Hur tror ni att prenumerationen kommer att påverka DN och Expressen efter uthängningen av Julia Caesar? Marika Formgren har uppmanat läsare att bojkotta DN efter uthängningen. Hur har ni prenumeranter agerat?
Jag har aldrig betalat TV-licens.
Aldrig prenumererat på DN eller liknande, har inte läst AB eller EX-pressen på flera år.
Senast idag blev jag uppringd av den lokala morgontidningen.
"vi ser att du varit prenumerant tidigare, vi har ett erbjudande,,,,"
-INTE intresserad!
"Varför är du inte det?"
-För mycket vänsterpropaganda!
"Det tycker d,,,,"
-KLICK.
Jag har knappt lagt en krona om året till dessa avisor de senaste femton - tjugo åren...Har aldrig haft en prenumeration på någondera av dem och köper dem extremt sällan, Expressen i princip aldrig eftersom jag anser den vara en reaktionär och grund skräptidning (den har helt klart gått downmarket sedan 1990). Den tid då Expressen var bra, intelligent och vital ligger trettio-fyrtio år tillbaka i tiden; man kunde känna respekt för Bo Strömstedt och P-O Enquist även när man inte höll med dem, men absolut inte för Per Svensson, Linda Skugge, Linna Johansson eller Liza Marklund.
DN har också kanat djupt ner i kitschig och bluffande fejkpolitik, korkade krönikörer och fejkkultur sedan, tja, Arne Ruths avgång i slutet av 90-talet.
Jag har aldrig haft en digital prenumeration på DN, det skulle inte falla mig in, och när jag läser dem på nätet sker det med Adblock på. Båda de här blaskorna är hutlöst övervärderade och det är alltså en uppfattning jag har haft åtminstone de senaste femton åren. De är också mycket mer av stockholmska lokaltidningar idag än för en generation sedan.
En bojkott av DN och Expressen (i alla dess tre editioner), och ett försök att rejält sänka deras annonsintäkter genom riktad bearbetning av dem som annonserar där är helt klart intressanta idéer - och jag bedömer att många har tappat tålamodet med de här produkterna. Det handlar inte alls bara om SD eller invandring; jag tröttnade på den självgott smetiga och halvbildade tonen på deras kultursidor långt innan SD närmade sig riksdagen och numera är det uppenbart att DN inte längre levererar i fråga om reportage, intressanta debatter eller grävande journalistik, och att många av deras nyheter är kackiga rewrites från utländsk press. Låt kossan Klara dö.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-09-02 kl. 20:06.
Det handlar inte alls bara om SD eller invandring; jag tröttnade på den självgott smetiga och halvbildade tonen på deras kultursidor långt innan SD närmade sig riksdagen och numera är det uppenbart att DN inte längre levererar i fråga om reportage, intressanta debatter eller grävande journalistik, och att många av deras nyheter är kackiga rewrites från utländsk press. Låt kossan Klara dö.
Naturligtvis kommer båda tidningarnas upplagor att påverkas.
Välförtjänt till det bättre. Bra att en notorisk konspirationsskribent som "Julia Caesar" avslöjas!
Det blev visst så svettigt att Peter Wolodarski drog ut telefonsladden till kundtjänsten eller bad telefonisterna att gå hem så att prenumeranterna inte kunde säga upp sina prenumerationer.
Citat:
Ursprungligen postat av Marika Formgren
En person i min närhet har två dagar i rad försökt att komma fram till DN:s kundtjänst för att säga upp prenumerationen. Trots drygt två timmar i telefon har det inte gått. Anmälan har gjorts till Konsumentverket. Försöker DN hindra människor från att säga upp sin prenumeration? Har växeln kraschat på grund av högt tryck? Är det någon som vet?
Tror inte man kommer att se något mätbart direkt i relation till uthängningen av JC.
Dock eroderas läsarunderlaget tryggt och obevekligt hela tiden. Det är bara att läsa tråden om tidningsdöden.
Tidningarna tappar läsare hela tiden. Senast igår berättade min granne att hon skulle säga upp prenumerationen på DN. Hon tyckte inte den var värd pengarna helt enkelt.
Att de hängt ut JC lär dock knappast ge dem fler prenumeranter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!