Det finns ingen medhjälpare i den meningen att det var 2 personer i samförstånd som utförde brottet mot LH.
Det är någon som det slagit slint i huvudet på och har hamnat i en situation han inte kan ta sig ur. Det går åt helvete och han får panik, förstår knappt själv vad som hänt. Verkligheten kommer ikapp och han gör sig av med hennes saker som han är rädd ska avslöja honom. I sitt förvirrat stressade tillstånd gör han saken ännu värre. Han har aldrig gjort så här förr och kan inte hantera situationen rationellt. Däremot känner han till omgivningen mycket väl och gömmer kroppen på det ställe där han vet att ingen omgående kommer att leta. Tyvärr för honom utgör MPS stora styrka ett hinder att flytta kroppen utan den göms undan i närheten.
Ja det är fan rent för jävligt. Det är en svettigt fet jävla ärekränkning att påstå att pappa Holm skulle vara anstiftare eller till och med mördare.
Hoppas att han kollar upp vem det är som postar sån jävla skit. Medel att göra det lär han ju ha.
Det är prio 1 att utreda anhöriga först och främst när det gäller barn eller tonåringar som offer. Det gäller nog även vuxna barn. Det är inget konstigt i detta. Det är bara kungen och möjligtvis Victoria som slipper bli utredda.
Jo det är ju in i helvete suspekt att leta efter sin försvunna dotter. Tar han med några kompisar som hjälp är det ju ett tecken på att hela plutonen är ute på "städuppdrag".
Tror inte polis har det minsta intresse att utreda pappa Holm.
Seriöst!!!
Vi vet inte om pappan har talat sanning. Jag tror inte att han ringde sina miltärkompisar till hjälp.
Hur skulle poliser veta nåt om SH, om de inte undersöker.
Det är prio 1 att utreda anhöriga först och främst när det gäller barn eller tonåringar som offer. Det gäller nog även vuxna barn. Det är inget konstigt i detta. Det är bara kungen och möjligtvis Victoria som slipper bli utredda.
Och vad fan får dig och XavvonZac att utgå ifrån att pappan med andra anhöriga inte redan
är utredda till punkt och pricka?
Han vet att HR kommer att ta upp fallet, om han överklagar. Döms han för griftefridsbrott till upp till två års fängelse är det inte säkert att han överklagar, han avtjänar sina upp till 16 mån i fängelse, får sina pengar och åker hem.
Döms han för mord kan han överklaga och målet hamnar i HR. Överklagar åklagaren hamnar ärendet i HR. Där är det bara att sjunga en trudelutt. Han får inga pengar, han döms för griftefridsbrott, men det är också det brott han har begått. Han tar inga risker genom att tiga nu om han kan styrka historien, t.ex genom att peka ut mordplatsen i en bostad.
Absolut ingen fara att bli dömd för mord - bara att överklaga:
Det är "bara att sjunga en trudelutt" och det blir brott mot griftefriden oavsett all teknisk bevisning och annat som de har mot honom.
Piece of cake.
Varför skulle han ta så extrema risker och dra det så långt som du beskriver?
Det kanske inte är så "bara" att sjunga en trudelutt om annan GM.. speciellt inte om det finns massor med tid för städning. Att skydda en släkting vore mer troligt, men det finns ingen bevisning mot dessa (lika lite som nån annan..). Och jo men visst...
Jag vet att du påstår de skiter blankt i att söka annan gärningsman även om så hittat okänt DNA.
Rent generell reflektion:
Fallet tycks beskrivas som en slags hets och prestige från åklagarens håll att fälla just den häktade.
Jag har ärligt talat aldrig sett en så paranoid tråd sammantaget. En så total misstro mot rättsväsendet pga av yppandeförbudet eller en fanatisk lust att hitta en annan teori.
Lägger man samma andras påståenden så har nog den korrupta rättsläkaren och den mediak*ta åklagaren hittat sperma från annan person men skiter i det. Framdiskuterat vid en caddy kvällstid. Detta kan mycket väl ha fördröjt obduktionsbeskedet också: mycket golf och lite verkstad.
