Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Tycker du verkligen att det låter som ett rimligt alternativ? Varför i hela friden ska man bryta sig in i kaféet från baksidan medan kaféet fortfarande är olåst och personalen kvar? När man vet när det stänger och när det är folktomt?
Nej sanna mina ord låter det helt orimligt.
Tänk efter nu alla här och fundera utefter det vi fått veta vad som hände där vid stängningsdags. Vilket mest troligt motiv hamnar vi i?
Läste du mitt inlägg riktigt ordentligt?
Vi har ett antal motivbilder presenterade för oss, och då har "dölja brottslighet" diskuterats i olika varianter. Det självklara och mest troliga är fortfarande ett sexuellt motiv, men skall man spekulera i något annat, så har vi fått en del att bita i. Att ortens dödsknarkarmördarfastighetsägare har en tam städarlitauer är en av dem, att pappa yrkesmördaren har fått spel på dottern och avrättat henne en annan.
I det perspektivet är, det vill jag att du verkligen överväger, "dölja brottslighet" relativt sunda konstruktioner. Brottsligheten skulle kunna vara "vårdlöshet i trafik", "rattonykterhet" eller "stöld" i de presenterade fallen.