2015-09-05, 15:22
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Varför riktar inte Expressen ljuset mot andra JC-typer? Varför slipper de undan? Det finns drivor av kolumnister, skribenter och opinionsbildare som inte är anonyma - på Nyheter Idag, på Avpixlat, Fria tider, osv? De heter Mats Dagerlind, Björn Norström, Joakim Mårtensson, Rolf Malm, Jan Tullberg, Chang Frick, Roger Sahlström, osv. och de har allesammans misshagliga åsikter i Expressens ögon. De skulle älska att bli intervjuade. Vad är det unika med just JC? Hur skiljer hon sig? Hur kunde det rättfärdigas att förstöra hennes liv när det finns så många andra som inte hade lidit skada men som har samma tankar och som dessutom är lika tunga opinionsbildare? Varför går inte Orrenius hem till Dagerlind och ber om att få höra hans tankar? Varför gå över ån efter vatten?

Svar:
1. JC skriver under pseudonym, hon kan inte försvara sig, att outa säljer och skrämmer vanligt folk.
2. De andra kan ge svar på tal, Expressen förlorar, de vågar inte.

Mer än så här behöver egentligen inte sägas. Syftet med uthängningen av Julia Caesar är att skrämma invandringskritiker till tystnad, så enkelt är det. Det handlar om att till varje pris försöka undertrycka den allt starkare opinionen mot Sveriges vansinniga invandringspolitik. Ingen som har hängt med i hur massmedia agerat i invandringsfrågan de senaste två decennierna kan tro något annat.

Men ändå ska det trollas, sida upp och sida ner, med ovidkommande trams om Orrenius telefonnummer och Julia Caesars åkommor. Det är svårt att tro något annat än att varenda journalist i landet som råkar ha konto på Flashback har kastat sig in i tråden för att smäda Julia Caesar och flytta fokus från det som är väsentligt.
Senast redigerad av Stabskapten 2015-09-05 kl. 15:27.
Citera
2015-09-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
JC hade sina skäl att vara anonym. Hon behöver egentligen inte ha några. Hon ville vara anonym. Det räcker. Man har rätt att vara en anonym feg undergroundskribent om Du så vill.

.

Synd att det inte finns gilla knappar på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej det krävs ganska så mycket fanatism och paranoia för att ta henne på allvar.
Undrar bara hur man är funtad när man tycker att Sverige tar emot för många flyktingar precis under den fasansfulla flyktingkatastrofen. Att sd inte hade velat ta emot judar under andra världskriget är solklart men jag vägrar tro att nästan 20 procent av svenskarna är så lågpannade och egoistiska.

Var fick du 20% ifrån ? Sanningen är väl att de flesta insett att det inte är flyktingar enl FN,s konvention.
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Ni som tycker hon är en "hjälte" och att dom som "hängt" ut henne är dumma i huvudet, gissar på att ni röstar på SD...

Det finns inget fel med att "hänga" ut hennes namn när hon är såpass känd, PLUS hon måste kunna stå för vad hon säger! Hur ofta hängs inte folk ut på Flashback? Så tragiskt att läsa hur som många är totalt hjärndöda men ändå levande människor...

Ni har fan inte kontroll på era känslor. Sitter och hotar folk för att dom "hängt" ut en person. Blir det bättre tror ni? Hat föder mer hat. Så fega ni är som hotar folk. Ni ljuger för er själva och tror på era egna lögner. Ni kanske är stora och starka men egentligen är ni bara patetiska små nollor. Ni saknar självrespekt och livsglädje, vilket är väldigt synd.

Det handlar inte om hon är hjälte eller inte , det handlar om vilket samhälle vi skall leva i, skall vi dömas av domstolar eller av en pöbel uppjagad av media.
Skulle tro att SD får ännu fler röster efter artikeln inte mindre, något som Svenskar ogillar är nämligen orättvisor.
Citera
2015-09-05, 15:27
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Har tidningarnas sommarvikarier ringts in för att ta över skiftet här i tråden? Häng med nu.

Minuten senare:

Den här kortslutningen behöver inte kommenteras något vidare.

Sedan vad gäller vårt intresse för de som hänger här. Ingen bryr sig naturligtvis om att avslöja Er, eller vilken agenda som motiverar en sådan uppslutning för uthängningarna, det är ju själva fenomenet i sig själv som är intressant. Här går det naturligtvis inte att jämföra med JC eftersom hennes agenda knappast var "dold". Tvärtom var det ju hennes "agenda" som tvingade fram uthängningen (anonymiteten blir alltid ett problem för Er om den anonyma skribenten kritiserat Decemberjuntans politik). Er agenda är förvisso inte särskilt dold den heller, men här är det mer fråga om uppsåtet snarare än personen.

