2015-09-03, 00:19
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Både vänstern och extremhögern är folkhemsförsvarare eftersom de är enfrågepartier där resten av agendan sätts med vindflöjel. Båda sysslar med röstfiske då många av deras anhängare kommer från offentligt finansierad verksamhet.
Demokratin mår sämre då visioner och idéer ersatts av ängsligt letande efter trender och jagande efter väljare för att politiker vill hålla sig över 4% och säkerställa sina förmåner ytterligare 4 år. När vi dessutom har 4 fördummande enfrågepartier så mår demokratin dåligt.

Men vem tror att media, gammal som ny, är objektiv?

Hej journalist! "extremhögern"

Visionerna och idéerna togs ju för bövelen aldrig upp med rätt förteckning över innehållet. En hel del omvälvande tvång kommer på köpet, mångkultur, massinvandring, DÖ (helt fantastiskt demokratiskt) osv. Lägg till lögnagenda och döljtaktik från media. Klart som FAN det blir trötta miner.

Media har tidigare varit lite mer objektiv, det speglas utav förtroendet. Spelplanen förändrades med fler aktörer och internet så alla måste nischa sig. Redundans går inte att upprätthålla. Nu kan man klassificera medierna utifrån objektivitet till och med. Tydligen ses att alternativmedia är mer objektiv än gammelmedia i vissa avseenden och händelsebeskrivningar.
Citera
Medlem
Det roligaste är ändå när folk på tex Avpixlat ondgör sig över mediers "åsiktskorridor" och PK-(valfritt tillägg för att skapa offerkänsla). Och för er som inte förstår det roliga kan rekommenderas att besöka Avpixlat (unvisit-grejs om det går för att inte ge dem ett officiellt besök). Där, i allra högsta grad, skriver sig de "åsiktsförtryckta" av sig sin ilska.

Kommentarsfälten består självklart av SD-åsikter, medan (om de inte gjort en drastiskt beteendeförändring sen senast) övriga åsikter som inte passar in, som går emot SD-mainstream, plockas bort av moderatorer som sedan i vanlig ordning får beröm av den skara som trängs i den smalaste åsiktskorridor man kan tänka sig. PK, där P i det här fallet står för SD:s politik är allmänrådande i alla artiklar och kommentarer. Moderatorer måste självklart handplockas för att göra "rätt" bedömningar av vad som PK/SD-maffian ska tillåta kommenteras. Denna media, som alltså Julia Ceasar skrivit för kastar rejäla stenar i glashus. Insiktslösheten om detta är komisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det riktigt trista är väl att tanten inte söker och får den vård hon så uppenbarligen behöver, paranoid, lider av vanföreställningar, inbillningssjuk och med förföljelsemani, uppenbarligen sett påhittade hot hela livet.

Uthängningen var tyvärr helt meningslös då målgruppen inte bryr sig, den är ute efter att få samma vanföreställningar bekräftade och då spelar liksom inget annat någon roll. Inte heller denna min kommentar.

Det bästa som kunde hända vore att den stackars förvirrade tanten fick vård, men som paranoiker och hypokondriker lär det ju inte ske på hennes eget initiativ.

Det är en bra och i grunden empatisk insikt. Hennes lidande är äkta. Hon är i den bemärkelsen inte en bidragsparasit. Hon tror verkligen att MSM tystar henne som sanningssägare och att 10-20 % av befolkningen lider av oral galvanism samt att detta är en skandal. Hon tror verkligen att de flesta muslimer är våldtäktstörstande galningar som dessutom till stor del är inavlade.