Det är mycket möjligt att han älskar sitt jobb, men han vill nog utföra det i sitt hemland, med ett eget hus att åka hem till efter utfört jobb. Alla kan köpas för pengar.
"Alla kan köpas för pengar" - genom sig själv känner man andra, eller?
Vidrig människosyn i denna hypotes. Ungefär som att MGM skulle hjälpt till att "städa undan" mot pengar så att han kan "omplaceras" till sitt hemland och sen är allt frid och fröjd?
Då måste man ju ha inställningen att MGM är en stackars utnyttjad, intelligensbefriad, känslomässigt störd arbetare och utan egenvilja. Dumlojal balt, obildad arbetare som inte förstår bättre än så?
Absolut ingen fara att bli dömd för mord - bara att överklaga:
Det är "bara att sjunga en trudelutt" och det blir brott mot griftefriden oavsett all teknisk bevisning och annat som de har mot honom.
Piece of cake.
Varför skulle han ta så extrema risker och dra det så långt som du beskriver?
Det kanske inte är så "bara" att sjunga en trudelutt om annan GM.. speciellt inte om det finns massor med tid för städning. Att skydda en släkting vore mer troligt, men det finns ingen bevisning mot dessa (lika lite som nån annan..). Och jo men visst...
Jag vet att du påstår de skiter blankt i att söka annan gärningsman även om så hittat okänt DNA.
Rent generell reflektion:
Fallet tycks beskrivas som en slags hets och prestige från åklagarens håll att fälla just den häktade.
Jag har ärligt talat aldrig sett en så paranoid tråd sammantaget. En så total misstro mot rättsväsendet pga av yppandeförbudet eller en fanatisk lust att hitta en annan teori.
Lägger man samma andras påståenden så har nog den korrupta rättsläkaren och den mediak*ta åklagaren hittat sperma från annan person men skiter i det. Framdiskuterat vid en caddy kvällstid. Detta kan mycket väl ha fördröjt obduktionsbeskedet också: mycket golf och lite verkstad.
♫♫ I'm dreeaming of an whiiite christmaas ♫ ♫
Bra inlägg av develi, instämmer verkligen i det resonemanget. Känns helt jävla overkligt och ibland motbjudande att läsa om denna misstro mot rättsväsendet och fanatiska lusten att så medvetet solka ner utredningen hittills och att sprida vansinniga alternativteorier med bestämdhet, utan någon som helst självkritik eller tanke på alla de man förtalar och kränker offentligt. Och, folk här som skriver seriösa inlägg, baserade på verklig fakta och erfarenhet, angrips direkt med sarkastiska kommentarer av de som tycks tro de "vet bättre".
Det är mycket möjligt att han älskar sitt jobb, men han vill nog utföra det i sitt hemland, med ett eget hus att åka hem till efter utfört jobb. Alla kan köpas för pengar.
Vilken inställning du har.
Hur mycket skulle du ta för att gömma undan en mördad ung kvinnas kropp?
Jag skulle inte göra det för alla pengar i världen.
Vad skulle den rika knösens motiv för mordet vara? Sexuellt? Jag antar att du menar det eftersom du nämner de blå pillren ofta. Hur har 35-åringen fått bort alla spår från mördaren?
Vilken inställning du har.
Hur mycket skulle du ta för att gömma undan en mördad ung kvinnas kropp?
Jag skulle inte göra det för alla pengar i världen.
Vad skulle den rika knösens motiv för mordet vara? Sexuellt? Jag antar att du menar det eftersom du nämner de blå pillren ofta. Hur har 35-åringen fått bort alla spår från mördaren?
Den tokteori blir ju jättelöjlig. XeniaOnatopp pekar ut AJ eller AJs vän arbetsledaren från ladan som gärningsmän i denna teori.
XO vill inte ange någon summa för att omvända "hederliga" NB men borde ställas mot ditt beskrivna moraliska dilemmat.
Min poäng är att teorin faller på att NB lade kroppen i en gård med starka kopplingar till sin uppdragsgivare.
Vem betalar någon för att få in ett lik i sin egen garderob? Rimligtvis betalar man för att bli av med lik i garderob.