Citat:
Det lutar starkt åt utlänning, kanske gästarbetare i området, asylboende, nyinvandrad som begår ett bestialiskt brott och som sannolikt lämnat Sverige.
Då personen inte finns i register, då den här typen av brott i dagens Sverige nästan är synonymt med vissa folkgrupper.
Kvinnan i Vårgårda mördad av en afrikan som flyr ner till Europa.
Blomberg, gästarbetare där mördaren lyckligtvis sitter häktad.
IKEA morden vansinnesbrott av en asylsökande som skulle avvisas.
Listan kan göras i princip hur lång som helst.
Det här fallet blir svårt att lösa tror jag i det fall det inte rör sig om en psykiskt sjuk svensk man, det förefaller dock inte sannolikt.
Jag tippar på att det handlar om ett dåd av en svart afrikan, typ fallet Nancy Tavsan eller Elin Krantz, de är kapabla till rena vansinnesdåd utan att för den delen klassas som psykiskt sjuka.
Alt. en GM från öststaterna.
Då personen inte finns i register, då den här typen av brott i dagens Sverige nästan är synonymt med vissa folkgrupper.
Kvinnan i Vårgårda mördad av en afrikan som flyr ner till Europa.
Blomberg, gästarbetare där mördaren lyckligtvis sitter häktad.
IKEA morden vansinnesbrott av en asylsökande som skulle avvisas.
Listan kan göras i princip hur lång som helst.
Det här fallet blir svårt att lösa tror jag i det fall det inte rör sig om en psykiskt sjuk svensk man, det förefaller dock inte sannolikt.
Jag tippar på att det handlar om ett dåd av en svart afrikan, typ fallet Nancy Tavsan eller Elin Krantz, de är kapabla till rena vansinnesdåd utan att för den delen klassas som psykiskt sjuka.
Alt. en GM från öststaterna.
För det första vet vi inte vad det rör sig om för typ av brott, men jag börjar bli mer och mer övertygad om att det rör sig om ett sexualbrott, så vi kan väl i resonemanget utgå från det.
Du har rätt i att vad gäller sexualbrott (inklusive våldtäkter, sannolikt även överfallsvåldtäkter) finns det en överrepresentation av personer med utländsk bakgrund. Överrepresentationen är dock inte så stor att det mest troliga, strikt "statistiskt", är att GM vid en överfallsvåldtäkt har utländskt påbrå – då personer med utländsk bakgrund ur statistiskt hänseende är underrepresenterade i Sverige.
Sedan så måste man förstås se på de konkreta omständigheterna. En överfallsvåldtäkt som sker i Rinkeby, Biskopsgården eller Rosengård har med förmodligen minst 90 procent säkerhet en GM med utländsk bakgrund. En våldtäkt som sker på Fårö eller vid en vandringsled i närheten av Kebnekaise har med säkert minst 90 procent en GM med svensk eller i alla fall västeuropeisk bakgrund. Runby är varken Rinkeby eller Fårö, men som påpekats är det ett i huvudsak vitt område – det minskar sannolikheten att GM har utländsk bakgrund i jämförelse med en så att säga genomsnittlig överfallsvåldtäkt.
Morden på IKEA och i Vårgårda är två helt olika mord, och det finns inget som tyder på någon form av likhet med mordet i Upplands Väsby. Sannolikt finns det inte heller likheter med mordet i Blomberg, men där är motiven och omständigheterna än så länge oklara. Dina märkliga jämförelser bekräftar att du är så förblindad av dina rasistiska världsbild att du har svårt att se omständigheterna och dra slutsatser från det – kanske är du också egentligen ganska ointresserad av det.