2015-09-04, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Barn har en tendens att hitta på. Har hänt förut och kommer hända igen. Att barn hittar på alltså.

Men om det har hänt så tror jag inte på en koppling till Runby. Mördaren i Runby verkar mer kompetent och rejäl.
Var Borås fallen endast lögner? Vad får dig att tro att Runby g.m är kompetent och rejäl? Han lämnade DNA efter sig..

Någon från Väsby som pluggar i Borås?
Citera
2015-09-04, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Frågan är vem som är en nolla. Du är så otroligt förblindad av gammelmedias lögner att du vägrar inse att dina kära ynkryggar till "flyktingar" är överrepresenterade i den brottsliga statistiken.
Tror ej att någon av "dina flyktingar" har förmågan att planera och utföra något som det här..plus dom är rädda för skogen...
g.m troligen svenne med lokalkännedom, uppvuxen i Väsby bor på annat håll.
Citera
2015-09-04, 11:45
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Frågan är vem som är en nolla. Du är så otroligt förblindad av gammelmedias lögner att du vägrar inse att dina kära ynkryggar till "flyktingar" är överrepresenterade i den brottsliga statistiken.
Vi kan ju sitta här och vrida och vända på den rent statistiska sannolikheten för etniciteten på GM, men det för oss föga närmare svaret i detta fall. Statistik kan inte isolerat ge svar på ett skit.

Förutom statistiken ser iaf jag inget som pekar på något modus operandi eller annat som indikerar etnicitet. Då blir diskussionen ganska meningslös eftersom de flesta i tråden redan vet att vissa etniciteter är överrepresenterade vid vissa typer av brott.

Utöver detta vet vi väl ännu inte heller om det handlar om ett sexualbrott inledningsvis eller om ett renodlat mord. Är det en ensam galning som kände ett tvång att döda någon, vem som helst, vad säger statistiken om etnicitet då?
Citera
2015-09-04, 12:01
Medlem
rochsteins avatar
Var på förhör angående detta jag topsades också. Hoppas dom tar den jäveln som gjorde det här.
Citera
2015-09-04, 12:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Utöver detta vet vi väl ännu inte heller om det handlar om ett sexualbrott inledningsvis eller om ett renodlat mord. Är det en ensam galning som kände ett tvång att döda någon, vem som helst, vad säger statistiken om etnicitet då?

Nu ska polisen jämföra med andra ouppklarade "liknande överfall" i Stockholm och övriga landet – vilket jag tycker bekräftar misstankarna om att det hela är sexualrelaterat. Jag menar, om hon exempelvis blivit huggen med kniv eller strypt...ja då finns det nog inte så mycket liknande fall att jämföra med.
Citera
2015-09-04, 12:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Var på förhör angående detta jag topsades också. Hoppas dom tar den jäveln som gjorde det här.

Vad gällde förhöret?
Citera
2015-09-04, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Personligen tror jag GM har placerat ut DNA från någon annan. På det sättet går han fri för all framtid.

Är du seriös?
Citera
2015-09-04, 12:12
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu ska polisen jämföra med andra ouppklarade "liknande överfall" i Stockholm och övriga landet – vilket jag tycker bekräftar misstankarna om att det hela är sexualrelaterat. Jag menar, om hon exempelvis blivit huggen med kniv eller strypt...ja då finns det nog inte så mycket liknande fall att jämföra med.
Jag tror ju också att det är sexualrelaterat, men jag vet inte. Och innan jag vet det vet jag ju heller inte vilken statistik jag ska titta på.

Jag skrev för rätt länge sedan i tråden att jag hyste oro att detta fall ska förbli ouppklarat. Den hyser jag fortfarande. Jag tycker det ser mörkt ut just nu, men förhoppningsvis kan polisens tekniska hjälpmedel lösa detta på sikt.
Citera
2015-09-04, 12:14
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad gällde förhöret?

Polisen ville veta vart jag var när mordet hände och om jag sett något misstänksamt vid spåret sen ville dom ha mitt mobilnummer och dna. Sen så frågade dom om jag kände någon som brukade va vid spåret.
Citera
2015-09-04, 12:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Polisen ville veta vart jag var när mordet hände och om jag sett något misstänksamt vid spåret sen ville dom ha mitt mobilnummer och dna. Sen så frågade dom om jag kände någon som brukade va vid spåret.
Hade du använt mobilen nära spåret? Eller varför förhördes just du?
Citera
2015-09-04, 12:17
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag tror ju också att det är sexualrelaterat, men jag vet inte. Och innan jag vet det vet jag ju heller inte vilken statistik jag ska titta på.

Jag skrev för rätt länge sedan i tråden att jag hyste oro att detta fall ska förbli ouppklarat. Den hyser jag fortfarande. Jag tycker det ser mörkt ut just nu, men förhoppningsvis kan polisens tekniska hjälpmedel lösa detta på sikt.

För typ 2 år sen så var det en annan grov våldtäkt i Väsby. Vet ej om dom fick nåt dna då. Fast om det var samma dna så kanske dom hade gått ut med det.
Citera
2015-09-04, 12:20
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade du använt mobilen nära spåret? Eller varför förhördes just du?

Jag har bott i Runby förut och står skriven där fortfarande men har inte varit där sen slutet på december eller i början på januari.

Jag har inte varit vid ¨spåret på minst 1,5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in