2015-08-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Detta skrev han typ idag:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article21327276.ab

Är människan frisk?

Han rör ihop många olika saker där till en väl smakrik soppa. Ska man göra en poäng om Zara Larsson och näthatet hon råkat ut för kommer kanske poängen bättre fram om man försöker hålla sig till ämnet och inte blanda in allt annat hemskt som händer i Sverige just nu. Det blir lite att han lägger allt i knät på den stackars flickan.

När det gäller Zara Larsson så är hon jätteung, i en känslig ålder, och jag tycker att hon för tidigt har hamnat i något som ingen vet om hon klarar av ens, på barrikaderna på grund av internet och när hon fajtas där får hon applåder från alla håll. Jag tycker någon borde ta ett snack med Zara Larsson och säga att hon ska ta det lite lugnt för att skydda sig själv. Även om hon har rätt i sak så kan hon ju inte få ordning på alla idioter på nätet och ju mer hon härjar desto mer matar hon alla troll. Jag får lite obehagliga känningar att hon kan ha lite problem. Synd om det ska bli en Björn Gustavsson av henne, som snart får sitta i Skavlan och berätta om sitt sammanbrott.
Senast redigerad av Klasina 2015-08-29 kl. 13:46.
Citera
2015-08-29, 16:21
Medlem
var det han som förgrep sig på cissi wallin? Eller är det mest snack?
Citera
2015-08-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenquist
var det han som förgrep sig på cissi wallin? Eller är det mest snack?

Det är trams.
Citera
2015-08-29, 22:25
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Han rör ihop många olika saker där till en väl smakrik soppa. Ska man göra en poäng om Zara Larsson och näthatet hon råkat ut för kommer kanske poängen bättre fram om man försöker hålla sig till ämnet och inte blanda in allt annat hemskt som händer i Sverige just nu. Det blir lite att han lägger allt i knät på den stackars flickan.

När det gäller Zara Larsson så är hon jätteung, i en känslig ålder, och jag tycker att hon för tidigt har hamnat i något som ingen vet om hon klarar av ens, på barrikaderna på grund av internet och när hon fajtas där får hon applåder från alla håll. Jag tycker någon borde ta ett snack med Zara Larsson och säga att hon ska ta det lite lugnt för att skydda sig själv. Även om hon har rätt i sak så kan hon ju inte få ordning på alla idioter på nätet och ju mer hon härjar desto mer matar hon alla troll. Jag får lite obehagliga känningar att hon kan ha lite problem. Synd om det ska bli en Björn Gustavsson av henne, som snart får sitta i Skavlan och berätta om sitt sammanbrott.

Ibland skall man inte göra saker mer komplicerade än vad de är. Han har förmodligen dragit en lina på något kändisparty i sommar, stött på Zara, fått ett akut begär av att sätta på henne och därför i ett par timmars tid försökt imponera på henne genom att skryta om sin möjligheter till mediegenomslag samt om vilken förträfflig skribent han är.
Sannolikt har Zara inte velat ha sex med honom den kvällen, då hade han aldrig dragit upp henne i sin så kallade ledarkrönika, men en dunkel förhoppning hos Virtanen gör att han tror att om han går upp till bevis på åtminstone hälften av vad hans kokainpåverkade hjärna skickade ut genom käften på honom den kvällen så finns det en smal chans att han innan han dör kan få ligga sked med Zara Larsson.

Därav hans krönika.
Citera
2015-08-29, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Detta skrev han typ idag:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article21327276.ab

Är människan frisk?

Japp, såg den där sluga krönikan för några timmar sedan; slirigt och överdrivet är bara förnamnet. En vild fest med infama insinuationer även för svenska förhållanden (journalister och mediefolk här i landet äääälskar ju insinuationer och hyperboler nu för tiden). Han tappar mig totalt när han antyder att de som har några slags kritiska synpunkter på Zara Larsson, och på vad hon sagt i media och på twitter, nog egentligen har en gryta smutsiga idéer och smutsig tvätt ihop med SD-are och (givetvis) nazister.

En del av argumenten i texten är plankade från Hanne Kjöllers påhopp på Svenskans ledarredaktion häromveckan, där hon beskyllde Ivar Arpi och Tove Lifvendahl för att vilja spela bort rättssäkerheten. Här blir det ännu grövre. Vilken skitledare, och det säger jag inte utifrån några sympatier för SD utan helt enkelt för att jag gillar hederlig debatt med verkliga argument och avskyr dimmig guilt-tripping som polemiskt verktyg.
Citera
2015-08-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ibland skall man inte göra saker mer komplicerade än vad de är. Han har förmodligen dragit en lina på något kändisparty i sommar, stött på Zara, fått ett akut begär av att sätta på henne och därför i ett par timmars tid försökt imponera på henne genom att skryta om sin möjligheter till mediegenomslag samt om vilken förträfflig skribent han är.
Sannolikt har Zara inte velat ha sex med honom den kvällen, då hade han aldrig dragit upp henne i sin så kallade ledarkrönika, men en dunkel förhoppning hos Virtanen gör att han tror att om han går upp till bevis på åtminstone hälften av vad hans kokainpåverkade hjärna skickade ut genom käften på honom den kvällen så finns det en smal chans att han innan han dör kan få ligga sked med Zara Larsson.

