2015-09-04, 21:04
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag VET lika lite om dna-spåren som du VET om faderns ev PTS-D. Men om jag skulle bedöma trovärdigheten hos åklagare jämte Le Grand Maitre är valet enkelt. Vi får troligen invänta FUP för att se vem som sitter där med dumstruten. Ska bli intressant att beskåda alla bevisplanteringsteorier. För det är troligtvis vad som måste till för att skapa ett scenario med "den oförvitlige balten".
Nej, jag tror absolut att balten kommer att bli dömd i tingsrätten.
Jag är Helt övertygad om att han kommer att bli dömd.

Men - de kommer överklaga. Och då kommer han att frias i hovrätten.

Polisens enögda övertygelse riskerar alltså att låta en mördare gå lös, ostraffad och omisstänkt.
2015-09-04, 21:09
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag är hemskt ledsen, men jag orkar inte gå igenom hela tråden.

Vet inte om denna teori har varit uppe tidigare, men denna version har jag hört, och tycker är lika trolig som någon annan.

Litauerna arbetade ju för greve Jönss*n, och har gjort så i flera år. Greven har en son som (enligt ryktet) har gjort sig skyldig till liknande brott tidigare.

What if;
Grevens son spanar in Lisa, och bestämmer sig för att han ska ha henne.
Han väntar på, henne, lockar med sig henne, gör det han vill (min gissning är upprepade våldtäkter), o dödar henne.
I egenskap av greveson och miljonär (antar jag) så vet han att alla kan köpas för pengar. Han ringer in sina trogna arbetare och erbjuder dem en stor summa pengar i utbyte mot att de städar upp efter honom.

Strax efter Lisas försvinnande ska grevesonen tydligen ha lämnat landet.

Som sagt; bara spekulationer, o har kanske varit uppe tidigare, men vad tror ni om sannolikheten? Någon som vet mer?

Ingen som kan hjälpa mig med denna teori/fråga/fundering?
2015-09-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.expressen.se/gt/35-aringen-brevvaxlar-med-frun--fran-haktet/

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det stämmer att Expressen (från den 7 augusti) har uppgett detta, men de har i en annan artikel uppgett att brevkontakt har ägt rum sedan 6 juli, så man undrar ju om det är tidningen, tolkarna eller mamman det är fel på.

OK. Tack.
Ser den är uppdaterad 20150820.
2015-09-04, 21:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är inte första gången flaschback detektiverna får på skallen för att "peka ut" oskyldiga familjemedlemmar. Som sedan visat sig vara skyldiga.

Nu var det falsk tillvitelse hen fick på skallen för, påstå att fadern ljög utifrån haschångande antaganden.
Visst kan en blind höna hitta ett korn ibland, det är ju ett talesätt
2015-09-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, jag tror absolut att balten kommer att bli dömd i tingsrätten.
Jag är Helt övertygad om att han kommer att bli dömd.

Men - de kommer överklaga. Och då kommer han att frias i hovrätten.

Polisens enögda övertygelse riskerar alltså att låta en mördare gå lös, ostraffad och omisstänkt.

Skulle dessutom vilja slå vad 200 kr, på att "mordet" (gärningen) föregicks av en trafikolycka (påkörning) där Lisa blev skadad (dödad)!

Vad som hände sedan kan man ju bara spekulera om!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-09-04 kl. 21:39.
2015-09-04, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med det lilla vi vet så är det omöjligt att veta om pappans reaktioner var irrationella eller onormalt häftiga.
Om jag minns rätt så har det tidigare i tråden stått att läsa att delar av familjen varit på cafet tidigare på dagen. Vad som då sas vet vi inte.
Det kan mycket väl vara så att man hade ngt inplanerat på kvällen.
När Lisa inte dyker upp så åker fadern för att hämta LH.
När LH inte hörs eller syns till efter att fadern letat och ropat efter henne. så väljer fadern att ringa efter polis.
Inget märkligt i det.

Har man en tid att passa och ingen svarar i luren,vad annat att göra än att åka iväg och titta var hon tagit vägen ?

Men som sagt varför fadern reagerade så fort är idag omöjligt att veta. I alla fall i detta forum.

Det var för mig en väldigt naturlig reaktion av Pappan.
Det var första gången Lisa skulle köra hem
själv och på sin EU moped.
Han har nog en ordning och tillitsfull familj.
Yrkes samma militärer är noggranna och
vill sin omgivning också ska vara det som oftast.
Skulle han kört i iltransport skulle det tagit 25 minuter
istället körde han den vägen han visste dottern
skulle köra.
Väl framme ser han nycklarna i och en påse men ingen
dotter, det är då en fader känner olusten krypa fram
skräcken och känslan att hon kan blivit upplockad/bortrövad.
Stå där ensam under kvällens skymmande himmel
och ropa utan svar.
Fy fan vilken situation!
Då ringer han dom han känner och kör en skallgångs kedja
i rask takt tills polis anländer, han förstår kanske
redan när telefonen är avstängd att något är
käpp rakt åt helvete.
Klart att han är betrodd hos polisen, dom tar allt på
allvar direkt.
Troligen har dom varit vid Martorp men hennes kropp
har blivit transporterad dit långt senare.
Pappan är inte mördaren, kan däremot känna
till den person jag nämt som jag tycker
är väldigt intressant i sammanhanget.
2015-09-04, 21:38
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ska vi släppa fri Dalby-mördaren också?
Han är/var ju pappa.
Han mördade sin egen Dotter, samt hustru.

