2015-09-04, 22:12
Medlem
Grevens styvson är mest trolig och sannolik GM. Hoppas polisen läser Flashback. Svårigheten ligger dock i att få till stånd ett samarbete med polisen i Dubai, så han blir topsad.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Ingen som kan hjälpa mig med denna teori/fråga/fundering?
2015-09-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Du har väl lusläst överallt för att hitta något att kritisera? Även om du hittar ett till så är inte det något att hetsa upp sig över.

Nu misstar du dig. Det var inte jag som nämnde detta först. Men jag undrar egentligen vad du är ute efter? Att mörka och förtiga kritik? Undrar vem som hetsar upp sig mest här?
2015-09-04, 22:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här gäller en annan tingsrätt, och det framgår inte hur ofta domarna har ändrats i skuldfrågan, men man får i alla fall ett hum om vad det handlar om.

TV4 Nyheterna: Varannan dom ändras av hovrätten

Det är förbluffande ofta en tingsrätt och en hovrätt är oense.
I allmänhet är det dock bara mindre justeringar av påföljd och skadestånd som görs. Oense i skuldfrågan är hovrätt och tingsrätt betydligt mer sällan - i 10-15% av fallen, och detta inkluderar då fall där rättens ordförande blivit överröstad av nämnden i tingsrätten.
2015-09-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag tycker detta är viktigt att komma ihåg då man tar upp enskilda då det gått fel. För min del tänker jag främst på kritiken mot domstolar osv. På den domstol där jag satt ting hade vi cirka
30 000 brottmål per år (ca 80 brottmål per dag) och visst i enskilda fall blir det fel men i den absolut övervägande majoriteten blir det faktiskt rätt. Det kan vara bra att ha i åtanke.

Nu blandar du ihop äpplen och päron. Det handlade om kritik som domaren riktade mot polis.
Varför du svamlar om om att domar "blir rätt"? Vad nu det är.
Senast redigerad av nopomil 2015-09-04 kl. 22:54.
2015-09-04, 22:21
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle dessutom vilja slå vad 200 kr, på att "mordet" (gärningen) föregicks av en trafikolycka (påkörning) där Lisa blev skadad (dödad)!

Vad som hände sedan kan man ju bara spekulera om!

De berömda utredarna har förstås kollat hos alla bilskrotare i området vilka som köpt en vindruta samt vilka som googlat "hur byta vindruta" efter 7/6. Inget napp där heller tydligen...
2015-09-04, 22:29
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
De berömda utredarna har förstås kollat hos alla bilskrotare i området vilka som köpt en vindruta samt vilka som googlat "hur byta vindruta" efter 7/6. Inget napp där heller tydligen...
NB är ju intresserad av bilreparationer. Ex på sida han gillar: https://www.facebook.com/1nsane.chiptuning
2015-09-04, 22:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I allmänhet är det dock bara mindre justeringar av påföljd och skadestånd som görs. Oense i skuldfrågan är hovrätt och tingsrätt betydligt mer sällan - i 10-15% av fallen, och detta inkluderar då fall där rättens ordförande blivit överröstad av nämnden i tingsrätten.
Så, när domstolarna inte är överens i avgörandet om bevisningen är övertygande, har en domstol fel i 10-15 % av fallen. Det innebär att två på varandra följande domstolar har fel i 1-2 % av fallen. #Tingsnotariens domstol har 30.000 brottmål om året, de allra flesta med fällande domar, låt oss säga 25.000. 1-2 % av dessa är alltså 250-500 fällande domar med bristande bevisning per år bara vid #Tingsnotariens domstol.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-04 kl. 22:56.
2015-09-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok att man får tåla ditt evärdeliga pladder, det är lätt att scrolla förbi. Men du ska fanimej inte beslå pappa H med lögn på så lösa grunder!

Det tar inte en timme att ringa någon!
Direkt när han kom fram, vilket snarare skedde ca 20.30 f ö, såg han att allt var på tok. Om han snabbt larmade sina kollegor var de där ca 21 och hade då en timme på sig. Dessutom kanske några kom i helikopter, så det kan ha gått ännu snabbare än så. De hann utan tvivel leta en god stund innan polis larmades.

Heder åt en sådan pappa, som gjorde precis allt rätt. Ta inte den ifrån honom.

Fast du skrev väl i ett tidigare inlägg att pappa H nog hade alibi utan att veta det. Bara sådär.
Vad säger det om hur lätt till du har en "slagsida" i tänkandet?
2015-09-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med det lilla vi vet så är det omöjligt att veta om pappans reaktioner var irrationella eller onormalt häftiga.
Om jag minns rätt så har det tidigare i tråden stått att läsa att delar av familjen varit på cafet tidigare på dagen. Vad som då sas vet vi inte.
Det kan mycket väl vara så att man hade ngt inplanerat på kvällen.
När Lisa inte dyker upp så åker fadern för att hämta LH.
När LH inte hörs eller syns till efter att fadern letat och ropat efter henne. så väljer fadern att ringa efter polis.
Inget märkligt i det.

Har man en tid att passa och ingen svarar i luren,vad annat att göra än att åka iväg och titta var hon tagit vägen ?

Men som sagt varför fadern reagerade så fort är idag omöjligt att veta. I alla fall i detta forum.

Vilka "delar" av familjen? Mamman var ju upptagen - det har vi avhandlat förut. Dvs: det var sannolikt bara pappan. Vad gjorde han där på dagen?
2015-09-04, 22:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fast du skrev väl i ett tidigare inlägg att pappa H nog hade alibi utan att veta det. Bara sådär.
Vad säger det om hur lätt till du har en "slagsida" i tänkandet?

Jag skrev att "vad jag har förstått" har pappan alibi. Och det står jag för att jag snappat upp bara, men på ett trovärdigt sätt. Tror uppgiften var, att hela familjen hade alibi. Det var alltså nåt jag läste, det var inte "bara så där".
2015-09-04, 23:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vilka "delar" av familjen? Mamman var ju upptagen - det har vi avhandlat förut. Dvs: det var sannolikt bara pappan. Vad gjorde han där på dagen?

Det har också "avhandlats" förut. Pappan och troligen systern, då kollegorna sa att familjen hade varit där och lämnat saker.
2015-09-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har samma sorts misstankar och tror att polisen möjligtvis har mottagit nya DNA svar som visar att det hittats annan DNA än MGMs på Lisa och/eller hennes tillhörigheter, och/eller i någon bil, och att det är därför att MGM i dag ska på nytt förhör.
Jag tror att GM är en annan än MGM, evt AJ och/eller hans son eller annan av AJs familjemedlemmar eller bekanta och att MGM evt. kan ha medverkat till att städa upp efter GM.
Och att polisen hoppas på att MGM nu vill berätta vem som han intill nu har skyddat och hjälp städa åt.

Ingen som tror att pedofil dömde från den före detta spritfabriken mitt emot caféet kan vara inblandad? Allt sjukt som skrivits om honom i tråden tycker jag verkar högintressant att göra en polisutredning och topsa honom. Läst hans dom och det är absurd läsning en riktig sjukskalle...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-09-04 kl. 23:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in