2015-09-03, 00:20
Medlem
Citat:
Du kan säga upp din prenumeration genom att kontakta oss på telefonnummer 08-738 26 00 vardagar mellan 08.00-18.00 alternativt via brev. Avbeställningen måste ske senast sju dagar innan prenumerationen upphör. Utebliven betalning gäller ej som uppsägning.

DN Kundservice

Adressen för uppsägning:
Citat:
Dagens Nyheter AB
Kundservice
105 15 Stockholm

Växeln verkar ha varit underbemannad under under en längre period, och uppsägningarna har nog inte minskat med tanke på Bonniers behandling av JC men den främsta anledningen till växelhaveriet förefaller vara prishöjning.
Snigelpost verkar vara den minst besvärliga metoden.
Riktigt underhållande att läsa om hur folk som tröttnat på att sitta i telefonkö desperat försöker säga upp prenumerationen i kommentarsfältet.

Nöjda & belåtna kunder:
Citat:
Uppsägning av tidning pga av ständiga prishöjningar

Efter lång väntan i telefonen får jag till slut, efter ha blivit intervjuad om orsakerna till uppsägning, säga upp min prenumeration. Då min uppsägning primärt beror på att priset höjs ideligen börjar ni schakra och försöka erbjuda lägre pris. Jag ogillar såna metoder. När jag slutligen ber om ett mail som bekräftar uppsägningen menar DN att ni inte jobbar så utan jag får skriva upp namnet på den som tog mot samtalet. Inte direkt proffsigt.
Citat:
JAG VILL HÄRMED SÄGA UPP MITT ABONNEMANG PÅ DN FRÅN OCH MED DEN DAG TILL VILKEN SENASTE AUTOGIRODRAGNINGEN RÄCKER.
DET ÅR RIMLIGEN I SLUTET AV SEPTEMBER 2015.
HUR SOM HELST SÅ SPÄRRAR JAG MITT AUTOGIRO FÖR DN FR O M NU.
DET ÄR OERHÖRT ATT MIN MÅNADSKOSTNAD SKULLE ÖKA MED 140 KR PÅ ETT ÅR.!!
TIDNINGAR SOM KÄMPAR FÖR ATT BEHÅLLA sin upplagesiffra (det gör ni väl?) borde kanske vara litet försiktiga med kraftiga prishöjningar.
Eftersom er telefonservice är usel och ingen knapp finns för uppsägning på hemsidan, så går jag via detta frågeforum, och emotser snar bekräftelse via e-mail eller i nödfall via denna sida
Tack dock för många, långa år av intressant läsning.
Citat:
Lånar din text och hoppas det är OK.

JAG VILL HÄRMED SÄGA UPP MITT ABONNEMANG PÅ DN FRÅN OCH MED DEN DAG TILL VILKEN SENASTE AUTOGIRODRAGNINGEN RÄCKER.
DET ÅR RIMLIGEN I SLUTET AV SEPTEMBER 2015.
HUR SOM HELST SÅ SPÄRRAR JAG MITT AUTOGIRO FÖR DN FR O M NU.
DET ÄR OERHÖRT ATT MIN MÅNADSKOSTNAD SKULLE ÖKA MED 140 KR PÅ ETT ÅR.!!
TIDNINGAR SOM KÄMPAR FÖR ATT BEHÅLLA sin upplagesiffra (det gör ni väl?) borde kanske vara litet försiktiga med kraftiga prishöjningar.
Eftersom er telefonservice är usel och ingen knapp finns för uppsägning på hemsidan, så går jag via detta frågeforum, och emotser snar bekräftelse via e-mail
Citat:
Jag har spärrat mitt autogiro för DN
På måndag skall jag ringa till Kundtjänst och då hoppas jag att jag får prata med en förnuftig person som ACCEPTERAR att jag inte vill ha tidningen längre
Orsaken för detta skall jag inte behöva tala om
Jag vill INTE ha DN längre
Citat:
Med anledning av ert brev om höjd pren.kostn. har jag och en granne funderat på att dela tidning. Vi är pensionärer och kan nog finna en lösning på det. Vi har aldrig använt DN kortet.
så det blir inget problem.
Citat:
Får ej kontakt med kundservice.

