2015-09-02, 22:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mer från Nya Efterlyst: Inte ett ord om att Lisa betraktades från ladutaket, så GT slirade på sanningen. Inget om att litauerna var på taket i samband med försvinnandet.

Ah, det var just vad jag skulle fråga om. Med hänvisning till rubriken:

Lisa Holm kände sig betraktad - av misstänkte mördaren

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/808620-lisa-holm-kande-sig-betraktad-av-misstankte-mordaren

Undrar även vad som framgick av detta:

Citat:
I "Nya Efterlyst" berättar också åklagaren Lars-Göran Wennerholm om hur man kom den nu misstänkte 35-åringen på spåren – och berättar att misstankar tidigt riktades mot 35-åringen och hans bror då flera personer upplevde att de betedde sig konstigt under sökandet efter Lisa.

Var det inget mer än deras rörelsemönster i förhållande till MPS?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-02 kl. 22:37.
2015-09-02, 22:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Då frågar jag igen.
Sköter inte Åklagaren sitt jobb när han här vill få fast en mördare ?
Ja, svarade jag. Han sköter inte sitt jobb när han sladdrar i media. Min motivering finns i tråden.
2015-09-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det vore på det sätt du beskriver så borde den yngre brodern redan hämtats och häktats, det DNA som hittats är från broder nummer två, storebror, han har en fet förklaringsbörda att leva upp till, den kommer nog i slutförhöret, kort sagt inget spår efter yngre brodern, endast efter storebror, hur får du in lillebror i ditt resonemang?

Har han (lillebror) mördat LH så har han lämnat spår, var är dom i så fall?

Spåren är väl bara på hennes tillhörigheter eller har jag fel? Kan ju isåfall varit storebror som satt med Lisa i baksätet och sen kastade ut grejerna. Lillebror kanske var med men körde bilen då
2015-09-02, 22:48
Medlem
Brödernas beteende var ju en utav anledningarna till att dom plockades in.
När polisen sedan pratat med bröderna och den äldres fru så stärktes ju misstanken .varpå den ena brodern släpptes tillsammans med den äldre broderns fru.
Och det är här som jag lite nyfiket undrar vad som sades ,eftersom den ena brodern fortfarande sitter häktad.

Att bröderna plockades in är inte det minsta märkligt.
Och ju mer man rotar i skiten desto mer luktar den,och en av bröderna sitter kvar.
2015-09-02, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Undrar även vad som framgick av detta:

Var det inget mer än deras rörelsemönster i förhållande till MPS?
Intervju med åklagaren:
- Ni fick uppgifter om att det fanns personer som rörde kring sökandet som betedde sig inadekvat, som de uttryckte det, som då var de här personerna som ni se'n riktade misstankarna mot, stämmer det?
- Ja, så kan man säga, man hittade tillhörigheter till Lisa Holm ganska tidigt då så att säga, i den här ladan, och dels där man senare har hittat andra tillhörigheter, och dels se'n då när man hittade Lisa Holms kropp, så att säga. De här platserna är inte så allmäntillgängliga för vem som helst, utan då blir ju direkt kretsen som man kan titta på ganska begränsad. Det var ju sammantaget med lite andra uppgifter då som vi fick in.

Sedan spånade programledarna om vad inadekvat betyder. En av dem hade fått information om att de rörde sig runt sökarna utan att delta.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-02 kl. 22:58.
2015-09-02, 22:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej, jag skäms inte. Vi är några styckna som brukar träffa rätt i de olika brottmålen, rent intuitivt från början när vi ser vart bevisningen leder.

Ni i kåren har alltså tillgång till bevis som vi andra inte har. Kan man se var bevisningen leder i det här fallet så måste man vara klärvoajant. Stämmer ju bra med att du inte skäms.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-09-02 kl. 22:58.
2015-09-02, 22:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Efterlyst har flyttat till 8;an som jag tyvärr inte kan se. Men jag tror att programmet senare skall kunna ses i 8-Play. Den kan jag komma åt.
Du kan se 8:ans program på samma play-app. Som tv3:s alltså
2015-09-02, 22:55
Medlem
nominals avatar
"Vi gör en djupdykning i fallet Lisa Holm" sade de på reklamen innan Nya Efterlyst. Snacka om falsk marknadsföring. Någon som har lust att anmäla till granskningsnämnden?

Var det någon ny fakta som kom fram förutom petitesser?
2015-09-02, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Brödernas beteende var ju en utav anledningarna till att dom plockades in.
När polisen sedan pratat med bröderna och den äldres fru så stärktes ju misstanken .varpå den ena brodern släpptes tillsammans med den äldre broderns fru.
Och det är här som jag lite nyfiket undrar vad som sades ,eftersom den ena brodern fortfarande sitter häktad.

Att bröderna plockades in är inte det minsta märkligt.
Och ju mer man rotar i skiten desto mer luktar den,och en av bröderna sitter kvar.

Mitt fetade.
Nä, lillebror och fru släpptes inte samtidigt. Frun släpptes efter en vecka, lillebror efter två. Och att de släpptes behöver inte ha något att göra med vad de sagt i förhör. Det fanns väl inget mot dem och lillebror satt häktad en vecka längre bara därför att han är en man.
2015-09-02, 23:03
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
"Vi gör en djupdykning i fallet Lisa Holm" sade de på reklamen innan Nya Efterlyst. Snacka om falsk marknadsföring. Någon som har lust att anmäla till granskningsnämnden?

Var det någon ny fakta som kom fram förutom petitesser?
Håller med om att det var mycket magert. Men granskningsnämnden...nä.
2015-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Nä, lillebror och fru släpptes inte samtidigt. Frun släpptes efter en vecka, lillebror efter två. Och att de släpptes behöver inte ha något att göra med vad de sagt i förhör. Det fanns väl inget mot dem och lillebror satt häktad en vecka längre bara därför att han är en man.

Eller så släpptes han senare för att han inte bara var man utan även arbetskamrat med sin bror.
Men visst kan det vara så att det inte fanns ngt på lillebror eller fru
2015-09-02, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Eller så släpptes han senare för att han inte bara var man utan även arbetskamrat med sin bror.
Men visst kan det vara så att det inte fanns ngt på lillebror eller fru
Han släpptes senare för han var häktad på två veckor, kvinnan var häktad på en vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in