2015-09-02, 19:53
Medlem
duis avatar
Efter att ha läst FUP på 361 sidor så utgår jag från att gärningsmannen kan ha varit berusad vid brottstillfället, vilket förklarar smitningen. Han har tillbringat dagen i Rålambshovsparken med vänner, där starksprit har förtärts. Detta kan bevisas utifrån vittnesuppgifter samt bilder från gärningsmannens facebook. Det är dock inte styrkt att gärningsmannen har varit rattfull, och troligen kommer detta inte heller att kunna styrkas vid rättegången då hans bekanta som var med vid olyckstillfället inte har och inte kommer att gola.
Citera
2015-09-03, 00:20
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dui
Efter att ha läst FUP på 361 sidor så utgår jag från att gärningsmannen kan ha varit berusad vid brottstillfället, vilket förklarar smitningen. Han har tillbringat dagen i Rålambshovsparken med vänner, där starksprit har förtärts. Detta kan bevisas utifrån vittnesuppgifter samt bilder från gärningsmannens facebook. Det är dock inte styrkt att gärningsmannen har varit rattfull, och troligen kommer detta inte heller att kunna styrkas vid rättegången då hans bekanta som var med vid olyckstillfället inte har och inte kommer att gola.

Inte gola? Har du verkligen läst FUP? De vattnar ju GM så det står härliga till. Kanske var det faktiskt så att han inte var berusad, utan en vanlig spännblatte som tyckte sig äga även trafiken?
Citera
2015-09-03, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Saknar han svenskt medborgarskap?
Vart kommer föraren ifrån?
Citera
2015-09-03, 10:16
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Vart kommer föraren ifrån?

Han kommer från Tensta

Citera
2015-09-03, 10:19
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dui

Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Inte gola? Har du verkligen läst FUP? De vattnar ju GM så det står härliga till. Kanske var det faktiskt så att han inte var berusad, utan en vanlig spännblatte som tyckte sig äga även trafiken?

Jag tror att hans polare inte ville säga att han hade druckit och förstört ännu mer men det spelar ingen roll nu för han är så rökt ändå

Hans polare som var med i bilen "goolade" ju ändå eftersom de båda sa att det var Mr Nastexi, wannabe Schumacher som körde bilen.
Citera
2015-09-03, 10:29
Medlem
HGs avatar
Undrar om polisen lyckas få fatt i 26-åringen och föra honom till tingsrätten?
Citera
2015-09-03, 10:38
Medlem
Yinool0401s avatar

Hur kände du till detta? Jag satt på rättegången,,
Citera
2015-09-03, 11:38
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling

Inte gola gällande alkoholintaget, ditt troll.
Citera
2015-09-03, 11:39
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Stod i DN
Citera
2015-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Kom gärna med ett referat, baserat på egna iakttagelser ...
Citera
2015-09-03, 12:15
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Kom gärna med ett referat, baserat på egna iakttagelser ...

Svaranden är totalt inringad från alla håll och kanter, dock påstår försvaret (med hjälp av vittnen) att Malin hade rött (eller åtminstonde något streck) som syns på kollektivkörfältet.

Mao hade inte Malin grönt för att ta sig över övergångsstället.

Vilket man kan tycka är hyfsat relevant.

DNA från svarande fanns uteslutande på ratten, ingen annans DNA fanns på ratten.
Citera
2015-09-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coalburner
Bedrövligt att åklagaren inte maskar i sjukhusjournalen. Tjänstefel imho.

Jag skulle anmäla åklagaren om jag var i BO närmaste krets.

Inte säkert på exakt vad du syftar på, men nog var det lite väl mycket illaluktande
flytningar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in