2015-09-03, 00:05
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Serievåldtäktsmannen Eliasson i Örebro vägrade komma när han blev kallad och hämtades därför.

Inte helt korrekt. Han blev kallad till topsning. Han ringde och sköt upp den. Sedan begick han två överfall till och då lyckades polisen räkna ut att det måste ha varit han som sköt upp topsningen.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En sådan pejling ger nog oftare utdelning om det rör sig om flera GM (enklare att upptäcka "mönster" i samtalstrafiken) samt vid brott som planerats i förväg.

Om det i det här fallet är en ensam GM som utfört ett "spontant" överfall så är chanserna förmodligen mindre att hen känt att hen behövt använda mobilen i anslutning till brottet. Och vare sig man vill tro det eller ej, det finns ju faktiskt folk som inte äger mobil eller använder den väldigt sparsamt.

Absolut. Nu vill de nog bara veta vilka som varit i området. Och detta är ett bra sätt.
Citera
2015-09-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Nja, finns flertal som är djärva (...sjuka?) nog att ta chansen ändå. Har oftast inget med etnicitet att göra eller lokalsinne.
Önskar bara att någon säger till tjejer eller kunnat säga till Ida: man går/springer inte ensam i dessa löparspår, speciellt då man är tjej. Det borde hon förstått meddetsamma efter flertal våldtäkter och mord, såsom på Elin och Lisa.

Sverige har förändrats, jag tänker ej säga x eller y, det är bara så. Och ja, politiker tar aldrig dessa chanser, eller vandrar ensamma för de är väl medvetna om vad de skapat.

Om polisen skulle säga vad för typ av DNA man har vore det mycket lättare för allmänheten att komma med tips. Tex om det är hårstrån som gärningsmannen tappat i närkamp med BO och dessa står i bjärt kontrast till hennes blonda kalufs. Det vore tjänstefel av polisen om det är några typiska hårstrån för en asiat eller afrikan att inte gå ut med den infon. Och även om det är typiskt svenska mörkblonda hårstrån.

Varför jag inte tror att det är en invandrare som gjort det här beror på att möjligheten för denne att ta sig ut ur skogsdungen obemärkt är lika med noll. Finns det några individer som uppträder konstigt i området borde dom vara topsade nu.
Citera
2015-09-03, 00:23
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Har de gått ut med hur hon blivit dödad? Våldtagen med?

Sorry, 353sidor är lite mycket att röja igenom.

Bump
Citera
2015-09-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Bump
Enligt rykten hittades hon naken med pinnar genom ögon, öron och hals.
Våldtagen eller ej kan jag inte svara på.
Citera
2015-09-03, 00:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Vågar sätta allt i min ägo på att dom pejlat mastarna i området redan den första dagen.

Naturligtvis har dom gjort en masttömning. Allt annat vore tjänstefel.
Citera
2015-09-03, 00:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigSkinskalle

Ett senare rykte säger att hon var svårt slagen i ansiktet och hade jord i munnen. I den beskrivningen saknas pinnar.
Citera
2015-09-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om polisen skulle säga vad för typ av DNA man har vore det mycket lättare för allmänheten att komma med tips. Tex om det är hårstrån som gärningsmannen tappat i närkamp med BO och dessa står i bjärt kontrast till hennes blonda kalufs. Det vore tjänstefel av polisen om det är några typiska hårstrån för en asiat eller afrikan att inte gå ut med den infon. Och även om det är typiskt svenska mörkblonda hårstrån.

Varför jag inte tror att det är en invandrare som gjort det här beror på att möjligheten för denne att ta sig ut ur skogsdungen obemärkt är lika med noll. Finns det några individer som uppträder konstigt i området borde dom vara topsade nu.

Du har nog rätt.
Citera
2015-09-03, 01:50
Medlem
tog en två mil plus, snabb vandring i dag, började från centralvägen gick längs med järnvägen upp till Verka för att sedan följa stigarna efter Oxundasjön mot Väsby, kom fram till vikingabåten och följde sedan vägen mot Oxundasjön på andra sidan, när jag så långt det gick där och insåg att +a på ex antal kilometer för att koma upp i över två mil som var mitt måmå

hamnade Jag i Runby spåret, där jag gick.

Nu är jag 39 år fullvuxen man, 100 pannor men man fick lite kalla kårar att gå där, väldigt ensligt, o erkänner lite läskigt med tanke på vad som har hänt, och hur som det spekuleras om tillvägagångssätt, helt folktomt förutom att jag mötte en kvinna med hund annars ingen.

Nu är jag förmodlingen inget potentioellt offer men man vet alldrig vad det var för freak, skulle någon figur studsa ur buskarna helt oförbert skull man nog fan slå i hjäl den personen.

Till alla tjejer/ kvinnor som beger er ut på sådana ensliga ställen, skaffa knockoutspray, menar riktig tysk spray, det skulle avärja om ni skulle bli överfallna. Nej fy fan.
Citera
2015-09-03, 02:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Serievåldtäktsmannen Eliasson i Örebro vägrade komma när han blev kallad och hämtades därför.

Om man inte har några misstankar mot en person utan bett hen komma för frivillig topsning så kan man inte rätt att bara gripa hen bara för att hen inte kommer på provtagning.

Är det verkligen inga fler än de skyldiga som vägrar topsning? (Sett till liknande utredningar där många topsas frivilligt)
Senast redigerad av wwr 2015-09-03 kl. 02:36.
Citera
2015-09-03, 07:08
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigSkinskalle
Rykten? Från vem/vilka? Är det sant så är det en mycket mycket sjuk gm, är det inte sant så är det tragiskt att sådana rykten sprids.
Citera
2015-09-03, 07:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om man inte har några misstankar mot en person utan bett hen komma för frivillig topsning så kan man inte rätt att bara gripa hen bara för att hen inte kommer på provtagning.

Är det verkligen inga fler än de skyldiga som vägrar topsning? (Sett till liknande utredningar där många topsas frivilligt)

Det är inte att gripa bara för att man tar in någon på förhör.

Jag känner en som blev indragen i förhör och topsning i det kända mordet på en ung tjej i Örebro för många år sedan. Där tog men efter mycket lång tid en massa topsningar på väldigt många män som befunnit sig i området vid aktuell tid.

Enligt honom fanns det inget val än att lämna ett prov trots att han tyckte det var obehagligt och att han var oskyldig.

Det var också vid denna stora topsningsraid som tillslut mördaren hittades.
Citera
2015-09-03, 07:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det är inte att gripa bara för att man tar in någon på förhör.

Jag känner en som blev indragen i förhör och topsning i det kända mordet på en ung tjej i Örebro för många år sedan. Där tog men efter mycket lång tid en massa topsningar på väldigt många män som befunnit sig i området vid aktuell tid.

Enligt honom fanns det inget val än att lämna ett prov trots att han tyckte det var obehagligt och att han var oskyldig.

Det var också vid denna stora topsningsraid som tillslut mördaren hittades.
Vad gör polisen då om någon inte inställer sig till förhör? Sannolikheten för detta, liksom att någon vägrar topsas, måste ju öka ju fler som kallas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in