Fick hem en ny kortläsare idag från Nordea helt sonika.
Har inte beställt någon, men såg ju legit ut med tanke på den är inplastad, ett seriöst "hej bla bla från nordea"-brev" och en sladd. Men jag blir ändå suspicious. Varför får jag en ny utan att jag beställt en?
Ja, jag är nojjig och misstänksam av mig i naturen. Speciellt med phishing osv
Men nog borde det vara legit va? Typ att min gamla är för gammal eller ngåot, har ju trots allt aldrig bytt batteri på den och haft den något(några?) år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sprangdegs-Harry
Varför måste jag öppna mitt kort för köp på internet varje gång jag använda mitt kort till något som inte har 3D secure?
Jag använder frekvent Paypal då dessa erbjuder en smidig tjänst med bra konsumentskydd, nu måste jag alltså logga in på min internetbank och öppna mitt kort varje gång jag vill köpa något med Paypal...
Någon som kan tipsa om en bra bank som inte rövknullar sina kunder med säkerhetslösningar i absurdum för att Magda, 75 har gett bort sitt kortnummer till någon "IT tekniker" från Indien?
Huh?
jag använder frekvent PayPal dels via mitt företag men även privat. Behöver aldrig öppna mitt kort för köp på internet så som du säger. Är nog något från din egen sida du tabbat dig med...? Gå in och ställ in att du enablar kortet för köp över hela världen inne på hemsidan. Logga in med BankID och sen ställer du in. Voila. Gjorde det med mitt nya kort för någon vecka sen, och har betalt saker på andra sidan klotet osv.
Så det är nog nåt från din sida! Om du inte har typ VisaElectron eller något sånt B-variant kort?