Som jag skrev tidigare i den förra tråden innan hon blev outad, och innan jag visste att hon var så psykiskt sjuk att hon verkligen trodde på elallergi, drog jag liknelsen mellan hennes invandrarhat och elallergi:

(FB) DN trakasserar oppositionell journalist

Julia Caesar är en tragisk och bitter människa som inte varit lycklig i många minuter av sitt liv. Borde Expressen hängt ut henne? Jag tror inte det. Visserligen får vi nu bekräftat vilken liten skit hon är, och det finns knappast något anledning att tro att hennes försvarare här på Flashback lever rikare liv, men å andra sidan spelar det någon roll vem hon är?
Senast redigerad av Skeptoid 2015-09-03 kl. 00:33.
Citera
2015-09-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Kan man bara vara parasit om man är "wt-rasist" eller gäller det även invandrare och anhängare av extremvänstern? Tycker du att MSM ska börja benämna alla sjukskrivna som parasiter också? Angående hennes falsarier får du gärna posta dem för jag vet inte mycket om vad hon har skrivit.
Lol, att debattera med dig är som att dundra huvudet i väggen i princip hela tiden i sträck for hours and hours. Har du ens bemödat dig att besöka någon grundskola någon gång?

Läs Annika Hamruds fina artikel om Jöberger och du kommer att lära dig ett och annat nytt. Jag kan bistå dig om du inte fattar vad som menas eller så?
Citera
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Här skriver hon om IQ och ras:

http://snaphanen.dk/2013/09/01/sonda...ydelsen-av-iq/

...och här är en kortare sammanfattning av varför hon är en klockren rasist:

https://ligator.wordpress.com/2015/0...iska-idevarld/

Nu brukar ju I&I-folkets SDare säga "vad, mer specifikt i den texten är rasistiskt?" ...och sedan bryta ner en rasistisk text till cellnivå, allt för att visa att den inte är rasistisk.

Så här kan det gå till:

När man uppmanas visa något rasistiskt gör man det, exempelvis: "-Åk hem jävla neger-hora". Men si - då kommer invändningarna. "-Vadå, neger, det är bara en färg, svart på spanska... "Hora? vad är det för fel med det? Är du nu också så PK att du inte kan acceptera sexarbetare? Jobbar du på Gudrun Schymans kansli?"

Så håller det på.

Rasism existerar inte enligt somliga. Inte i praktiken. Det är en påhittad anklagelseakt för att tysta sanningssägare.

Jag förnekar aldrig rasism. Alla är rasister mer eller mindre, men de är rasistiska på olika sätt. Även du och jag. Synen att alla vi människor är likadana och endast hudfärgen är det som skiljer oss åt överges allt mer, och ironiskt nog är det de sk antirasisterna som är i framfarten. JC verkar ha mer gammaldags rasism att vita är bättre än andra, vilket såklart skiljer från "antirasisternas" att vita är sämre än andra. Den sk nazistiska idévärlden speglar sig sedan i andra extrema världsbilder som den islamistiska, sionistiska, kommunistiska, högerkristna, afrocentriska osv. Det handlar alltid om vi och dom, det goda mot det onda osv osv.

JC hade kunnat vara en sionist på Västbanken, en saudisk prins som sponsrar "frihetskämpar", en AFA-medlem, en televengalist i USA, en gängmedlem som skyller allt på vita i South Central osv eller så skulle hon kunna vara juden i Tel Aviv som är sekulär men känner sig obekväm med muslimerna, med muslimen i Afghanistan som bara vill leva ett lugnt liv men hatar USAs bomber, med kommunisten i Venezuela som naivt tror att kommunism funkar för alla men som också hatar USA för allt ont de har gjort. Extremism finns i alla dess former och JC är långt från ensam i sina tankegångar eller ens speciellt extrem om man ser internationellt.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Helt okänd subba, hon är lika ful och äcklig som bitter. Hela hennes nazistiska världsbild verkar bottna i hennes paranoida vanföreställningar om elallergin som hon säger sig blivit offer för. Vilket jävla stolpskott! Och kärringhelvetet har alltså gått på bidrag i en jävla massa år, när hon egentligen bara skulle ryckt upp sig och tagit sig i kragen och jobbat som vanligt folk. Ok att hon förtidspensionerat sig pga psykoser, det hade jag kunnat köpa, men för nåt påhittat skit? Nej du subba!
Oj, det var ett av de mest koncentrerade hatinläggen jag läst på Flashback. Och jag har ändå läst en hel del.

