Citat:
Kvalitet på det inlägget som vanligt från din sida! Det jag finner otäckt med tråden ibland är att man i någon psudo-rättvise-tänk, en befängd och förlegad klasskamp ska hitta andra gärningsmän! Folk vill ha rika godsherrar, affärsmän, utlandssvenskar som gärningsmän. Tänket påminner om Palmemordet där det är omöjligt för en del folk att fatta att en kräk som Petterson lyckas mörda en statsminister.
Denna sak berör vanliga människor som är skötsamma, och som gör så gott de kan för sina barn, och i detta fall så räckte inte det. Jag tänker ofta på när barn vill saker, och man säger nej som förälder, hämtar och lämnar, håller kontakten och ändå så kan detta fasansfulla hända.
Polisen på "nya efterlyst" var just inne på dessa tankar om brottsoffer som berör eftersom de inte har någon egen del i det som händer. Det var kloka ord när han påpekade att det ändå handlar om att få fast mördare oavsett brottsoffer.
Denna sak berör vanliga människor som är skötsamma, och som gör så gott de kan för sina barn, och i detta fall så räckte inte det. Jag tänker ofta på när barn vill saker, och man säger nej som förälder, hämtar och lämnar, håller kontakten och ändå så kan detta fasansfulla hända.
Polisen på "nya efterlyst" var just inne på dessa tankar om brottsoffer som berör eftersom de inte har någon egen del i det som händer. Det var kloka ord när han påpekade att det ändå handlar om att få fast mördare oavsett brottsoffer.
Det första stycket i texten träffar så förbaskat bra. Så är det ju helt enkelt. Och det gäller
i så många andra trådar också. Man vill ha en "märkvärdigare" gärningsman än de som gäller.
Det är ibland som om somliga riktigt vill göra våld på verkligheten och på alla sätt och vis
försöka böka in sina respektive "favoritkandidater" och då är det inte så noga med
bevisen och det där med rättssäkerheten...
Hänsynen till faktiska förhållanden,ja, den tenderar att vika lätt som en plätt minsann.
På tal om Pettersson och Palmemordet så var det just det fallet som en gång ledde mig in
på det här forumet. Annars hade jag nog aldrig hamnat här. Jag har stångats mot
foliehattar och konspirationsteoretiker minsann så det räcker och blir över...
Där förslår inga faktaargument; busen från Sollentuna får BARA INTE VARA dåvarande
statsministerns baneman. Det är så illa ställt på den fronten att det blir som att svära i
en kyrka när man argumenterar för herr Petterssons skuld som ju är så grymt uppenbar.
Nu ids jag bara inte att försöka längre få folk på "bättre" tankar. Det går omöjligen. De är
närmast allihop blockerade inför sanningen där.
Nog nu om det.
Ja, mordet på Lisa är ett fall som berör mycket onekligen av olika skäl. Och oavsett hur
mycket det än kan skyddas och värnas kring barnen och ungdomarna därute så hjälper
det ju inte alla gånger. Mot en ondska som slår till på ett sånt sätt som här
i Blomberg eller i fallet med en annan ung kvinna, Ida, i Upplands Väsby
går det inte att skydda sig. Där man minst kan ana att den finns, där kan den dyka upp ifrån,
plötsligt och oåterkalleligt.
Idas mamma framträdde ju förresten i programmet och det grep tag verkligen att lyssna
på henne i hennes förtvivlade sorg och saknad.
En förälder bland flera denna våldsamma och mordrika sommar som står där med
ett förlorat barn.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-03 kl. 04:18.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-03 kl. 04:18.
Intressant att läsa.