2015-09-05, 18:35
Medlem
Läste nyss att åklagaren sagt till svt väst att de hittat dna spår på kroppen. Som kom från den åtalade.
Konstigt att det inte getts större uppmärksamhet.
2015-09-05, 18:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Okända faktorer får en ju naturligtvis att omvärdera saker. Dock verkar ju inte åklagaren och polis ändrat åsikt om NB.

Även om en massa galningar dyker upp i tråden men den ena vilda idén värre än den andre, så håller åklagaren ändå på att göra sitt case vattentätt.

Det får inte finnas minsta tvivel om att bevisen räcker till. Han kör allt material och alla tillgängliga trådar ända in i kaklet.
Medlem
Titta på reg.nr på Arne Jönssons svarta SUV på länken nedan. Ser bara siffrorna 611 tydligt. Någon som kan få fram bokstäverna? Frågan är vem som använde denna SUV när LH försvann. Var det AJ, hans styvson eller litauerna?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3113&artikel=6186601

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det vet jag inte, men Qwart har skrivit i tråden att vittnet, som såg Lisa vid en SUV vid tiden då hon slutat jobba den 7 Juni, har varit på förhör hos polisen, två gånger som jag mins det.

Vittent i bilen:
Ursprungligen postat av Qwart
Nåt jag fick höra och häpnade över var att en bekant till hen hade åkt förbi och sett Lisa stå och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen (vid caféet) efter jobbet 7 juni, och då hade hon hjälmen "uppträdd" på ena armen.

Inlägget ang att vittnet varit i förhör hos polisen finns någonstans i tråden.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon tycks ju också ha haft rätt bråttom hem eftersom hon valt att avvika innan kollegorna var klara med låsningsproceduren.

Fast det vet vi väl inte? De gick ju ut samtidigt enligt kollegorna. Och även om det var så behöver väl knappast tre personer låsa.
2015-09-05, 18:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tvärtom är det så att äldre mobiler har bättre batterier än moderna, just därför att sådana används endast till det väsentligaste, dvs ringa och skicka SMS.
Det har inget med batterierna att göra. Batterierna blir inte sämre för att de används till mer.

Däremot märks skillnaden under resor mer om mobilen bara används för samtal och SMS. Batteriet tar slut av synbarligen okänd anledning, det är handskakningarna med nätet vid cellbyten under resan som drar ström.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-05 kl. 18:40.
2015-09-05, 18:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eftersom vi inte vet hur hon brukade göra, eller om hon gjorde som hon brukade göra vid den här dagen, kan vi bara hålla med polisen: "Telefonen har dött på grund av att batteriet laddats ur eller blivit avstängd". Dock kan man konstatera, om man ska ta polisen på orden, mobilen sa "hejdå" till nätet, vilket inte händer om den blir sönderslagen, tappas i vatten eller får batteriet urtaget.

Någon sådan uppgift har jag inte sett, bekräftad. Har du något som styrker påståendet? Gärna en länk.
2015-09-05, 18:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av follke
Läste nyss att åklagaren sagt till svt väst att de hittat dna spår på kroppen. Som kom från den åtalade.
Konstigt att det inte getts större uppmärksamhet.

Är det nyheter från idag eller är de gamla nyheter?
Om ny från i dag, kan du posta en länk ?
2015-09-05, 18:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har inget med batterierna att göra. Batterierna blir inte sämre för att de används till mer.

Däremot märks skillnaden under resor mer om mobilen bara används för samtal och SMS. Batteriet tar slut av synbarligen okänd anledning, det är handskakningarna med nätet vid cellbyten under resan som drar ström.

Vad menar du med resor? Utlandsresor?
Självklart drar smartphones betydligt mer än vanliga mobiltelefoner. Jag tror knappast Lisa endast använde sin telefon enbart för att ringa och sms:a.
2015-09-05, 18:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Okända faktorer får en ju naturligtvis att omvärdera saker. Dock verkar ju inte åklagaren och polis ändrat åsikt om NB.
Nej, och det verkar inte heller som att man har ändrat åsikt betr. AB/IB eftersom åklagaren in i det längsta vill lämna öppet för deras medverkan i brottet. Efter den senaste omhäktningen önskade åklagaren avvakta ytterligare en tid innan en ev. definitiv avskrivning av brottsmisstankarna mot dem. Det kan vara så att man saknar vissa analyssvar och vill ha in dessa innan man anser att utredningen nått vägs ände. - Man verkar ha haft samma arbetshypotes hela tiden; en hypotes som har stärkts genom att bevisen mot NB har blivit allt fler. I dagsläget anser sig åklagaren ha "stark bevisning" mot NB - och snart återstår att se om han förmår att styrka sina olika påståenden.
2015-09-05, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Någon sådan uppgift har jag inte sett, bekräftad. Har du något som styrker påståendet? Gärna en länk.

här är länken till påståendet, läs och förstå hur xeniaonatop tolkar in sina sanningar
¨
http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring-1/
2015-09-05, 18:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Titta på reg.nr på Arne Jönssons svarta SUV på länken nedan. Ser bara siffrorna 611 tydligt. Någon som kan få fram bokstäverna? Frågan är vem som använde denna SUV när LH försvann. Var det AJ, hans styvson eller litauerna?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3113&artikel=6186601

reg.nr på Arne Jönssons svarta SUV är:

2015-09-05, 18:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad menar du med resor? Utlandsresor?
Självklart drar smartphones betydligt mer än vanliga mobiltelefoner. Jag tror knappast Lisa endast använde sin telefon enbart för att ringa och sms:a.
Nej, resor mellan mobilceller. Det tror inte jag heller, jag nämnde resor för att visa att cellbyten drar ström, och det märktes tydligare förr när mobiler bara användes för samtal och SMS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in