fungerar inte så som du säger.
Du kan ljuga tills du storknar, det blir inte mer sant för det.
För det är en lögn.
I chatten finns inte den där transparensen som du pratar om.

Det är dessutom väldigt lite insyn förutom för ett ytterst begränsat antal mods, som själva hänger där. jag tror det är två aktiva, BFC och wh0re, som är där oftare än en gån gi veckan.
Det finns heller inget sätt att se folks pm om man skulle rapportera regelbrott, vilket gör att den där transparensen helt sätts ur spel.
Citera
2015-09-04, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är helt riktigt att vi inte går ut med några namn. Gissningar kommer att ses som OT och raderas med tillhörande varning.

admin5
Ok, lyssnar på det, Er andra patetiska mods som försöker göra poäng
Citera
2015-09-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det verkar svårt för mänskligheten att skapa helt idiotsäkra system,
Precis. Och då ska man inte sitta och säga det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag vill dessutom klargöra att jag inte har en aning om hur den där jävla chatten fungerar, sådant intresserar mig inte. För övrigt hann du gapa om lögner (sanna eller falska, vad vet jag?) en hel del innan det framgick att det var den himmelska chatten som det gapades om, inte särskilt konstruktivt.
Nä, v arken du eller dina kollegor eller någon admin verkar ha någon som helst koll, ändå lovar man dyrt och heligt att allt går rätt till.

Här ser du mitt inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nja... inget av det där spelar någon som helst roll om nu modsen väljer att inte ens ta upp regelbrott till omröstning.

Dessutom så har den här tråden bevisat sig själv flera gånger om...

Där jag säger att regelbrott inte ens tas upp. Jag syftar mycket riktigt på chatten, som är en del an flashback. Den är inte fristående på något sätt och omfattas av forumet som helhet.

Lobengula hävdar då lögnaktigt att rp:s kan ses av alla, vilket inte stämmer i chatten.

Jag påtalar det, varpå admin backar upp Lobengulas skitsnack.
Sen är det ingen som ens vågar kommentera det jag säger, utan det ska tystas ner helt enkelt.
Man ska inte låtsas om att det det finns fel i systemet.
Man ska blunda och hålla för öronen...
Lögner och mörkläggning.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-05 kl. 11:51.
Citera
2015-09-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är i allra högsta grad sant. Däremot finns det ju ingen koppling mellan IRC och vår rapporteringsfunktion.

Personligen så anser jag att chatten bör läggas ner. Det är ingenting som FB behöver syssla med.
RP betyder att man rapporterar eller?
Det när inget fel på chatten i sig. Det är bara det att det inte finns några regler där.
Om du har problem med att flashback har en chat så föreslår jag att du startar ett eget forum.

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag ser det som ett stort jäkla missförstånd.
Lobengula och admin5 har pratat om forumet och inte chatten som du pratat om.
Chatten är en del av forumet. Det är flashback lika mycket som forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Dock så håller jag med dig om att rättssäkerheten på chatten inte är någon höjdare.
Jag har vid ett flertalet tillfällen loggat in på chatten och konstaterat att det inte funnits några mods inloggade förutom Eavilbot (osäker på stavning )som inte ens finns i listan bland moderatorer och admins.
Som jag ser det så skulle oseriösa medlemmar kunna ösa på med brott mot 1.06 och 1.08 hur mycket som helst utan att det händer något.
ja precis och det är exakt vad som händer.

Sen när man ska rapportera det så antingen så ignorerar folk det man säger, eller så tycker de helt enkelt inte att det är värt att engagera sig i.
och 9999/10000 när jag går vidare och tar upp det med moderatorer på forumet så säger de "hör med de i chatten, jag vet inget".

Det finns ingen som helst intention av att upprätthålla regelverket där och ordet transparens skrattretande i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag ser inte ens att det kan vara ett missförstånd. När Haschpundaren dök in i tråden 1 september skrevs inte ett ord om chatten. Det dök istället upp tre dagar senare och är därför inget annat än en efterkonstruktion när han upptäckt att han hade fel och inte kom längre när det gäller forumet.

Det är så genomskinligt så det inte ens finns mer att diskutera om det.
nej, jag har talat om chatten hela tiden. Har även startat en tråd om chatten (30 augusti), där jag tar upp exakt samma saker. (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?
Ingen reagerade där heller, så därför skrev jag i denna tråden.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-05 kl. 13:11.
Citera
2015-09-05, 17:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
nej, jag har talat om chatten hela tiden. Har även startat en tråd om chatten (30 augusti), där jag tar upp exakt samma saker. (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?
Ingen reagerade där heller, så därför skrev jag i denna tråden.

