Citat:
Ursprungligen postat av
NS_14
Har tidningarnas sommarvikarier ringts in för att ta över skiftet här i tråden? Häng med nu.
Minuten senare:
Den här kortslutningen behöver inte kommenteras något vidare.
Sedan vad gäller vårt intresse för de som hänger här. Ingen bryr sig naturligtvis om att avslöja Er, eller vilken agenda som motiverar en sådan uppslutning för uthängningarna, det är ju själva fenomenet i sig själv som är intressant. Här går det naturligtvis inte att jämföra med JC eftersom hennes agenda knappast var "dold". Tvärtom var det ju hennes "agenda" som tvingade fram uthängningen (anonymiteten blir alltid ett problem för Er om den anonyma skribenten kritiserat Decemberjuntans politik). Er agenda är förvisso inte särskilt dold den heller, men här är det mer fråga om uppsåtet snarare än personen.
Du tror alltså att jag är journalist? Eller ingår i en gruppering av något slag? Det går utmärkt att dua mig och jag är varken journalist, f.d journalist, sjukpensionär, elallergiker eller ordförande för föreningen ljusskygga journalister. Det är bara lilla jag.
Anonyma är mindre trovärdiga, inklusive mig själv och alla andra här. Det kan ju handla om partifunktionärer, tex, som låtsas tala bara i egen sak. I Julia Caesars fall är det tydligt att hon är en rasistisk rättshaverist, så det är ju intressant att veta att hon är f.d. DN-journalist som började med oral galvanism och elallergi men gick över till skräckpropaganda om IQ-sänkning o.s.v. Inte för att argumenten blir trovärdigare när hon inte längre är anonym, utan för att det finns en tragisk bakgrund som gör henne mer begriplig.