Du tror alltså att jag är journalist? Eller ingår i en gruppering av något slag? Det går utmärkt att dua mig och jag är varken journalist, f.d journalist, sjukpensionär, elallergiker eller ordförande för föreningen ljusskygga journalister. Det är bara lilla jag.
Anonyma är mindre trovärdiga, inklusive mig själv och alla andra här. Det kan ju handla om partifunktionärer, tex, som låtsas tala bara i egen sak. I Julia Caesars fall är det tydligt att hon är en rasistisk rättshaverist, så det är ju intressant att veta att hon är f.d. DN-journalist som började med oral galvanism och elallergi men gick över till skräckpropaganda om IQ-sänkning o.s.v. Inte för att argumenten blir trovärdigare när hon inte längre är anonym, utan för att det finns en tragisk bakgrund som gör henne mer begriplig.
Citera
2015-09-05, 15:57
Medlem
Citat:
Du tror alltså att jag är journalist? Eller ingår i en gruppering av något slag? Det går utmärkt att dua mig och jag är varken journalist, f.d journalist, sjukpensionär, elallergiker eller ordförande för föreningen ljusskygga journalister. Det är bara lilla jag.
Anonyma är mindre trovärdiga, inklusive mig själv och alla andra här. Det kan ju handla om partifunktionärer, tex, som låtsas tala bara i egen sak. I Julia Caesars fall är det tydligt att hon är en rasistisk rättshaverist, så det är ju intressant att veta att hon är f.d. DN-journalist som började med oral galvanism och elallergi men gick över till skräckpropaganda om IQ-sänkning o.s.v. Inte för att argumenten blir trovärdigare när hon inte längre är anonym, utan för att det finns en tragisk bakgrund som gör henne mer begriplig.
Så uthängningen beror på att Mattsson och Olsson är så godhjärtade och egentligen bara vill få alla att förstå den stackars lilla JC?
Citera
2015-09-05, 16:00
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Nej det krävs ganska så mycket fanatism och paranoia för att ta henne på allvar.
Undrar bara hur man är funtad när man tycker att Sverige tar emot för många flyktingar precis under den fasansfulla flyktingkatastrofen. Att sd inte hade velat ta emot judar under andra världskriget är solklart men jag vägrar tro att nästan 20 procent av svenskarna är så lågpannade och egoistiska.
Va? Vad dillar du om?! Var får du 20 procent ifrån? I senaste undersökningen var det 34 procent som ville ta emot färre. 17 procent ville ta emot fler. Man kan tycka vad man vill om det men det är alltid bäst att förhålla sig till korrekta siffror.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sv...ngmottagningen
Senast redigerad av JaneMarple 2015-09-05 kl. 16:04.
Citera
2015-09-05, 16:06
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Så uthängningen beror på att Mattsson och Olsson är så godhjärtade och egentligen bara vill få alla att förstå den stackars lilla JC?
Nej det tror jag iofs inte, de hade nog andra motiv - framförallt att skydda journalistkåren, det var väl mest det att Orrenius blivit hotad efter uppvigling i Julia Caesars blogg, så det ses som ett hot mot demokratin att hon har en svans av högerextrema som går till angrepp.
Citera
2015-09-05, 16:08
Medlem
Citat:

Eftersom J.C. argumentation för det mesta är baserat på fakta, inte påstående, som är lätt att kolla
så får du nog förklara lite bättre varför återgivna verifierbara fakta skulle vara mindre trovärdiga
för att de kommer ifrån någon anonym. Att hennes fakta är korrekta är också anledning till Medias
hantering av henne , hur lätt hade det inte varit att spräcka ballongen om han satt och ljög.
Citera
2015-09-05, 16:09
Medlem
Citat:
Nej det tror jag iofs inte, de hade nog andra motiv - framförallt att skydda journalistkåren, det var väl mest det att Orrenius blivit hotad efter uppvigling i Julia Caesars blogg, så det ses som ett hot mot demokratin att hon har en svans av högerextrema som går till angrepp.
Skydda, hämnas menar du?

Vad skulle möjligtvis kunna bli bättre av att ytterligare en person blir mordhotad och bespottad?

Mattsson och Olsson har ju en svans vänsterextrema som går till angrepp, är de två också ett hot mot demokratin då?
Citera
2015-09-05, 16:12
Medlem
Citat:

Du måste ha läst väldigt mycket Julia Caesar. Eller så är ditt inlägg bara ett omkok av Hamruds artikel.
Citera
2015-09-05, 16:14
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Eftersom J.C. argumentation för det mesta är baserat på fakta, inte påstående, som är lätt att kolla
så får du nog förklara lite bättre varför återgivna verifierbara fakta skulle vara mindre trovärdiga
för att de kommer ifrån någon anonym. Att hennes fakta är korrekta är också anledning till Medias
hantering av henne , hur lätt hade det inte varit att spräcka ballongen om han satt och ljög.

Uppgifterna kan bara "verifieras" genom flitig läsning av högerextrema bloggar. Där går allt i cirklar.
Citera
2015-09-05, 16:17
Medlem
Detta är väl en anledning god nog att Julia Caesar ville vara anonym.

När det går såna här idioter löst på gator som kan tänka sig att ge en "armbåge i ansiktet tills det är mjukt som skumgummi".

http://www.friatider.se/han-hotar-d-...ssens-hembes-k

Jag tycker inte man behöver säga mer om detta i den här debatten.
Citera
2015-09-05, 16:18
Medlem
HoAmAjs avatar
Om någon bedriver opinion öppet så är det klart att det finns ett intresse för vem som står bakom.

Att folk från extremhögerhåll förvarar en mentalt svag bidrags-igel är ju lite intressant dessutom då hela deras filosofi går ut på att det inte är ras utan att människor suger ut vår välfärdsekonomi som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in