Du kan snacka skit om den häktade bara för att han är utlänning hur mycket du vill.
Visst är det jättepraktiskt att han är utlänning va?
Han komemr där som en ond vind från utlandet, och slår med sina smutsiga klor ner på en oskyldig liten Svensk flicka. Och så kommer en ond balt här, som en symbol för allt det onda och okända vi läser om varje dag i tidningarna. Självklart måste det vara han som är skyldig.
Trots att han inte har någon psykologisk likhet med en mördare av okända unga flickor. Trots att han inte hade den rent faktiska tiden på sig att kunna mörda o gömma henne.
Du tycker att vi ska hata på balten för allt vi är värda - bara för att polisen Säger att det är han.

Fattar du inte att det är polisens JOBB att säga att den de fångat är skyldig.

Vad Dalby-mördaren gjorde saknar totalt relevans här . Skulle faktumet att han också var militär automatiskt göra LH:s pappa till en misstänkt mördare också ?? Det är väl bara du med dina expertkunskaper som drar en sådan hjärnsvag slutsats . Tänk att du kan uttala dig på ett så säkert och professionellt sätt om nåt som du inte vet ett skit om . Det du skriver om LH:s pappa är ju bara dravel som du hittar i nåt avlägset skrymsle i din knapphändigt fungerande hjärna . Och att du hyser såna starka känslor för MGM är ju väldigt sött och gulligt av dig . Tyvärr så komemr du att upptäcka att du har så jävla fel om all skit du skriver om fallet med LH:s försvinnande och död så jag hoppas att du har tränat upp nackmusklerna ordentligt för tyngden av alla foliehattar och dumstrutar kommer att bli väldigt besvärande . Att du nämner inte fattar är ju skrattretande när det kommer från en som dig . Du om någon ska väl inte uttala dig om nåt sånt ....
Senast redigerad av delta2 2015-09-04 kl. 21:42.
2015-09-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Ni som påstår att det är så ovanligt att det inte läcker från polisen.
Det var likadant i det aktuella trippelmordfallet.
Inga läckor där heller.

Inse att polisen är trött på att lösa detaljer om sina utredningar i pressen och här som i förlängningen kan förstöra utredning.

Det kommer nog bli så här i fortsättningen.

Och hur många gånger har inte Leif GW Persson suttit i Tv och sagt att polisen läcker som ett såll.
Nu kanhända har de tagit fasta på detta, polisledningen.
2015-09-04, 21:44
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle dessutom vilja slå vad 200 kr, på att "mordet" (gärningen) föregicks av en trafikolycka (påkörning) där Lisa blev skadad (dödad)!

Vem kan ha suttit bakom ratten, en smitare eller någon av de som figurerar i målet?
2015-09-04, 21:55
Medlem
Citat:

Kan slå vad om att det inte är någon trafikolycka
2015-09-04, 22:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Den tesen är du inte ensam om, finns massor itråden. Är det inte osannolikt att MGM skulle fortsätta tiga när han nu står inför mord, om det bara är dråp eller t om vårdslöshet och vållande ? I så fall är MGM oskyldig och någon därute jäkligt iskall och hänsynslös.
2015-09-04, 22:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Vem kan ha suttit bakom ratten, en smitare eller någon av de som figurerar i målet?

Förmodligen vem som helst. Det finns hundratals inlägg om trafikolycka som orsak till Lisas död. Det första är inte sämre än något annat, dessutom skrivet innan hon ens var hittad, redan på onsdag 10/6:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Kanske ligger det en trafikolycka bakom förvinnandet? Kanske tappade hon något som blåste i väg mot ladan? Hon sprang ut på vägen för att plocka upp det och blev påkörd av en bil. Föraren chockas och tar in den livlösa kroppen i bilen. Då han tror att hon är avliden kastar han telefonen och dumpar kroppen på något undangömd ställe.
När Car*oline St*nv*ll försvann vid Gällivare var det troligen en trafik situation som var upptakten till mordet. Mördaren i det fallet var ute på älgjakt i området och var förmodligen både utmattad och berusad.
Pågick det någon speciell aktivitet i området kring denna händelse? Något bygge, eller skogsarbete som som genererade mer vårdslös trafik? Det är nog bra om polis och allmänhet är medvetna om denna möjlighet. Det kan ju ha uppstått skador på bilen om det gått till på detta sätt som kan leda till en lösning på fallet. Men man hoppas ju tills motsatsen är bevisad att alla "onda" teorier här är felaktiga och att hon kommer hem välbehållen. Men det ser ju onekligen dystert ut...

RIP Lisa,
Jag hoppas att det var en trafikolycka, för hennes skull. Att det gick fort.
Men då borde vi ha fått veta det nu, så det ser ju onekligen dystert ut...fortfarande.

Edit: Det var någon mässa för rallybilar el. dyl. någonstans i trakten.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-04 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in