2015-09-05, 14:13
Moderator
Hamilkars avatar
Inlägg med en vidlyftig motivteori med anknytning till den svenska militära närvaron i Mali flyttad till tråden (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd) i (FB) Konspirationer och alternativa teorier

/Mod.
2015-09-05, 14:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Hör tror jag att vi har en ledtråd som inte getts den dignitet den har. Först och främst att en tonårstjej skulle försöka att sätta dit en inbrottstjuv låter otroligt. Många kvinnliga hormoner i kroppen som görs att hon dras till kriminella män. Så det är väl större risk att hon har blivit sexuellt intresserad av inbrottstjuven och att det på så sätt har skett penetration, mord och styckning.

Jaha, så alla tonårstjejer dras till kriminella män nu också?
Sammandragsvis kan man hävda att du är en idiot.
2015-09-05, 14:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vem skickade LH sms:et till 1823? Hon messade väl alltid till mamman? Är det utrett till viken telefon det skickades?

Vadå väl? Är det utrett att hon alltid skickade SMS det till mamman menar du?
2015-09-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du spekulerar att hon var upptagen på dagen. Jag också. Men jag kan till skillnad från dig inte utesluta att hon var med under besöket. Om studentbalen börjar 15.00 kan till och med en femåring räkna ut att håruppsättningarna är klara i god tid före det.

Jag läste städade istället för ställde. Ber om ursäkt. Hursomhelst har båda kollegorna ställt upp på intervjuer dagarna efter förvinnandet. Trådstarten bör vara en utgångspunkt innan man gissar till höger och vänster.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Att det började tre (för vissa?) betyder inte mamman var klar då.

Om alla blev intervjuade i lokalpressen är det väl ännu konstigare att ingen sa något om pappans besök? Förrän i omhäktningsfloden.
2015-09-05, 14:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Att det började tre (för vissa?) betyder inte mamman var klar då.

Om alla blev intervjuade i lokalpressen är det väl ännu konstigare att ingen sa något om pappans besök? Förrän i omhäktningsfloden.

Balen började 15 för samtliga givetvis. Folk vill vara klara i tid till en studentbal, särskilt tjejer.

Nämn en bra anledning varför de skulle nämna familjens besök? De svarar givetvis endast på frågor som reportern ställer till dem. Familjens besök är inget skäl för oro eller obehag.
2015-09-05, 14:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Och hur många gånger har inte Leif GW Persson suttit i Tv och sagt att polisen läcker som ett såll.
Nu kanhända har de tagit fasta på detta, polisledningen.

Det är främst Stockholmspolisen gör skäl för det epitet.
2015-09-05, 15:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Vem skickade LH sms:et till 1823? Hon messade väl alltid till mamman? Är det utrett till viken telefon det skickades?

Jaa, det är utrett. Det är även utrett att smset kom fram ..
2015-09-05, 15:49
Medlem
Citat:
Hör tror jag att vi har en ledtråd som inte getts den dignitet den har. Först och främst att en tonårstjej skulle försöka att sätta dit en inbrottstjuv låter otroligt. Många kvinnliga hormoner i kroppen som görs att hon dras till kriminella män. Så det är väl större risk att hon har blivit sexuellt intresserad av inbrottstjuven och att det på så sätt har skett penetration, mord och styckning.

Vilken tjuv skulle stjäla kopparna? Var finns kopparna nuförtiden? Hitta kopparna och det finns en stor chans till att vi kan hitta mördaren.
Var har du fått tag på den där bullshiten?
2015-09-05, 16:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Vilken tjuv skulle stjäla kopparna? Var finns kopparna nuförtiden? Hitta kopparna och det finns en stor chans till att vi kan hitta mördaren.

Menar du att hon ska ha överfallit honom pga alla vilda hormoner?
2015-09-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Menar du att hon ska ha överfallit honom pga alla vilda hormoner?

Snatteri är långt ifrån mördare.

Var hittar du den kopplingen?
2015-09-05, 16:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Som motivbild, när vi inte vet mer än vi gör, duger det lika bra som "bilolycka som måste döljas". Den känns, i mina ögon mer trolig än "pappa fick psykbryt", "godsägaren har haft lustmordsbekanta", "vit slavhandel som gått snett" och en del till av den karaktären.
Tycker du verkligen att det låter som ett rimligt alternativ? Varför i hela friden ska man bryta sig in i kaféet från baksidan medan kaféet fortfarande är olåst och personalen kvar? När man vet när det stänger och när det är folktomt?
Nej sanna mina ord låter det helt orimligt.

Tänk efter nu alla här och fundera utefter det vi fått veta vad som hände där vid stängningsdags. Vilket mest troligt motiv hamnar vi i?
2015-09-05, 16:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Men för helvete. Vad får ni allt ifrån?

Menar du på allvar att LHs första reaktion när hon får syn på en inbrottstjuv, blir kåt och vill knulla??? Sådär bara, på ren instinkt?

Vad fan är det frågan om här?
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-09-05 kl. 16:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in