Vadan detta kraftiga hat mot en tant som du själv säger är helt okänd för dig?
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Sanna Rayman belyser Expressens hycklande när det kommer till namnpubliceringar.
http://www.dagenssamhalle.se/blogg/2...a-caesar-17901
Citera
2015-09-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Det är samma beteende som barnen uppmuntrades till i Sovjetunionen under Stalintiden, i Kina under kulturrevolutionen och i Tyskland under Hitler
.
Det var detta de var ute efter, att förstöra den stackars människan totalt genom att få hennes familj att frysa ut henne genom samhälls- och grupptryck. Detta måste ske, för annars kommer hennes barn och barnbarn angripas från alla håll och kanter.

Fyfan vilka vidriga as.
Citera
2015-09-03, 00:23
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Lol, att debattera med dig är som att dundra huvudet i väggen i princip hela tiden i sträck for hours and hours. Har du ens bemödat dig att besöka någon grundskola någon gång?

Läs Annika Hamruds fina artikel om Jöberger och du kommer att lära dig ett och annat nytt. Jag kan bistå dig om du inte fattar vad som menas eller så?

Vad pratar du om? Jag undrar varför sådana som ni tycker att man ska hacka på och trakassera sjukskrivna pensionärer.
Citera
Medlem
[quote=duqu|54567845]Rent skitsnack.
Det säger sig självt att om du har amalgansjukan så sitter man inte framför en dåligt skärmad dataskärm, Gör så här, leta rätt på en gammal pissig dataskärm, ta en kopparspole och koppla till en voltmätare, slå på skärmen och håll upp spolen på den plats där du har huvudet framför skärmen, du bör få sådana elnivåer i spolen på ett avstånd under 1 m att du borde haja vad som då hände i en metallisk plomb i en käke som innehåller amalgam (läs krypströmmar). Addera sen flimmer från 60hz skärm mot 50hz växelspänning i lysrör som tröttar ut hjärnan totalt efter 2-3 tim eftersom bilden uppkommer i din hjärna och inte i ögat eftersom en tv ritar upp linjer.

Kan ge exempel på andra taskiga skärmningar. RC-lok från ASEA hade sådana höga magnetfälts-nivåer att många lokförare insjuknade i leukemi och senare dog, inan SJ började sanera förarutrymmena, var dom också psyskiskt sjuka enligt ditt sätt att se på problemet....

Ok...jag visste inte att hon var lokförare...my bad!
Citera
Bannlyst
Detta är ju mumma för "Ring P1" och Täppas Fågelbeg! - En nazistisk, anonym, elallergier ha ha ha....han borde gå bananas i etern nu och slakta subban så mycket som han hatar elallergiker.
Citera
2015-09-03, 00:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Det är en bra och i grunden empatisk insikt. Hennes lidande i äkta. Hon är i den bemärkelsen inte en bidragsparasit. Hon tror verkligen att MSM tystar henne som sanningssägare och att 10-20 % av befolkningen lider av oral galvanism samt att detta är en skandal. Hon tror verkligen att de flesta muslimer är våldtäktstörstande galningar som dessutom till stor del är inavlade.

Som jag skrev tidigare i den förra tråden innan hon blev outad, och innan jag visste att hon var så psykiskt sjuk att hon verkligen trodde på elallergi, drog jag liknelsen mellan hennes invandrarhat och elallergi:

Julia Caesar är en tragisk och bitter människa som inte varit lycklig i många minuter av sitt liv. Borde Expressen hängt ut henne? Jag tror inte det. Visserligen får vi nu bekräftat vilken liten skit hon är, och det finns knappast något anledning att tro att hennes försvarare här på Flashback lever rikare liv, men å andra sidan spelar det någon roll vem hon är?
Tydligen verkar en liten skit kräva mycket tid och energi från din sida, hur står det till? Fixering vid vissa personer och företeelser kan lätt bli sjukliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in