2015-09-03, 02:05
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Vilka är lögnerna?

Ja bland annat att folk ifrån Mellanöstern skulle ha ett medfött lägre IQ än svenskarna.
Citera
2015-09-03, 02:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Hur illa pålästa är ni SD-sympatisörer egentligen?! Hon är för fasen förtidspensionerad sedan 49 års ålder. Men hon lever fortfarande och kan röra sig, till och med skriva. Så när Reinfeldt och Alliansen de senaste 8 åren har jagat svårt cancersjuka och tvingat dem att söka arbete hur kan det komma sig att hon kom undan?

Hon har varit ålderspensionär de senaste tio åren.
Citera
2015-09-03, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Jag har aldrig röstat på några kvasinazistiska partier eller ens SD men däremot har jag röstat på riksdagspartier som en gång i tiden samarbetade med Nazityskland men det behöver jag väl inte stå till svars för?

Visst har vi bara hennes egen version av sjukdomen än så länge men hade du varit lika anklagande mot henne om hon varit typiskt V eller FP? Till skillnad från dig hatar jag inte bidragstagare så dit hat mot henne kanske grundar sig i det? Är det hennes sjukdomstillstånd eller politiska åskådning som är värst för dig? Att hon nu kan skriva texter som kanske kan ha tagit dagar hindrar inte att hon på 90-talet fick hudutslag bara hon kom in i ett rum med en dator? Ingen av oss vet hur hon mådde då och vad läkarnas utlåtande var.

Nej jag har faktiskt inte gått igenom hennes texter. Innan hennes uthängning hade jag bara hört talas om henne och tänkte mig henne som nån typisk onyanserad avpixlare. Har kollat lite mer nu och kan hålla med om att det jag har sett är mer typiskt för FB an dagens DN men jag tycker ändå inte att det är rätt av MSM att hänga ut henne, vare sig hon är "bidragsparasit" eller sjuk på riktigt.
Ah Ok, så du har alltså köpt hennes bild och läst hennes texter. Busted och noll trovärdighet på köpet! Grattis eller sorry eller liknande.
Citera
2015-09-03, 02:08
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Hur illa pålästa är ni SD-sympatisörer egentligen?! Hon är för fasen förtidspensionerad sedan 49 års ålder. Men hon lever fortfarande och kan röra sig, till och med skriva. Så när Reinfeldt och Alliansen de senaste 8 åren har jagat svårt cancersjuka och tvingat dem att söka arbete hur kan det komma sig att hon kom undan?

Hon kanske hade tur och föll sas mellan stolarna eller så ansåg läkare och försäkringskassan att hon var för sjuk.
Citera
2015-09-03, 02:12
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ah Ok, så du har alltså köpt hennes bild och läst hennes texter. Busted och noll trovärdighet på köpet! Grattis eller sorry eller liknande.

Jag har redan skrivit att jag skummade igenom några texter efter DNs stora avslöjande så på vilket sätt är jag "busted"? Varför kan du inte tro att hon kan ha varit sjuk och senare tillfrisknat?
Citera
2015-09-03, 02:15
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
”Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ.”

Låter väldigt spekulativt. Finns det ens några bra IQ-undersökningar där alla aspekter tas med?
Citera
2015-09-03, 02:16
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Hon kanske hade tur och föll sas mellan stolarna eller så ansåg läkare och försäkringskassan att hon var för sjuk.

JC är 71 år gammal. I Sverige har man en flytande pensionsgräns mellan 61-67 år. Jag är inte riktigt säker hur det fungerar, men jag antar att om man är förtidspensionerad så övergår den till ålderspension vid 61 år fyllda. Om det stämmer så har hon varit ålderspensionär i tio år och bloggat i 5 år och varit sjukskriven i 12 år. Men hon kan även ha jobbat eller frilansat under dessa 12 år, det vet vi ingenting om.
Citera
2015-09-03, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag har varit på jobbet och sopat in skattepengar som gått till presstöd för att du, din jävla skithög, ska kunna sitta på krogen och sörpla öl innan du går hem och gråtrunkar till kvinnoförnedrande nätporr!

Nu pratar vi ju inte om invandrare i den här tråden, men visst: Jag är högst välvilligt inställd till dem som verkligen flyr undan krig och förföljelse och jag anser att man, helt enligt konventionerna, ska ha rätt att söka asyl och tillstånd att tillfälligt uppehålla sig i ett annat land, till exempel Sverige, förutsatt att man kan göra både sin identitet, sitt ursprung och sin berättelse sannolik och med konventionstexternas definition av flyktingbegreppet överensstämmande!