Ja men då så, låt oss diskutera chatten.

Kan du klart och tydligt berätta vad som du tycker är fel, utan tramsigheter?

Personligen skulle jag gärna vara utan denna, men eftersom jag aldrig varit in dit så bekymrar det mig inte mycket om den finns eller inte. Dock skall ju reglerna gälla där med, så har du relevanta klagomål skall de naturligtvis ses på.

EDIT: Har du konkreta bevis för att detta som du tar upp i den andra tråden verkligen sagts?
Senast redigerad av bernad_law 2015-09-05 kl. 17:17.
Citera
2015-09-05, 17:23
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Denna konversation är ju intressant med:

Hot är tydligen okej, om man provocerar. Vilket är en helt ny definition av regeln.

Och så återigen det här med att folk ofta inte bryr sig om anonymitet på chatten, eftersom vi känner varandra, och att det därför skulle vara helt okej för random folk att komma in och outa folk.

En kan ju tycka att det kunde tas upp till omröstning, åtminstone hot-delen, istället för att det ska räcka med en enda moderators godtyckliga åsikt.

Har ju sett folk stängas av från chatten för liknande hot, så någon konsekvens finns uppenbarligen inte.
Själv tycker inte jag att hot av den typen är särskilt allvarliga, men att efterfråga någons identitet är ju ett solklart brott mot 1.06 och borde definitivt resultera i en veckas avstängning (hade någon svarat med de efterfrågade uppgifterna skulle det däremot enligt mig vara fog för permbann på en gång).
Citera
2015-09-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Personligen skulle jag gärna vara utan denna, men eftersom jag aldrig varit in dit så bekymrar det mig inte mycket om den finns eller inte. Dock skall ju reglerna gälla där med, så har du relevanta klagomål skall de naturligtvis ses på.

EDIT: Har du konkreta bevis för att detta som du tar upp i den andra tråden verkligen sagts?

Problemet är att det är väldigt svårt att komma med just konkreta bevis, allt man har är ju en chattlogg och en sådan är ju mycket enkel att ändra i.
I just det här fallet så ser min logg likadan ut, men jag kan inte se någon anledning till varför mitt ord skulle ha någon tyngd det heller.
Det som skulle kunna fungera som bevis är ifall moderatorer eller möjligen evilbot loggar chatten och på så vis kan kolla upp påstådda regelbrott i efterhand.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2015-09-05 kl. 17:30.
Citera
2015-09-05, 17:43
Medlem
Citat:

Ja, jag har ju försökt att göra det en miljard gånger.
Svaret jag får är "allting är perfekt och vi gör aldrig fel"

Citat:

Ja, och de bevisen har gång på gång presenterats för dina kollegor i form av loggar, namn, tidpunkter, datum osc..
Och det under tillfällen när de varit online, har även skickat pm till både wh0re och bfc.

Det är förihelvete det jag säger. Jag har redan rapporterat allting helt enligt regelboken.
Medans ni svamlar om hur jävla bra erat forum sköts lol.
Citera
2015-09-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Problemet är att det är väldigt svårt att komma med just konkreta bevis, allt man har är ju en chattlogg och en sådan är ju mycket enkel att ändra i.
I just det här fallet så ser min logg likadan ut, men jag kan inte se någon anledning till varför mitt ord skulle ha någon tyngd det heller.
Det som skulle kunna fungera som bevis är ifall moderatorer eller möjligen evilbot loggar chatten och på så vis kan kolla upp påstådda regelbrott i efterhand.

Så är det givetvis.
Det finns ingen anledning för en bot och två mods att vara inne konstant utan att skriva, om det inte var för att logga det som sägs.
Citera
2015-09-05, 18:41
Medlem
Citat:
Så är det givetvis.
Det finns ingen anledning för en bot och två mods att vara inne konstant utan att skriva, om det inte var för att logga det som sägs.

Som jag har förstått det så loggar inte evilbot något. Förklaringen jag fick var att det var en onödig säkerhetsrisk (vilket i teorin kanske stämmer men i praktiken så är ju vem som helst fri att ansluta till chatten och logga samtliga öppna meddelanden). När det gäller moderatorer så är det väl så att de moderatorer som är där är det av fri vilja, alltså antagligen för att själva chatta. Problemet med det är att det då inte är riktigt rättvist att kräva att de konstant ska vara aktiva som moderatorer, speciellt nu när det är så pass få moderatorer som är där jämfört med för något år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in