2015-09-02, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Tja, om det är förbjudet att yttra sig om någons identitet så är det en begränsning.

Okej, spännande. Om någon kommer fram till dig och säger, jag är bög men snälla säg inte det till någon. Då säger den personen det till dig i förtroende, personen i fråga vill alltså vara anonym men på ett sätt ändå kunna lätta på det som ligger och trycket.

Känns det då moraliskt rätt av dig att vandra vidare och tala om för hela skolan att personen är bög?

Att man ska tvingas vara anonym för att slippa bli åsiktsförföljd i Sverige är helt sjukt, men inte för er kommunist jävlar. Men det hjälper inte att vara anonym längre för man blir ändå uthängd som en "rasist" i massmedia för hela Sverige att beskåda. Är det tolkningsföreträde gällande vad som är rätt och fel, då kan jag säga att jag gärna hade velat träffa var och en av er idiotjävlar och hänga er. Oh jag glömde, det är ju vänster sidan som bestämmer vad som är rätt och fel.

KALLAR DU DET DEMOKRATI?!
Citera
2015-09-02, 21:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag gjorde det, men du kanske inte förstod? Okej, då får jag väl förklara lite enklare då så att även du hänger med: om man har rätten till anonymitet så innebär det att det är förbjudet för andra att, med yttranden, avslöja din identitet vilket innebär rent logiskt att du måste begränsa andra människors rätt att yttra sig.
AD Hominem duktigt! Nej lilla vän det betyder det inte, det står dig fritt att som jag gör här pissa sönder dina skitargument och krystade tirader med motargument och frågor.

Du är anonym och jag är anonym och det går utmärkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
"JC är en hatisk makthavare":http://ulfbjereld.blogspot.com/2015/...a-caesars.html

Sanslöst. Fullkomligt sanslöst.
Citera
Medlem
urverksapelsins avatar
Skickade till Expressen ikväll:

Till Annika Hamrud

Hej!

Du skriver i din artikel om Julia Caesar att invandringskritiker är ”oförmögna att ta en öppen debatt”.

Jag heter Torbjörn Holmgren och jag är motståndare till multikulturalismen och invandringspolitiken. mJag var en gång lärare. Jag har undervisat i Göteborgs kommun med kranskommuner från Förskola till Gymnasiet i femton år.
Jag borde veta vad jag pratar om!
Tycker inte du det?
Jag vet varför den svenska skolan försämrats. Jag har sett det med egna ögon. Jag vet vad det beror på. Och svaret är invandrare.
Ändå lyssnar ingen på mig. Inget fack inbjuder mig till att föreläsa. Inga tidningar tar emot mina insändare eller hör av sig och låter mig komma till tals i deras tidningar.

Jag har skrivit dussintals brev till tidningar och även till EXPO och Researchgruppen. Alltid under eget namn och med adress och telefonnummer. Jag har förklarat för dem att jag anser det vara en ÄRA att hamna i deras listor.
Liksom i din. Och Expressens.

Ingen har någonsin hört av sig och antagit utmaning om öppen debatt.

Jag har gått till Alexander Bengtssons öppna föredrag och offentliga utmanat honom på debatt varsomhelst och närsomhelst. Han vägrar.

Så nu vänder jag mig till dig.

Vill du ha ”öppen debatt”, kontakta mig så skall du få allt du vill.

Med vänliga hälsningar
NN
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Menar du att skjuta någon är lika hemskt som att säga "jag är inte din vän längre", eller "du får sparken"?
Har du nån aning om hur många som blir arbetslösa som drabbas av psykisk ohälsa med depression, ångest o tom självmordsförsök som följd? Att bli arbetslös, förlora sin försörjning, stor del av sitt sociala liv osv är ett trauma. Likaså är det ett trauma att uppleva att vänner, grannar osv vänder en ryggen.

Vad säger du om JC pga detta skadar sig själv eller blir skadad av nån annan? Smällar man får ta, hon får väl ta en för demokratins skull?
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om man beskriver verkligheten bedriver man inte opinion man beskriver verkligheten,

Jo, om den verkligheten är sammankopplad med en viss sorts idé om hur samhället borde vara så är det det. Vad människor uppfattar som verklighet påverkar mycket väl politiken och makten i samhället -- hur menar du att man ska kunna bedriva politik eller makt utan någon form av verklighetsbeskrivning?

Det är en viktig del i opinionsbildning att använda sig av verkligheten, eller en beskrivning av verkligheten, för att påverka människor i en viss riktning. Opinionsbildning innebär inte att man far med osanningar.
Citera
2015-09-02, 21:14
#SupportJulia du är en hjälte, du får nu fler views, du skapar dig nu ett namn! Jag håller på dig Julia kämpa kämpa!
Citera
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Förlåt men är det nåt bra att vara journalist på DN plötsligt?
Och det vet du?

En gång i tiden var DN en bra tidning, men den tiden är förbi sedan länge.
Citera
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja, det måste ju vara olagligt att t.ex. skriva "Svenne Svensson är sosse!" och kabla upp på löpsedlarna. Ser egentligen ingen större skillnad i den givna situationen med Julia Caesar.

Cool, då tycker vi samma. Om Svenne Svensson inte vill att folk ska veta in att han röstar på Socialdemokraterna så tycker inte jag heller att det borde vara lagligt att sprida ut det genom medier. Särskilt inte när det handlar om en av dom största tidningarna vi har i landet.

Inte ofta man stöter på folk här som tycker så lika varandra som du och jag gör här, vi skulle säkert klicka privat också. Skicka ett pm om du har lust att ses någon gång. (Behöver kompisar.)
Citera
2015-09-02, 21:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jo, om den verkligheten är sammankopplad med en viss sorts idé om hur samhället borde vara så är det det. Vad människor uppfattar som verklighet påverkar mycket väl politiken och makten i samhället -- hur menar du att man ska kunna bedriva politik eller makt utan någon form av verklighetsbeskrivning?

Det är en viktig del i opinionsbildning att använda sig av verkligheten, eller en beskrivning av verkligheten, för att påverka människor i en viss riktning. Opinionsbildning innebär inte att man far med osanningar.
Trams, beskriver man missförhållanden som döljs så jobbar man inte efter någon annan idé än att regler skall följas och att samhällsomvandlade beslut skall förankras bland väljarna genom att diskutera frågorna. Det kallas också demokrati.
Citera
2015-09-02, 21:17
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
AD Hominem duktigt! Nej lilla vän det betyder det inte, det står dig fritt att som jag gör här pissa sönder dina skitargument och krystade tirader med motargument och frågor.

Det där var snarare ett personangrepp än ett ad hominem. Ad hominem innebär att jag använder din person som skäl till varför ditt argument inte är hållbart och riktigt där just din person inte har med saken att göra. Jag svarade aldrig på något argument -- du kom aldrig med ett argument utan med en fråga varpå jag tog chansen att vara taskig mot dig, vilket inte är samma sak i argumentationsanalytisk mening.

Du har förövrigt inte pissat sönder några argument alls, för det krävs att du visar på var mina argument inte håller eller följer rent logiskt, eller empiriskt. Något sådant har du inte gjort. Det enda du har kommit med har varit så kallade argument stoppers i stil med "det är din tolkning". En argument stopper är ett argumentationsfel där man istället för att möta någons argument omöjliggör en diskussion genom att hänvisa till "det där tycker bara du", vilket inte är ett motargument alls då det inte angriper min argumentation som sådan utan är egentligen bara ett retoriskt för att inte behöva bemöta mina argument.
Citera
2015-09-02, 21:19
Medlem
Här är en länk till alla Julia Cesars krönikor

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

SPRID
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem