2015-09-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nu trodde jag i min enfald att man i en tråd som handlar om Fredrik Virtanen borde skriva om just Fredrik Virtanen. Jag måste helt ha missförstått tanken med att sätta rubriker på trådar. Jag ber om ursäkt för det. I det fortsatta ska jag uteslutande skriva om andra än just Fredrik Virtanen i tråden som handlar om Fredrik Virtanen. Verkar rimligt när jag tänker efter.

Sa han som tog upp både "Ernman och Arnstad mfl".

Det är klart att andra namn också nämns i diskussioner om en person, men om du bara vill skriva Fredrik Virtanen i denna tråd så står det dig fritt.
Citera
2015-09-02, 12:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Sa han som tog upp både "Ernman och Arnstad mfl".

Det är klart att andra namn också nämns i diskussioner om en person, men om du bara vill skriva Fredrik Virtanen i denna tråd så står det dig fritt.
Tack för att du ger mig tillåtelse att skriva om Fredrik Virtanen i tråden om Fredrik Virtanen.

Jag ber om ursäkt att jag inte drog paralleller till alla kändisar i Sverige som har använt kokain i sammanhanget. Ett oförlåtligt misstag.
Citera
2015-09-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Tack för att du ger mig tillåtelse att skriva om Fredrik Virtanen i tråden om Fredrik Virtanen.

Jag ber om ursäkt att jag inte drog paralleller till alla kändisar i Sverige som har använt kokain i sammanhanget. Ett oförlåtligt misstag.

Jag försökte visa hur absurt det är att ständigt ta upp att Virtanen tagit kokain, just för att det är flera andra offentliga personer som gjort det, och till skillnad från en hel hop andra så har ju Virtanen stått för det och inte försökt att mörka det, så vad är det stora scoopet? Det är gammalt och inte nytt dessutom. Folk i den här tråden får det att verka som om Virtanen är den ende i Sverige som någonsin testat kokain, och att han gör det nu också, och dessutom i en sådan utsträckning att du menar att karln kan ha dött till och med. Alla som läst en enda rad om droger vet att kokain inte dödar på det sättet. Drogen kan ge andra skador, men den leder inte till döden som heroin kan göra.

Och vad har faktumet att Virtanen är lite rund med saken att göra? Vad har en människas utseende med dennes egenskaper att göra? Är inte det två helt olika saker? Kan inte en som är smal vara ännu mer dum i huvudet än en fet, eller tvärt om? Skulle du gilla att någon tillskrev dig egenskaper utifrån hur du ser ut? För övrigt är ju inte Virtanen särskilt fet!

Nu får du prata med någon annan, du har väl några till martyrkort i rockärmen kan jag tro.
Senast redigerad av Klasina 2015-09-02 kl. 14:07.
Citera
2015-09-02, 15:39
Medlem
Figzys avatar
Så nu ska översittar-sensationalist-journalisten hålla i Karlavagnen.

Ett jobb som inte passar alla, då man måste ha både tålamod och finess med alla snacksaliga dårar som ringer in till programmet varje kväll.

Fredrik verkar ej ha varken tålamod eller sociala egenskaper,
så det ska bli intressant att se hur länge han orkar med det.
Citera
2015-09-02, 16:21
Medlem
Hans pappa flydde till Sverige under kriget.
Övriga finnar stannade och slogs för sitt land.Det är kanske det som formats hans vänliga inställning till invandringen till skillnad från finländarnas....
Citera
2015-09-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenquist
var det han som förgrep sig på cissi wallin? Eller är det mest snack?
Det är inte snack, men som i alla fall där det ej finns vittnen så står ord mot ord. Dock så kan väl 90% av alla tjejer som träffade honom i Stockholms uteliv för några år sedan luta åt att tro på Wallin (hur labil hon än har verkat), då det var mer regel än undantag att han kallade tjejer för "hora" eller gjorde värre saker. Hans nutida predikande av feminism smakar illa, jävligt illa.

Men visst, alla kan ju ändra på sig och för mänskligheten som helhet är det ju bättre att någon går åt det mer humana hållet än det motsatta. Önskar dock att han gjorde en avbön i krönikeform och förklarade hur han resonerade tidigare. Kanske kan han inspirera några vilsna, misogyna själar av idag?
Citera
2015-09-02, 18:26
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejforvaxlingsbar
Det är inte snack, men som i alla fall där det ej finns vittnen så står ord mot ord. Dock så kan väl 90% av alla tjejer som träffade honom i Stockholms uteliv för några år sedan luta åt att tro på Wallin (hur labil hon än har verkat), då det var mer regel än undantag att han kallade tjejer för "hora" eller gjorde värre saker. Hans nutida predikande av feminism smakar illa, jävligt illa.

Men visst, alla kan ju ändra på sig och för mänskligheten som helhet är det ju bättre att någon går åt det mer humana hållet än det motsatta. Önskar dock att han gjorde en avbön i krönikeform och förklarade hur han resonerade tidigare. Kanske kan han inspirera några vilsna, misogyna själar av idag?
Och idag är han både gift med och har barn ihop med Karolina Ramqvist. Feministen från Fittstim, fejden med Ulf Lundell o.s.v. En udda och smått bisarr ekvation.
Citera
2015-09-03, 09:55
Medlem
Citat:

Tjejerna som lutade sig mot Wallin gjorde ju det efter Wallin pratat med dem och tjatat på dem att försöka minnas om något hänt i kontakt med den här mannen. Och det i sin tur efter "prata om det" kampanjen dragits igång av Johanna Koljonen. Den kampanjen gick ut på att "gränsen mellan frivilligt och ofrivilligt sex" skulle diskuteras, men gränsen mellan ofrivilligt och frivilligt sex blev raskt till "våldtäkt" hos Wallin, och det skulle ha hänt 4 år innan. Sex år efter detta våldtäktssex, efter också hon startat en kampanj som hette "våga anmäl". För inte kan man väl starta en sådan kampanj, där man får en massa uppmärksamhet på köpet, utan att anmäla någon?

En av alla personer Wallin sökte upp i sin ivriga jakt på bevis var Quetzala Blanco:

"NÄR LAMMEN TYSTNAR

I går morse kom jag till jobbet, loggade in på bildbyråerna, kollade paparazzibilder på Megan Fox på beachen, drack lite kaffe, lyssnade på Mink De Ville och PANG – ser att Cissi Vallin toppar Nyheter24 med en prataomdet-krönika om en mäktig mediaman som ska ha våldtagit henne. Det ringer en klocka någonstans i huvudet…

FUCK det är ju hon!

Det är ju hon och hennes nippriga polare som ringde runt till mig och en massa andra tjejer för flera år sedan och sade något i stil med:

– Jag har hört att den här mannen (då namngav tjejen honom i telefon) har gjort det och det mot dig och vi är flera tjejer som råkat ut för honom.

Någon av de här tjejerna ringde även en av mina bästa tjejkompisar och sade att ”jag har hört att han gjorde det och det mot dig på Riche i förgår” eller nåt sånt där sjukt – vilket bara var ren lögn och påhittat skitsnack. Både jag och mina kompisar sade vänligt (nåja) men bestämt nej till att delta i den här häxjakten. För hur gärna de här tjejerna än ville det så hade vi inte blivit ”utsatta” för någon mäktig medieman och vi tänkte inte vara med och ”bygga ett case” baserat på en massa påhittade rykten. Jag pratade med en advokat som i sin tur ringde de här tjejerna och de lugnade ner sig.

Nå väl.

Jag tycker det är helt åt helvete det som Cissi Vallin håller på med. Någon skrev att det ”inte var gulligt” av mig att skriva som jag gjorde i min blogg. När blev att prata om det något gulligt? Går man ut och pratar om det – i Cissis fall – anklagar en annan person för ett jävligt rått och grovt brott som våldtäkt – får man vara beredd på att det kommer bli jobbigt som fan. En våldtäkt slutar ju inte vid själva handlingen utan pågår för alltid. Är det rättvist? Nej. Folk kan säga att du kommer bli hel men man blir aldrig hel efteråt. Det är vidrigt, jag vet, det gör ont, jag vet det också. Det är vidrigt att bli fasthållen av nån äcklig torsk, det är vidrigt att sitta på en tråkig eskortmiddag, det är vidrigt att bli våldtagen av en eller två eller tre eller fyra snubbar du trodde du var kompis med, det är vidrigt att med våld bli tvingad till någonting man inte vill, jag vet.

Det blöder, det gör ont, det svider. Du kommer bli ifrågasatt. Ord kommer stå mot ord. Hans berättelse eller hennes berättelse. Du kommer se bilder på dig själv när du var en ganska glad och liten 7-åring med hela livet framför dig och så kommer du undra varför det blev som det blev och om det alltid ska göra så jävla ont. Japp, det ska det.

Det är otroligt modigt att gå ut och prata om det. Det är inte modigt att gå ut och prata om det och sedan känna sig hånad. Vakna upp för fan. Vad är nästa steg– känna sig kränkt? Men det är väl inte rättvist att bli hånad och kränkt? Nej det är sjukt orättvist. Men så är det.

Men vi kanske bara får prata om det ur ett offers synvinkel? Finns det några prataomdet-regler på jävla Twitter? Förmodligen gör det det. Det är väl mest bekvämt så.

Så nu pratar vi om det. Vi har högt i tak på Nyheter24. Det spelar ingen roll hur många redaktörer från Amelia som mejlar min chef och kräver att min blogg ska stängas ner. Vi pratar om det för vi har råd att prata om det. Jag kan tycka att det är helt åt helvete att Cissi Vallin får utrymme att sprida sin dynga, men jag har ju även rätt att sprida min, right? Det är mina personliga åsikter, de står skrivna i min blogg och förmodligen håller ingen av mina chefer med mig i sak. Det är så det ska vara.

Nu har Cissi Vallin tydligen krävt att jag ska be om ursäkt. Jag är verkligen jätteledsen om hon har tagit åt sig av vad jag har skrivit och blivit sårad. Det är verkligen sjukt hemskt om jag gjort henne ledsen, om hon känner sig hånad eller kränkt. Ingen är ledsnare än vad jag är.

Vad som också är hemskt och får mig ledsen är att trots att Cissi inte har namngivit den här mannen i fråga så vet ”alla” vem det är. Men hon har inte namngivit honom per se så han har ingen chans att försvara sig. Det är nog ganska sårande och man känner sig nog hånad också när man blir uthängd – fast ändå inte – som våldtäktsman. För på fräsiga internet och på varenda nattklubb i stan och i barerna så vet ju alla men vi skriver inte ut något namn utan vi viskar och ringer runt till främmande brudar och vill skapa ett fejkat systerskap som luktar så ruttet så att det inte finns, och vi tisslar och tasslar och skvallrar.

Det blir ju enklast så. Då kan vi samtidigt som vi lunchsurfar lite på jobbet svälja alla gripande offerberättelser med hull och hår, gråta en krokodiltår, retweeta på ett politiskt korrekt vis och efter jobbet så skålar vi över att vi har råd att tycka exakt lika, att vi är jämställda till och med när vi knullar och vi ifrågasätter inte ett skit, och sedan går vi hem till vår bekväma andrahandslägenhet, låter bli att raka benen och beställer hem nåt flottigt."
Senast redigerad av Klasina 2015-09-03 kl. 10:55.
Citera
2015-09-03, 11:00
Medlem
En mening föll bort: W anmälde alltså V sex år efter våldtäkten skulle ha skett, i samband med att hon startat en kampanj som hette "våga anmäl" (vem vill inte starta en sådan kampanj när Koljonen och hennes kollega fick stora journalistpriset för "prata om det kampanjen"? Den kampanjen grundades när anklagelserna mot Julian Assange var på tapeten 2010, som en reaktion på att de kvinnor som var inblandade i det fallet ifrågasattes).

Jag tycker att mycket som C W gör är ganska impulsivt och aggressivt, förklätt i kamper för goda saker, jag tycker hon verkar ha problem. Men hon kommer undan med det för att hon är kvinna. Kvinnan är ju alltid offret och särskilt i sådana här fall. En kvinna kan inte ljuga när det rör sexövergrepp verkar folk tro. Säg ordet våldtäkt och det har skett. Drev och förtalskampanjer verkar folk vara helt blinda för, kanske för att människor vill gotta sig i fantasier.

Och jag menar att det är tydligt att det är ett drev som C W dragit igång mot Virtanen, i upphetsningen över uppmärksamheten hon fick i samband med att hon deltog i "Prata om det kampanjen", och sedan har historien blivit värre och värre år för år.
Senast redigerad av Klasina 2015-09-03 kl. 11:53.
Citera
2015-09-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Tjejerna som lutade sig mot Wallin gjorde ju det efter Wallin pratat med dem och tjatat på dem att försöka minnas om något hänt i kontakt med den här mannen.

En av alla personer Wallin sökte upp i sin ivriga jakt på bevis var Quetzala Blanco:

Ja du Klasina, vad ska jag säga? Jag vet vad jag har sett och hört själv, helt fristående från Wallin-historier. Det är det många som har gjort. Och Fredrik vet vad han har gjort genom åren. Varför du lägger ner en massa tid på att försvara honom/svartmåla de som har en annan åsikt vet du bäst själv...