Sedan igår morse har jag försökt hjälpa min 92-åriga mamma med ett prenumerationsärende. Igår morse ringde jag två gånger till Kundservice, beräknad väntetid 13 respektive 17 minuter. Ett evigt automatiskt tjatande om att man kan uträtta sitt ärende på dn.se/kundservice. Jag gav upp och gick in på hemsidan för att maila mitt ärende i stället och då var det vid lunchtid igår.
Idag på eftermiddagen hade jag fortfarande inte fått något svar och försökte då på nytt att ringa i stället. Beräknad väntetid var då 1 minut, vilket verkade lovande. Efter drygt 15 minuter gav jag upp. Hur ska era kunder få kontakt med kundservice??????

Om det vore min egen prenumeration det gällde skulle jag nu omgående ha sagt upp den och avslutat autogirot. Nu är det min mammas prenumeration det gäller och mina föräldrar har prenumererat på DN sedan 1949. Mamma vill gärna fortsätta läsa DN och hon har ingen dator, så nu är det min uppgift att försöka nå fram till er kundservice, som helt verkar sakna just service för era kunder.
Citat:
Jag vill avsluta mitt abonnemang. satt i telefonkö i31 minuter men blev sen bortkopplad

Varför behandlar ni era kunder på detta sätt
Citat:
Vi beklagar verkligen väntetiden. Vi tar in alla resurser vi har för att bemöta trycket och hoppas att det ska korta ner väntetiderna snart. Mycket tråkigt att du blev bortkopplad. Jag tror att det kan ha med den höga belastningen på systemen att göra. Du kan också prova att kontakta oss via chatten på dn.se. Ni är alltid välkomna hos oss!

Tack för att ni läser Dagens Nyheter!!
Citat:
Jag skickar ett brev för er behandling av kunder är bedrövlig. Trodde det räckte i och med att gick in på mina sidor och sa upp prenumerationen. Nej då måste man ringa eller skriva brev.
Citat:
Säga upp prenumeration, postaddress?

Eftersom det inte verkar gå att komma fram på telefon (pga av alla uppsägningar?). Vad är postadressen för att säga upp prenumerationen?
Citat:
Hur säger man upp tidningen ? Går inte komma fram till kundtjänst , samma problem har min granne. Hur länge består problemet? Hyr in mer personal om ni inte hinner med!
Citat:
Det är uppsägning av prenumerationen jag menar.
Har ringt 2 gånger till kundtjänst och väntat ca 20 min/gång på att komma fram men inte lyckats. Att det ska vara så svårt att säga upp tidningen!!
Citat:

Jag kommer inte heller fram och hinner inte sitta i telefonkö längre nu, har ju trots allt ett jobb att sköta också.

Att inte kunna bli uppringd eller ange ungefärlig väntetid när man tvingar sina kunder att ringa in år 2015 känns sådär om jag ska vara ärlig. Att man sedan har urkassa öppettider som man dessutom måste ringa på känns inte heller så kundvänligt.

Gör så att man kan säga upp sin prenumeration på något annat sätt än anno 1986 eller ordna så att det går att komma fram till er.

Varumärkesbyggande - ja fast inte på det sättet som ni önskar!

https://kundo.se/org/dagens-nyheter/posts/questions/
Citera
2015-09-03, 00:27
Medlem
Expressen och DN följer samma bana som 7klövern. Tidningsdöden och DÖ Dö, klyschigt.
Citera
2015-09-03, 01:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Adressen för uppsägning:

Växeln verkar ha varit underbemannad under under en längre period, och uppsägningarna har nog inte minskat med tanke på Bonniers behandling av JC men den främsta anledningen till växelhaveriet förefaller vara prishöjning.
Snigelpost verkar vara den minst besvärliga metoden.
Riktigt underhållande att läsa om hur folk som tröttnat på att sitta i telefonkö desperat försöker säga upp prenumerationen i kommentarsfältet.

Nöjda & belåtna kunder:

https://kundo.se/org/dagens-nyheter/posts/questions/

Snobbar som jobbar, i den växeln.
Citera
2015-09-03, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hur tror ni att prenumerationen kommer att påverka DN och Expressen efter uthängningen av Julia Caesar? Marika Formgren har uppmanat läsare att bojkotta DN efter uthängningen. Hur har ni prenumeranter agerat?

