2015-09-03, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
Han kommer från Tensta

Ok. Fick för mig att jag läste att han bodde i söderort.
Citera
2015-09-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Svaranden är totalt inringad från alla håll och kanter, dock påstår försvaret (med hjälp av vittnen) att Malin hade rött (eller åtminstonde något streck) som syns på kollektivkörfältet.

Mao hade inte Malin grönt för att ta sig över övergångsstället.

Vilket man kan tycka är hyfsat relevant.

DNA från svarande fanns uteslutande på ratten, ingen annans DNA fanns på ratten.

Och de 2 vittnena/passagerarna i bilen, hur lät de och hur verkade
förhållandet mellan dem och bilföraren vara ?
Citera
2015-09-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
Efter att ha läst FUP på 361 sidor så utgår jag från att gärningsmannen kan ha varit berusad vid brottstillfället, vilket förklarar smitningen. Han har tillbringat dagen i Rålambshovsparken med vänner, där starksprit har förtärts. Detta kan bevisas utifrån vittnesuppgifter samt bilder från gärningsmannens facebook. Det är dock inte styrkt att gärningsmannen har varit rattfull, och troligen kommer detta inte heller att kunna styrkas vid rättegången då hans bekanta som var med vid olyckstillfället inte har och inte kommer att gola.

Kan du ladda upp FUP?
Citera
2015-09-03, 13:38
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Kan du ladda upp FUP?

Här är förundersökningen:

https://minfil.org/F0x9jdbfb8/Stockh..._Aktbil_20.pdf
Citera
2015-09-03, 13:46
Medlem
Citat:
Svaranden är totalt inringad från alla håll och kanter, dock påstår försvaret (med hjälp av vittnen) att Malin hade rött (eller åtminstonde något streck) som syns på kollektivkörfältet.

Mao hade inte Malin grönt för att ta sig över övergångsstället.

Vilket man kan tycka är hyfsat relevant.

DNA från svarande fanns uteslutande på ratten, ingen annans DNA fanns på ratten.
Som jag har förstått det var hon inte på väg över vägen utan cyklade åt nackahållet i kollektivkörfältet, cyklisterna var hänvisade till detta fält eftersom det ordinarie fältet var avstängt. Hon var altså inte på väg över utan vart påkörd bakifrån.
Citera
2015-09-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Ok. Fick för mig att jag läste att han bodde i söderort.

Han bor i Nacka (Henriksdal) men kommer från Tensta. Av någon anledning räknas Nacka till söderort, när det är österort.
Citera
2015-09-03, 14:30
Medlem
Misstänkt smitare ändrar sin version

Citat:
Inför sittande rätt ändrade den 25-årige man som åtalats för att ha kört på Malin Blom och smitit från olycksplatsen sin version.

– Jag satt i bilen, men det var inte jag som körde, hävdar han nu.

– Jag är förbannad över att den som satt mig här inte kan stå för det, säger Malin Blom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21355815.ab
Citera
2015-09-03, 16:28
Medlem
Citat:
Teoretiskt kan han vara heeeeeelt oskyldig!

Javisst – men med tanke på det sammanlagda bevismaterialet, bör den teorin tas med en nypa salt.
Det råder så att säga ingen tvekan om att GM är en fattigmanshybrid mellan spännröv och ynkrygg.
Citera
2015-09-03, 16:42
Medlem
Citat:
I Stockholms tingsrätt erkänner han vidare helt iskallt att han ljugit sig igenom fem polisförhör – bara för att han inte velat peka ut någon av de två vänner som satt med honom i den svarta Golf som rammade Malin och sedan drog från olycksplatsen.

– Vi kom överens om att vi inte skulle säga något, att vi inte skulle dra in varandra i det här, säger han.

Citat:
25-åringens advokat Ivan Faldini hävdar till exempel att det inte går att leda i bevis att det faktiskt var hans klient som körde.

– Hans DNA fanns visserligen i bilen, men det är ju inte så konstigt, det är ju hans bil. Men går vi in noggrannare i den tekniska undersökningen så ser man att min klients dna inte finns på varken växelspaken eller bältesklykan när polisen undersöker den.

Bevisvärdet på det måste dock bedömas som aningen lågt eftersom den tekniska undersökningen gjorde långt efter olyckstillfället och efter att bilen lämnats in till en verkstad i Upplands-Väsby.

http://www.dn.se/sthlm/rammade-malin...en-har-borjat/
Citera
2015-09-03, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Inte säkert på exakt vad du syftar på, men nog var det lite väl mycket illaluktande
flytningar ...

Amfetaminmissbruk + ansträngda familjerelationer.

Förvånad att hennes sexuella historik inte är offentlig.

Summa summarum.

En full babbe körde över en tjej och smet. Samt försöker dölja allting.

Vad hennes historik har med saken att göra begriper inte jag.

Va f-n, hon kanske gillar att knulla negrer och röstar på FI. (har ingen relevans i rättsfället dock)
Citera
2015-09-03, 17:39
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Teoretiskt kan han vara heeeeeelt oskyldig!

Jag har läst bevismaterialet och skulle döma honom som skyldig, så säker som man kan bli.

Intressant FUP, tack för den.

Jag hoppas att den skyldige får ett extremt hårt straff, oavsett vem som delar ut den.
Citera
2015-09-03, 17:42
Medlem
Att sitta som den där nollan gör och ljuga för att skydda sig själv när han vet hur mycket ångest och lidande han orsakat är fanimej nästan än värre än smitningen i sig. Ordet ynkrygg har sällan varit med passande.

Nu är det bara att invänta den alldeles för milda påföljden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in