• 1
  • 2
2014-12-21, 14:10
Medlem
TheOxides avatar
Hur tänker de? Var hemma hos min syrra idag och märkte att hon hade IE som standard, trots att Chrome var installerat! Frågade henne varför och då fick man till svar "Vadå det spelar ingen roll."

Nä, det spelar ingen roll om man gillar att ha en seg webbläsare.

Så, FB, vad är era erfarenheter av IE-användare och vad är deras argument?
Citera
2014-12-21, 14:25
Medlem
rumpgass avatar
Tror inte att de bryr sig eftersom att de kanske har dålig koll på alternativen..
Citera
2014-12-21, 14:30
Medlem
Beror helt och hållet på vilken version av IE som körs. Senaste IE är hyfsat kvick, kör den som alternativ.
Citera
2014-12-21, 14:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Hur tänker de? Var hemma hos min syrra idag och märkte att hon hade IE som standard, trots att Chrome var installerat! Frågade henne varför och då fick man till svar "Vadå det spelar ingen roll."

Vilken version av IE pratar vi om här?
Citera
2014-12-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Om han pratar om IE7 så förstår jag hans frustration.
Citera
2014-12-21, 14:42
Medlem
Jafan89s avatar
Kör senaste IE, motivation: Jag har allting redan inställt på denna med favoriter osv, i kombination med att jag känner mig omotiverad att byta och lite lat på just denna punkten.

IE11
Citera
2014-12-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide

Håller med ! IE är förbannat segt jämfört med Chrome. Ser ingen anledning att använda IE, sämsta webläsaren imao.
Citera
2014-12-21, 14:56
Medlem
TheOxides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
IE7.

Även om de nyare är lite snabbare så har de fortfarande säkerhetsbrister.
Citera
2014-12-21, 14:58
Medlem
Snuskklubbans avatar
Känns som att det bara är pensionärer som gör det nuförtiden, eftersom IE går lika långsamt som de gör irl
Citera
2014-12-21, 15:08
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushmaster6
Håller med ! IE är förbannat segt jämfört med Chrome. Ser ingen anledning att använda IE, sämsta webläsaren imao.
In my ass off?

Det är inte så konstigt att de som ej är så insatta använder IE, det följer ju med operativsystemet. Har prövat de senare versionerna och det är inte samma skräp som följde med XP eller Vista.
Citera
2014-12-21, 17:00
Medlem
Jeppeboypros avatar
Använder Chrome, men funderar att börja köra lite Firefox också. Att köra Internet Explorer har aldrig varit något alternativ för mig, har dock för mig att jag hörde från någon bank att Internet Explorer är säkrast att logga in med. Men detta kan väl inte stämma? Trodde det var tvärtom...
Citera
2014-12-21, 17:06
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Folk kanske inte har den kunskapen, dom vet inte om att Firefox och Chrome är bättre alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in