(Hittade ingen tråd om just detta)

Jag har letat efter prenumeration på Expressen! Kan du hjälpa mig?
Citera
2015-09-03, 01:59
Medlem
Gdanzigsks avatar
Tidningarna tappar redan läsare men jag tror att de flesta som sympatiserar med JC redan väljer bort de tidningarna så tappet kommer nog inte bli så stort.
Citera
2015-09-03, 18:15
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Tidningarna tappar redan läsare men jag tror att de flesta som sympatiserar med JC redan väljer bort de tidningarna så tappet kommer nog inte bli så stort.

Stämmer, dom alternativa tar allt mera läsare från dom traditionella tidningarna. Som sagt man får väl se hur det utvecklar sig.
Citera
2015-09-03, 19:50
Medlem
Ghibellinos avatar
Jag tror inte att denna affär får någon större inverkan på antalet prenumerationer.

Men på sikt, och av andra skäl, ser det mycket mörkt ut för print. Det handlar både om ett teknikskifte och en förtroendekris bland läsare. Snart är det väl bara pensionärer som vill ha återvinningspapper inkastat i brevlådan.
Citera
2015-09-05, 01:32
Medlem
Europes avatar
Jag tvivlar på att det går att peka på någon minskning på grund av det utöver den generellt minskade printupplagan. Jag tvivlar dessutom på att det finns längre värst många normal- och högbegåvade människor med ett demokratiskt sinnelag som skulle prenumenera på DN. Senast någon telefonförsäljare försökte kränga blaskan till mig, så vägrade jag ens nappa på erbjudandet att få hem den gratis. Historien med JC tillför ju inget nytt som vi inte redan vet om Bonniermedia, samt redan lögnerna i de båda tidningarna gör dem åtminstone för min del helt meningslösa.
Senast redigerad av Europe 2015-09-05 kl. 01:36.
Citera
2015-09-05, 01:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej, tror inte majoriteten av SDs medlemmar fixar läsa en tidning så de har knappast haft en prenumeration tidigare.

Sluta generalisera. Självfallet finns det även sverigedemokrater som är så bakom flötet att de pallar att läsa en svensk ljugmediatidning utan att må illa.
Citera
2015-09-05, 02:01
Medlem
Lobengulas avatar
Jag måste erkänna att jag faktiskt har prenumererat på DN ganska många år med vissa avbrott. DN var faktiskt en ganska bra tidning innan Wolodarski tog över. Nu är det en tidning i fritt fall.

För några veckor sedan ville jag säga upp prenumerationen men "kundtjänst" kunde inte acceptera ett mejl, det måste vara ett fysiskt brev

Det är så företag som agerar i panik reagerar, försvåra för kunder att lämna. Nåja, till slut lyckades jag men "kundtjänsten" passade på att upplysa mig hur mycket de ogillade mig. Mycket moget för ett seriöst företag att agera så. Ja nu kanske det inte är ett så seriöst företag så det må väl vara hänt.

Nu kommer jag att bearbeta vänner och bekanta att lämna DN och för den delen att det är ett intellektuellt självmord att köpa Expressen. T.o.m. pisstidningen Aftonbladet framstår som en lysande stjärna i jämförelse.
Citera
2015-09-05, 02:01
Medlem
DN verkar få flera miljoner i distributionsstöd. Jag vet inte den egentliga anledningen men varför ska lantisar läsa DN-papperstidning på skattebetalarnas bekostnad? Jag har också hört att man ger bort den billigare på landsorten, kanske till och med gratis.

Vilket företag gör sådant? Jag kan bara tänka mig en anledning.
Citera
2015-09-05, 03:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
DN verkar få flera miljoner i distributionsstöd. Jag vet inte den egentliga anledningen men varför ska lantisar läsa DN-papperstidning på skattebetalarnas bekostnad? Jag har också hört att man ger bort den billigare på landsorten, kanske till och med gratis.

Vilket företag gör sådant? Jag kan bara tänka mig en anledning.

Tycker att några bönder borde köra in med sina traktorer på natten (givetvis med utbytta nummerplåtar) och fridfullt dumpa ett par ton bolmande gödsel framför DN-skrapans port.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in