2015-09-04, 11:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Om så är fallet har utredningen inte varit objektiv. Något för försvarsadvokaten att bita i.

Såna som pappa H anses ha en konstant hotbild mot sig och sin familj. Det ingår i tjänsten så att säga.

Tror inte att polis då säger att " det händer att tonåringar försvinner frivilligt, vänta och se om hon kommer hem imorgon."

Kommer en anmälan från en sådan person sätts säkerligen apparaten i gång direkt.
Hans uppgifter kollas naturligtvis men inte fan står han först på plats för att vara misstänkt GM.

Nämn en person i det här fallet utöver den häktade som polis har misstänkt istället.
Det är klart vart misstankarna går.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-09-04 kl. 11:09.
2015-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Menar du att vi bara ska diskutera dem som polisen misstänker?

Det är givetvis alltid fel att stämpla oskyldiga som mördare. Väldigt många som har skrivit här i tråden kommer att få äta upp sin hatt om NB visas vara oskyldig, t.ex.

Många vet vem det är som sitter som MGM och lite vet vi varför han sitter där, även om alla anses oskyldiga tills man döms. MGM är redan uthängd för han är misstänkt för mordet. Men dom andra som inte är det är det inte rätt att hänga ut med namn eller antyda med tydlighet vem man själv misstänker tycker jag. En del drar t.o.m. fram en hel släktforskning.
Man har sitt eget ansvar för precis allt man skriver.
2015-09-04, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Instämmer i dessa inlägg. Ibland kommer verkligheten ikapp. Xenia har ju själv klargjort att "alla kan köpas för pengar" vilket då ökar sannolikheten att den rika knösusen enkelt kan fixa att ta reda på vem det är som hänger ut honom på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Vem kan inte köpas för pengar? NB?

Jag tar inte din knäppargumentationsteknik på allvar, du kan omöjligt vara seriös. "Vem kan inte köpas för pengar?" - Varje människa som är begåvad med ganska basala egenskaper som empatisk förmåga, har stolthet, rättvisepatos och ett normalt sunt förnuft skulle inte kunna köpas för pengar för att vara delaktig i en sådan sjukt långsökt handling som du beskriver.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-09-04 kl. 11:38.
2015-09-04, 11:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag tar inte din knäppargumentationsteknik på allvar, du kan omöjligt vara seriös. "Vem kan inte köpas för pengar?" - Varje människa som är begåvad med ganska basala egenskaper som empatisk förmåga, har stolthet, rättvisepatos och ett normalt sunt förnuft skulle inte kunna köpas för pengar för att begå en sådan sjukt långsökt handling som du beskriver.
Har NB de egenskaper som du beskriver? Kan han köpas?
2015-09-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och vad fan får dig och XavvonZac att utgå ifrån att pappan med andra anhöriga inte redan
är utredda till punkt och pricka?

Det kan vi inte veta för det råder ju ett yppandeförbud. Åklagaren säger ingenting. Kanske själva yppandeförbudet gäller just för nära anhörigas skull. Åklagaren får lung och ro, även familjen. Det är helt ok. Men det ger utrymme att spekulera. Det kan mycket väl vara så att de är redan utredda.
2015-09-04, 11:41
Bannlyst
Citat:
Har NB de egenskaper som du beskriver? Kan han köpas?

Tror Du det? Vad baserar du den teorin på i så fall? Kan Du köpas till att göra vad som helst? Undrar eftersom "alla" tydligen kan köpas?
2015-09-04, 11:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tror Du det? Vad baserar du den teorin på i så fall? Kan Du köpas till att göra vad som helst? Undrar eftersom "alla" tydligen kan köpas?
Eftersom du uppenbarligen tror att NB är mördare saknar han de egenskaper som du beskriver, enligt dig. Jag är inte trådens ämne.
2015-09-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är nog få personer i Sverige som har den positionen pappa H har. Han är nog utredd både på höjden och bredden innan detta hände.
Säkerligen har polis kollat de uppgifter han lämnat, men att han skulle utredas som misstänkt GM är ju direkt löjligt.

Ta det lungt. Efter som yppandeförbudet råder så ger det för oss fritt utrymme att spekulera och misstänka precis vem som helst som MGM. Vi vet att åklagaren kommer inte att berätta vilka de har utrett och var de ligger i utrednineg.
2015-09-04, 11:56
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det kan väl även finnas andra anledningar än PTS om en ser till fall med pappor som dödar döttrar/barn. Det ska polis utreda.

Tänkte mer ifall det fanns några konkreta teorier i just detta case med pappan som GM. Ett par noveller om alternativt händelseförlopp med pappa Holm involverad:

2015-09-04, 11:57
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag tror likt efterlyst sa, att det är en våldtäkt som gick fel helt enkelt.

Sen tror jag inte de var en ren slump att hon just den här dagen tog mopeden. Jag tror hon skulle träffa GM men sen att de gick åt helvete. Varför hon skulle träffa honom kan ju vara alla möjliga motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Många vet vem det är som sitter som MGM och lite vet vi varför han sitter där, även om alla anses oskyldiga tills man döms. MGM är redan uthängd för han är misstänkt för mordet. Men dom andra som inte är det är det inte rätt att hänga ut med namn eller antyda med tydlighet vem man själv misstänker tycker jag. En del drar t.o.m. fram en hel släktforskning.
Man har sitt eget ansvar för precis allt man skriver.

Ditt resonemang talar lite emot sig självt av flera anledningar, utgår ifrån att du någonstans kan se det själv om du höjer blicken.

Då personen som för närvarande sitter häktad (och utåt/medialt sett är huvudmisstänkt i målet) ännu inte är dömd, och alltså kan vara oskyldig är det väl lika illa att hänga ut, och offentligt dissekera och spy galla över honom?

Då Flashback är en samlingslokal på internet och där yttrandefriheten är minst sagt fri, är det ju självfallet klart att andra eventuella gärningsmän och teorier får yppas?

Innan sanningen kring detta brott framkommit tycker jag det är helt på sin plats att diskutera och lägga fram diverse teorier och spår - även tänkbara gärningsmän. Visst, jag kan första att det skulle passa flertalet medborgare och Flashbackanhängare bättre om det visade sig att den nu häktade Litauen var skyldig till brottet framför någon i offrets sfär av anhöriga, eller varför inte någon annan av ortens "urinvånare"?

Höj blicken - och lägg känslorna på hyllan. Om, den nu häktade visar sig vara oskyldig, hur kommer dennes liv att se efter frigivning? Kommer dessa anklagelser och "skitsnackande" att förfölja honom för resten av livet? Kommer han att ha möjlighet att fortsätta sin nuvarande anställning på orten?
2015-09-04, 11:58
Bannlyst
Citat:
Eftersom du uppenbarligen tror att NB är mördare saknar han de egenskaper som du beskriver, enligt dig. Jag är inte trådens ämne.

Alla som mördar är inte psykopater. Och ALLA KAN INTE köpas för pengar.
2015-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är nog få personer i Sverige som har den positionen pappa H har. Han är nog utredd både på höjden och bredden innan detta hände.

Kan du utveckla närmare vad du menar med hans position. Han är i lagens namn en vanlig medborgare i privatlivet, som vi alla andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in