2014-12-21, 17:28
Medlem
Jag körde IE ett tag på en dator jag höll clean. Minst lika snabbt som chrome. Firefox är värre att använda än IE ju.
Citera
2014-12-21, 19:04
Medlem
Kekambas.s avatar
För att jag har en dator med touch och ingen webbläsare kan skala texten lika fint som den och den är lika snabb som chrome. Dessutom drainar chrome batteriet.

Har dock chrome för chromecast och sen Opera.

På stora riggen har jag firefox.
Citera
2014-12-21, 19:27
Medlem
ChristianXs avatar
Jag använder IE för att det fungerar fantastiskt bra och att jag dessutom har synk av allting mellan alla mina enheter. FF är en seg och bloatad minnesslukare och Chrome är skaplig men är en Googleprodukt. Så tänker jag.

Du får nog precisera dig lite - vad är det som är så uselt med IE enligt dig?
Citera
2014-12-21, 19:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nya IE fungerar bra. Men däremot så saknar man en ordentlig Adblock till IE.

Men jag instämmer med ovan talare. Vad är uruselt med IE och då diskuterar vi om den senaste versionen.
Citera
2014-12-21, 19:43
Medlem
-rascal-s avatar
Kör IE11, främst för att firman jag jobbar på använder ett CRM system som sägs kräva det men är förvånansvärt nöjd. Tidigare har jag upplevt IE som sirap men nu funkar den riktigt bra, och även om jag också har Chrome installerade som alternativ så föredrar jag IE.
Citera
2014-12-21, 19:53
Medlem
TheOxides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du får nog precisera dig lite - vad är det som är så uselt med IE enligt dig?
Dålig customization.
Ful design
Minst säker
För simpel

Själv sitter jag med Comodo Dragon, som Chrome fast säkrare och något snabbare
Citera
2014-12-21, 20:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nya IE fungerar bra. Men däremot så saknar man en ordentlig Adblock till IE.

Men jag instämmer med ovan talare. Vad är uruselt med IE och då diskuterar vi om den senaste versionen.
Adblock Plus finns för IE.

https://adblockplus.org/
Citera
2014-12-21, 20:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Dålig customization.
Ful design
Minst säker
För simpel

Det förklarar saken. Jag är ganska ointresserad av att customisera, skiter fullständigt i designen, tycker den är tillräckligt säker och vad "simpel" innebär i sammanhanget förstår jag inte riktigt.

Det jag är ute efter är att den ska göra vad en webbläsare ska och alltid fungera och det gör den utmärkt. Är helt ointresserad av att ändra och pilla för sakens skull. Precis som de allra flesta med andra ord.
Citera
2014-12-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Dålig customization.
Ful design
Minst säker
För simpel

För simpel är väl ingen nackdel? Designen är ju en smaksak, inget jag stör mig på dock. Sure IE har levererat säkerhetsbrister, men skulle inte tro att den är minst säker.
Citera
2015-09-03, 15:20
Medlem
Det här slentrianmässiga sågandet av IE är ganska tröttsamt.
Jag använder IE för att det är den webbläsare som jag trivs bäst med.

Chrome? Jag litar inte ett dugg på Google. Jag har en surfplatta med Chrome och jag gillar det inte alls. Ondskefull skit, tydligen får man acceptera att bli utsatt för aprilskämt om man använder Chrome (sök på chrome april fools 2015)
Firefox har jag testat, men då fungerade inte flash ordentligt, hackigt och segt. Många andra hade samma problem.
Citera
2015-09-03, 15:35
Bannlyst
Det är folk som endast använder datorn till att kolla facebook och lägga patiens. Förmodligen är det precis som hon säger, det är ingen märkbar skillnad för henne.
Citera
2015-09-03, 23:04
Medlem
PeterNosters avatar
IE och Edge går ju inte att använda om man laddar ner filer. Det går ju inte att ställa in att man själv vill bestämma var filen ska hamna. Alla filer hamnar ju i samma fördefinierade mapp. Man får alltså först ladda ner den till ett ställe och sen flytta den dit den ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in