Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 22:31
  #1
Medlem
MrWeedbergs avatar
Jag har nyligen börjat komma igång på riktigt med lite musik, men har stött på ett problem. Eftersom jag bara har lärt mig spela gitarr kan en del låtar jag skriver bli lite tråkiga. I Logic Pro X finns dock Apple Loops som jag har kikat lite på som utfyllnad. Frågan jag har nu är om jag får använda dem?
Om jag skulle få ihop en eller ett par låtar att släppa publikt, får jag använda mig av en eller ett par Apple Loops i låtarna utan att ha fått ett godkännande av Apple?
Känslan är att det borde vara tillåtet eftersom det följde med programmet, men man vet ju aldrig med Apple...

Så, Flashback, ge mig svaren jag vill ha!
__________________
Senast redigerad av MrWeedberg 2015-09-03 kl. 22:36.
Citera
2015-09-03, 22:35
  #2
Medlem
PiusXIIIs avatar
Ja.
Citera
2015-09-03, 22:37
  #3
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Ja.

Gött!
Utan någon som helst hake?
Citera
2015-09-03, 23:00
  #4
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Gött!
Utan någon som helst hake?

Ja så länge du har en laglig version av Logic så är det bara att köra på.
Citera
2015-09-04, 11:25
  #5
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Gött!
Utan någon som helst hake?

Om det är officiella loopar gjorda av Apple, eller någon partner, är det inga problem.

Jag vet inte säkert om det finns någon tredje part som säljer, eller skänker bort, loopar med förbehåll som du kan hitta på nätet dock. Jag är inte så inne i macvärlden, och nåt skit är det ju alltid.

Så det är väl bara att sätt igång och fixa till en hit.
Citera
2015-09-04, 22:07
  #6
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Om det är officiella loopar gjorda av Apple, eller någon partner, är det inga problem.

Jag vet inte säkert om det finns någon tredje part som säljer, eller skänker bort, loopar med förbehåll som du kan hitta på nätet dock. Jag är inte så inne i macvärlden, och nåt skit är det ju alltid.

Så det är väl bara att sätt igång och fixa till en hit.

Jag syftade främst till de som följde med programmet, som jag antar är Apples egengjorda.
Under en googling för ett par månader sedan hittade jag en sida med loopar som skulle vara tillgängliga för alla att använda fritt, men sedan läste jag det finstilta och det stämde inte alls. Därför undrade jag hur det låg till med Apples loopar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback