Citat:
Ursprungligen postat av
Pythiae
Som jag minns det spärrade teknikerna endast av två platser.
1. fyndplatsen som är markerad på flera kartor. Den ligger ca 100 m från backen i Öglan. Den ligger inte "invid spåret".
2. ett annat ställe i skogen där de fann ett snöre. Denna plats har jag inte sett utmarkerad på en karta.
Utöver dessa två platser har vi fått info om att hon blev mördad högst upp i backen på Öglan, av spaningsledaren. Men eftersom tältet de hade satt upp mellan ca kl.02 -10 låg långt inne i terrängen (ca 50-70 m in i terrängen mellan de två spåren) så är det naturligt att folk funderar på om spaningsledaren kanske menat att hon blev överfallen högst uppe i backen, inte mördad.
Punkt 2 ovan torde, om det du minns stämmer, vara den som syns på följande bild:
http://postimg.org/image/jqnw1ndsv/
Denna plats är benägen just högst upp på öglan, såvitt jag förstår.
Jag har verkligen svårt att tro att hon blev mördad där, och sedan släpades eller bars mer än 50 meter i oländig terräng. Trots tidigare inlägg som argumenterade för motsatsen, så vidhåller jag att en livlös kropp är
oerhört otymplig att handskas med. Det kan inte på något vis jämföras med att bära en person som är vid medvetande, och villig att bli buren.
Men, alldeles oavsett detta, så är jag ganska konfunderad över fyndplatsen. (Om markeringen på kartan stämmer, vill säga.)
Varför så långt bort från överfallplatsen, och ännu underligare, i just den riktningen?
Som det nu blev, så hamnade han ju ganska nära en annan del av spåret.
Det var ju inte som om han
minskade risken för upptäckt genom att röra sig
närmare spåret?
Ju mer jag tänker på det, desto underligare är det.