Citat:
Ursprungligen postat av
pickpockis
Oh my, här gick det trögt minsann! Ska vi inte förtidspensionera alla och låta exempelvis Finland betala för det hela. Alla som arbetar, det gäller uppenbarligen inte dig, får betala för att hypokondriker som Jöberger stannar hemma. Hon, en före detta journalist på DN, hatar på de flyktingar som kommer hit för att söka skydd samtidigt som hon parasiterat på samhället i decennier. Hon förtjänar att granskas och synas i sömmarna mer än väl.
Fantastiskt modigt av Expressen och av Annika Hamrud, verkligen!
Hypokondriker? Okej... Jag har en vän som mådde otroligt dåligt med muskelsmärtor, konstig metallsmak i munnen jämt, ständig huvudvärk, tappade hår och led av yrselattacker. Det
kan ju ha varit inbillning, så klart, men efter det att han bytt ut alla sina gamla lagningar från 60 och 70-talet, så försvann samtliga besvär och han är idag helt symptomfri och frisk. Jobbar, spelar golf och mår hur bra som helst...
Vad får en mogen man i sina krafts dagar att plötsligt bli så jävla svag att han inte ens får upp en bildörr? Inbillning? Ja, vaffan vet jag -jag är inte läkare som du tydligen- men han lät riva ut sina amalganfyllningar och är hur bra som helst idag, femton år senare!
Jag har en betydligt mer ödmjuk inställning till sjukdomar än dig. Vi vet en del om vår kropp och själ, men långt ifrån allt. Under Första Världskriget lät man avrätta soldater för feghet, som senare utredningar skulle visa egentligen var offer för posttraumatisk stess och således invalidiserade av sina upplevelser. Det tog lång tid innan själsliga skador efter exempelvis upplevelser på slagfältet erkändes som verkliga skador berättigande offren till pension, vård och behandling istället för förakt och bestraffningar!
Så vad vi än anser om el-allergi, fibromyalgi eller amalgamsjuka, whiplash eller vad fan läkarna nu har haft problem med att definiera och enas om förekomsten av, så är det för patienten en högst verklig upplevelse av en mycket svår sjukdom. Speciellt whiplash höll man ju på med en bra bit in på 80-talet att bråka om huruvida detta var en verklig sjukdom/skada som skulle behandlas, eller om också dessa personer var "strålkärringar".
Intressant att du har denna fördömande attityd till sjuka människor. Jag skulle inte pissa på dig ens om du brann...