Verkar ju varit orimligt knasigt att kontakta Quetzala i ärendet. Att hon skulle försvara Fredrik är väl inte så överraskande. Hon är ju nära vän med honom+ville av någon anledning ligga med honom ibland. Jag har själv överhört när hon efterfrågat sex med honom. Hon uttryckte sig betydligt mer mustigt, men känner ingen lust att hänga ut henne, jag tycker att hon är bra på sitt sätt.

Jag hoppas som sagt att det ska komma något gott ur detta, en berättelse som börjar "Jag betedde mig illa mot kvinnor, men sedan hände följande...".
Citera
2015-09-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ja du Klasina, vad ska jag säga? Jag vet vad jag har sett och hört själv, helt fristående från Wallin-historier. Det är det många som har gjort. Och Fredrik vet vad han har gjort genom åren. Varför du lägger ner en massa tid på att försvara honom/svartmåla de som har en annan åsikt vet du bäst själv...

Verkar ju varit orimligt knasigt att kontakta Quetzala i ärendet. Att hon skulle försvara Fredrik är väl inte så överraskande. Hon är ju nära vän med honom+ville av någon anledning ligga med honom ibland. Jag har själv överhört när hon efterfrågat sex med honom. Hon uttryckte sig betydligt mer mustigt, men känner ingen lust att hänga ut henne, jag tycker att hon är bra på sitt sätt.

Jag hoppas som sagt att det ska komma något gott ur detta, en berättelse som börjar "Jag betedde mig illa mot kvinnor, men sedan hände följande...".

Jag engagerar mig (om man nu kan kalla att skriva på flashback att engagera sig) när jag ser stim bildas, när det friskt simmas med utan att reflektera, bara för att det är lite mysigt att vara på väg mot närmsta lyktstolpe där någon, gärna någon man kan avundas lite också, ska hängas upp. Då vill jag vända på perspektivet. Våldtäkt är en allvarlig sak, ett grovt brott. Här verkar det som om väldigt många saker är våldtäkt. För att någon betett sig grisigt så betyder inte det att den personen har våldtagit någon. Sedan kommer sig min misstänksamhet mot CW från hur hon i "tala om det" kampanjen beskrev händelsen och hur beskrivningarna från det och till i sommar, när hon återigen beskrev det, har förändrats dramatiskt. Då kommer jag att tänka på den här visan:

https://www.youtube.com/watch?v=fbfZi90DyyQ

Jag vet vad du snackar om när det gäller Quetzala och co, jag visste det skulle komma kommentar om att hon är V s kompis. Likväl var det modigt av henne att skriva den där texten, då den ledde till att hon sedan blev utfryst av en massa andra mediebrudar. Och ja, jag vet att hon också har varit förtjust i näsgodis och att prata snusk: har hört henne och Gustav Gelin språka så hela stället rodnade en gång, efter de kommit ut från sunktoan på syltan samtidigt, väldigt kort efter att ha gått in på dasset samtidigt. Kan tänka mig det var dammigt på toalocket efter det. Q slickade sig frenetiskt om övre tandraden därefter. Och sedan pratade de alltså snusk, och knull, lika obesvärat som om Doris Hopp hade återuppstått från sin grav och hängde med dem där. Dock var G mer högljudd när det gällde olika samlagsbeskrivningar, Q fnissade mest med.

Det finns faktiskt de som gillar snusk, som gillar att prata det och så vidare. Som gillar att supa och ragga. Som byter partners som andra byter strumpor, de har inget emot det helt enkelt. Det finns de som gillar att ragga upp småbrudar som de skulle kunna vara far-far till och som de ser till att ta sig innanför trosorna på illa kvickt (för att inte tala om att det finns en massa småbrudar om inte har något emot att ligga med gubbar) . Ibland är en full småbrud med på att hoppa i bingen med en sådan, snuskgubbe, och sedan ångrar hon sig dagen efter. Hon står inte för det hon gått med på. Och då vill hon prata om det.

Men. För den skull går det inte att utan vidare att kora människor som av någon anledning knullar runt och har sig till förövare och våldtäksmän. Bara sådär. Det måste finnas lite mer än bara en massa lösryckt skvaller och ont förtal.

Men framför allt: C W är inte trovärdig i min bok. För fem öre. Hon är väldigt impulsiv, aggressiv och verkar starkt drivas av att få synas och få bli bekräftad. Sen är detta flashback. Hade Virtanen varit politiker i SD hade han varit vit som...snö, i tråden om "mediemannen".
Senast redigerad av Klasina 2015-09-03 kl. 21:42.
Citera
2015-10-11, 16:20
Avslutad
Man kanske borde supa ner Virtanen och filma hans tilltag. Det skulle garanterat ge upphov till stora mängder komik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in