Jag anser dock inte att de som idag i huvudsak belastar oss verkligen är flyktingar som du beskriver dem. Många, många har passerat många länder innan de kom hit. Somliga har rent av både tillstånd för uppehälle eller rent av medborgarskap i andra länder än dem de påstår sig fly ifrån. Och varför i helvete kommer det helt plötsligt upp en massa folk från västra Balkan till Sverige och söker asyl 2015, flera år efter alla krig där är slut, när alla länder där nu öppnar upp för turism för fulla muggar och Kosovo rent av blivit självständigt? Eller alla dessa ensamkommande unga män som utger sig för att vara barn... De formligen väller in i en utsträckning som gör att bara den smutsiga hanteringen kostar bortåt 15 jävla miljarder/år -och vi ser inga tecken på att denna tsunami är på väg att mattas!
Lol, hysterical. Stackars dig. Vill du ha en kram?

Jag är ingen journalist, sorry. Jag jobbar inom vården och är småföretagare.

Nej vi pratar om Jöberger i den här tråden så du är Off-topic duktigt rejält.
Citera
2015-09-03, 02:20
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag hatar inte Julia Caesar. Vet inte om jag är någon "vänsterliberal regimförsvarare" iofs. Jag hatar inte folk med olika sjukdomar heller. Varken psykiskt sjuka eller bidragstagare.

Ett bra svar. Tack för det!

Citat:
Jag gillar inte parasit som skällsord. Det står för en högerextrem människosyn, att kalla någon parasit.

Jag tror inte på att det går att etikettera människosyn utifrån samtidens väldigt polariserade ideologiska skyttegravsklimat. Vi har haft vänsterregeringar under vilket det varit kriminellt med luffarliv, slashaseri och dagdriveri. Tonen i tråden tyder närmast på att man vill tillbaka dit igen -undantaget för kriminella tiggarligor.

Som "högerextrem" ger jag dig dock rätt i att jag själv använt ordet ofta, men av orsaken att jag gillar tydlighet i politiken, och tala om saker vid dess rätta namn. Precis som jag förväntar mig detsamma från en politisk motståndare.

Sedan kan man hyckla och påstå man är det ena och andra medan man själv uppvisar raka motsatsen. En sådan uppvisning av sällan skådat slag har vi ju sett ikväll.

Citat:
Men Julia Caesar står ju för det där som sd vill komma bort från, för att bli rumsrent. Stämpeln att vara ett parti för WT, rättshaverister och foliehattar.

Nu är väl inte JC ett språkrör eller företrädare för SD men jag håller det inte för osannolikt att hon kan ha valt anonymiteten som en konsekvens av hur hon skulle kunna komma att framställas. Vilket i så fall var en korrekt analys. Det i sin tur talar inte emot att vikten av personlig säkerhet var den starkast övervägande faktorn bakom pseudonymen.

Citat:
Jag tror inte att uthängningen hade ägt rum om inte journalisten blivit hotad och trakasserad, efter uthängning i Julia Caesars blogg.

Jag är tvärtemot helt övertygad om att det var en samordnad aktion med samtliga tidningar från Bonniersfären i ryggen. Upplägget, med två olika journalister på turordning, Expressens snabba agerande efter att Orrenius grönljusat "näthat", hur tidningarna och journalisterna gick ihop som ett och kollektivt försvarade uthängningen. Man skulle maktdemonstrativt skrämma till tystnad. Med den aktuella personen i åtanke signalerade man även att ingen oberoende av ålder, åkommor, kön etc. går fria. En uppvisning på maffianivå.
Senast redigerad av NS_14 2015-09-03 kl. 02:24.
Citera
2015-09-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hon har varit ålderspensionär de senaste tio åren.
Ska det föreställa något slags försvar? Läs vad du just skrev och försök att fatta innebörden i det, lol.
Citera
2015-09-03, 02:30
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit att jag skummade igenom några texter efter DNs stora avslöjande så på vilket sätt är jag "busted"? Varför kan du inte tro att hon kan ha varit sjuk och senare tillfrisknat?
Du är för korkad för att fatta inser jag så jag väljer att inte kommentera detta mer än att återigen kackla ur mig att vi har bara och enbart hennes bild av det hela. Hon har zero trovärdighet!

Det intressanta är att diskutera hennes hat mot invandrare och vad det grundar sig i.
Citera
2015-09-03, 02:34
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Jo, kan väl hålla med dig om att "kärring" var fel ordval. För övrigt anser jag att hon valde att vara anonym av den enkla anledningen att hon vill sprida riktigt råa lögner om invandrare i lugn och ro utan att bli bemött.

Vad menar du? Kan man inte bemöta dessa lögner när hon är anonym? Varför måste hon hängas ut med bild, namn samt ett litet fint karaktärsmord där man tar upp sjukdomar? Det finns ju ett namn som hon har valt: Julia Caesar.

Jag må vara okunnig men för mig ser det ut som att det är vem som uttalar åsikter och inte åsikterna i sig som är i fokus här.

Sverige har onekligen förändrats, i min ungdom så granskade journalisterna makten. Idag granskar de oliktänkande som inte håller med makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in