Citat:
Ursprungligen postat av
Horrorgram
Jag tror likt efterlyst sa, att det är en våldtäkt som gick fel helt enkelt.
Sen tror jag inte de var en ren slump att hon just den här dagen tog mopeden. Jag tror hon skulle träffa GM men sen att de gick åt helvete. Varför hon skulle träffa honom kan ju vara alla möjliga motiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Många vet vem det är som sitter som MGM och lite vet vi varför han sitter där, även om alla anses oskyldiga tills man döms. MGM är redan uthängd för han är misstänkt för mordet. Men dom andra som inte är det är det inte rätt att hänga ut med namn eller antyda med tydlighet vem man själv misstänker tycker jag. En del drar t.o.m. fram en hel släktforskning.
Man har sitt eget ansvar för precis allt man skriver.
Ditt resonemang talar lite emot sig självt av flera anledningar, utgår ifrån att du någonstans kan se det själv om du höjer blicken.
Då personen som för närvarande sitter häktad (och utåt/medialt sett är huvudmisstänkt i målet) ännu inte är dömd, och alltså kan vara oskyldig är det väl lika illa att hänga ut, och offentligt dissekera och spy galla över honom?
Då Flashback är en samlingslokal på internet och där yttrandefriheten är minst sagt fri, är det ju självfallet klart att andra eventuella gärningsmän och teorier får yppas?
Innan sanningen kring detta brott framkommit tycker jag det är helt på sin plats att diskutera och lägga fram diverse teorier och spår - även tänkbara gärningsmän. Visst, jag kan första att det skulle passa flertalet medborgare och Flashbackanhängare bättre om det visade sig att den nu häktade Litauen var skyldig till brottet framför någon i offrets sfär av anhöriga, eller varför inte någon annan av ortens "urinvånare"?
Höj blicken - och lägg känslorna på hyllan. Om, den nu häktade visar sig vara oskyldig, hur kommer dennes liv att se efter frigivning? Kommer dessa anklagelser och "skitsnackande" att förfölja honom för resten av livet? Kommer han att ha möjlighet att fortsätta sin nuvarande anställning på orten?