2015-09-04, 09:07
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Angående Hedman. Han är hård men rättvis. Månne orättvist bedömd.

Lapierre, vem bryr sig. Låt MoDo köra på. Blir hur som haver en hel del sköna inslag i Elitserien (SHL). Brashear är trots allt en av de skönaste värvningar jag sett på länge i denna liga.

Efter att ha kastat ett getöga eller 2 på CHL-matcherna i afton (om du inte vet vad CHL är; viktigaste turneringen i Europa, Lule är mästare) så ser Lkpg ut ungefär som vanligt. Hardt är riktigt bra. Färjestad känns sådär. Hela FBK känns som ett stort skämt. Gunnarsson, som egentligen är en riktigt bra back, har ju gjort bort sig totalt. Hur många Persson spelar i FBK utan att kännas personliga? Wallin, helt osynlig. Hur han lyckades krita ett kontrakt är ett mysterium. Haugen? Nja, Billiga mål som fan, och alla proffs tippar FBK högt i år. Njae säger jag igen. Nygga känns även han medelljummen hittills.

Handlar nog mera om att man inte tar den där ligan på allvar, pajasturnering som den är.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Fast Lapierre har ändå gjort 139 poäng i NHL, så jag tror nog han kan mäkta med att göra 20 poäng i SHL.

Han fick väl inte kontrakt med någon NHL-klubb inför den här säsongen. Spela AHL är knappast ett alternativ om han gjort 10 säsonger högre upp. -49 i NHL säger väl att han inte kommer att bli någon målspruta om han inte helt plötsligt får en offensiv roll, vilket han knappast är värvad för.

Ifjol spelade han uppenbarligen för en av de lägsta lönerna i NHL 438 000$. Snabbkollade lite och hittade ingen på samma nivå. Även rookies får 6-700 000$
Citera
2015-09-04, 10:23
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ifjol spelade han uppenbarligen för en av de lägsta lönerna i NHL 438 000$. Snabbkollade lite och hittade ingen på samma nivå. Även rookies får 6-700 000$

Fast ändå envägskontrakt antar jag. Och då tjänar han ju bra mycket mer än de flesta unga spelare som hoppar mellan nhl och ahl. Dessutom är det nästan 3,7 miljoner kronor(med mycket lägre skatter).

Men han lär ju gått ner riktigt mycket i lön för att spela i Modo men man förstår ju att han inte är billig. Förmodligen för dyr för en tredjekedja.
Citera
2015-09-04, 12:31
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
139p/10säs = ca 14 (kompisavrundning) poäng/säsong. 14/82 = 0.17 poäng per match.

Visserligen i en bättre liga men men. Mja, jag är en i raden som inte är så jätteimpad.

Nu tycker jag dessutom att vi ska hålla oss till nutida statistik. 14/15 Penguins 35 matcher 0 mål 2 ass (+/-)-13. Verkar ju vara en klockren värvning.

Vad jag förstått är LaPierre en Jämtintyp. Som kommer att åka på så jävlar med däng för att att han inte fattar svenska, eller finska (Melart). MoDo haha.
0.23 p/match tror jag det är.
Citera
2015-09-04, 14:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
0.23 p/match tror jag det är.
Precis. Står klart och tydligt på EP. Men det kanske var enklare att räkna själv?
Citera
2015-09-04, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Precis. Står klart och tydligt på EP. Men det kanske var enklare att räkna själv?
Att jämföra Jämtin med Lapierre känns nästan som en kräkning....https://www.youtube.com/watch?v=IqVmnzOVmh0

Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Att jämföra Jämtin med Lapierre känns nästan som en kräkning....https://www.youtube.com/watch?v=IqVmnzOVmh0
I denna video ser man att han kan skjuta också man tycker ju att han borde kunna göra 10 mål iallafall men sen är han ju inte värvad för att vara en poäng görare utan en powerford som ska åka skridskor och tacklas.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-09-04 kl. 20:29. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-09-04, 17:33
Medlem
Bara att måsta försvara en spelare eller halva laget varje gång någon värvas borde väl ringa ett gäng varningsklockor.
Men det verkar inte hända i sagornas värld. Nä jag är skeptisk.
Väntar på att överbevisas dock.
Citera
2015-09-04, 23:09
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
I denna video ser man att han kan skjuta också man tycker ju att han borde kunna göra 10 mål iallafall men sen är han ju inte värvad för att vara en poäng görare utan en powerford som ska åka skridskor och tacklas.

https://www.youtube.com/watch?v=M9YNTSo9aeE

Här ser man att han verkar bli skadad ganska lätt. Kanske något för Brynäs?
Citera
2015-09-04, 23:40
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
https://www.youtube.com/watch?v=M9YNTSo9aeE

Här ser man att han verkar bli skadad ganska lätt. Kanske något för Brynäs?

Mer något før Stars. Hade han varit back så hade han varit en naturlig ersättare før Kevin "Vinddraget" Kapstad.
Citera
2015-09-05, 17:58
Medlem
Karol.s avatar
Varför har Kovacs och Alexander Nylander redan bestämt sig för Allsvenskt spel 16/17?
Citera
2015-09-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Varför har Kovacs och Alexander Nylander redan bestämt sig för Allsvenskt spel 16/17?

Menar du AIK eller Rögle

Eller något annat långsökt
Citera
2015-09-06, 15:01
Medlem
Illusioners avatar
Det kanske blir en back snart ändå:

http://www.gd.se/ishockey/shl/nu-kan-brynas-backjakt-snart-vara-slut#Ishockey
Citera
2015-09-06, 18:34
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det kanske blir en back snart ändå:

http://www.gd.se/ishockey/shl/nu-kan-brynas-backjakt-snart-vara-slut#Ishockey

Goda nyheter. Det är även väldigt roligt att höra att han berömmer Zanetti som väl får ses som en stor chansning. Håller tummarna för att han blir en back att räkna med! Dags för säsongen att sätta igång nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in