Därav hans krönika.

Du vet att karln numera är småbarnsförälder och är i vad som verkar vara ett lyckligt förhållande med Karolina Ramqvist? Han verkar mest syssla med att odla morötter på fritiden. Gammal och trött numer, i alla fall i jämförelse med det barnet. Dock hade han säkert tagit ett eller två järn när han skrev ihop det där, mumsandes på sallad av lagom mogna gurkor.
Senast redigerad av Klasina 2015-08-29 kl. 23:00.
Citera
2015-08-29, 23:06
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Du vet att karln numera är småbarnsförälder och är i vad som verkar vara ett lyckligt förhållande med Karolina Ramqvist? Han verkar mest syssla med att odla morötter på fritiden. Gammal och trött numer, i alla fall i jämförelse med det barnet. Dock hade han säkert tagit ett eller två järn när han skrev ihop det där, mumsandes på sallad av lagom mogna gurkor.

Jojo, men de flesta narcisistisska stjärnreportrarna av Virtanens typ känner nog sig som hippast på Södermalm så länge kokainet verkar.

Odla morötter? Kan man röka dom?

Synd om barnen hans förresten som tvingas växa upp i en helt förljugen värld.
Citera
2015-08-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jojo, men de flesta narcisistisska stjärnreportrarna av Virtanens typ känner nog sig som hippast på Södermalm så länge kokainet verkar.

Odla morötter? Kan man röka dom?

Synd om barnen hans förresten som tvingas växa upp i en helt förljugen värld.

Skoja. Det är tomater han odlar. Tror du överdriver en smula.

Dock tror jag journalister måste byta taktik om de ska nå alla dessa kränkta som röstade på SD. Det låter så rätt så rätt allt de säger och skriver. Det blir som ett mantra och de är så klart godheten själva. Klart jag fattar Virtanen vill ha fred på jorden och att alla ska vara snälla. Men det sa miss universum också. Han måste byta strategi! Annars lyssnar bara klubben för inbördes beundran i skvalpet på twitter.
Senast redigerad av Klasina 2015-08-29 kl. 23:36.
Citera
2015-08-30, 10:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, såg den där sluga krönikan för några timmar sedan; slirigt och överdrivet är bara förnamnet. En vild fest med infama insinuationer även för svenska förhållanden (journalister och mediefolk här i landet äääälskar ju insinuationer och hyperboler nu för tiden). Han tappar mig totalt när han antyder att de som har några slags kritiska synpunkter på Zara Larsson, och på vad hon sagt i media och på twitter, nog egentligen har en gryta smutsiga idéer och smutsig tvätt ihop med SD-are och (givetvis) nazister.

En del av argumenten i texten är plankade från Hanne Kjöllers påhopp på Svenskans ledarredaktion häromveckan, där hon beskyllde Ivar Arpi och Tove Lifvendahl för att vilja spela bort rättssäkerheten. Här blir det ännu grövre. Vilken skitledare, och det säger jag inte utifrån några sympatier för SD utan helt enkelt för att jag gillar hederlig debatt med verkliga argument och avskyr dimmig guilt-tripping som polemiskt verktyg.
Han är verkligen helt urusel på att skriva, saknar helt känsla för språket och allt blir bara en enda röra. Fredrik är dessutom en stor lögnare. " när jag la en slant i en EU-kopp" Fredrik, jag har sett dig hundratals gånger gå förbi ziggan på Västra Järnvägsgatan när du är på väg till jobbet utan att du ens bemödar dig med att se henne och definitivt inte gett ett enda öre. Vilken jävla hycklare du är.
Citera
2015-09-02, 11:59
Medlem
Fredrik Virtanen har fått nytt jobb som programledare för Karlavagnen i Sveriges Radio.

Citat:
– Min pappa kom som krigsflykting från Finland till Sverige och jag känner en växande nyfikenhet på min finska bakgrund. En längtan, kan man säga, som jag kanske delar med många lyssnare oavsett i vilka länder eller kulturer man har sina ben, säger Fredrik Virtanen i ett pressmeddelande.

http://www.svt.se/kultur/medier/virtanen-programleder-karlavagnen
Citera
2015-09-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Fredrik Virtanen har fått nytt jobb som programledare för Karlavagnen i Sveriges Radio.

http://www.svt.se/kultur/medier/virtanen-programleder-karlavagnen

Det blir ju ett löjets skimmer om alla med finska päron ska börja claima någon slags etno identitet.

"Svennebanan, who me? Nejdu, min farsa halkade minsann på två meter djup snö över gränsen till Sverige under finska vinterkriget!"
Citera
2015-09-02, 12:13
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag som trodde att denne fete missbrukare hade gått och dött, eftersom jag inte sett honom göra bort sig i sociala medier på länge. Kan han ha lagt kokainet på hyllan och slagit in på en lugnare stig här i livet eller har han bara haft ett längre internetavbrott?

Att han nu får vara med i finrummet i SR visar ju bara att det lönar sig att vara en "god idiot" i mediasverige. Inte konstigt att Arnstad, Ernman m fl håller på som de gör. Slipade karriärister helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in