Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Jag läste just denna krönika av "Julia Caesar" och försöker förstå hur hennes elallergi gör att allt hon skriver därmed blir felaktigt:
Kan någon hjälpa mig?
Allt hon skriver är inte felaktigt. Men hennes elallergi, amalgamförgiftning, förföljelsemani och besudlade sekatörer blir intressant ur ett sociologiskt perspektiv när krönikan du länkar till exempelvis innehåller:
Julia Ceasar påstår att det är på grund av Olof Palme och ett riksdagsbeslut från 1975 som gör att Sverige är mångkulturellt. Som källanvisning anger hon en proposition, som dock inte alls går till propositionen utan till kommentarer om sagda proposition från en annan rättshaveristblogg som ogillar invandring, nämligen Exit Folkhemssverige.
Julia Ceasar påstår att vi har mord och dödsskjutningar i Sverige på grund av att Socialdemokraternas huvudprojekt sedan 40 år tillbaka är ”att importera så många människor från dysfunktionella länder som möjligt”.
Julia Ceasar påstår att man tillåter invandring framför allt på grund av att invandrarna ses som ”ny valboskap och därmed säkrar sina egna platser vid köttgrytorna”.
Julia Ceasar använder rubriker som ”Hemligt avtal för att gynna muslimer”, när det dels inte är något jävla avtal utan en rapport från ett samarbete där man anger mål för framtiden, och dels inte är hemligt. Som källanvisning använder hon även här en (numera nedlagd?) rättshaveristblogg, Trosolidaritet.
Blir hennes påståenden fel för att hon också påstår sig vara elallergiker, amalgamdrabbad, förföljd och i behov av en ny sekatör? Nej. Men innehållet krönikorna tillsammans med hennes bakgrundshistoria tecknar en otvivelaktig bild av en konspiratorisk rättshaverist. Hon kan förstås ha rätt i massa påståenden ändå, jag orkar inte bråka om den saken på ett Flashback som själv är så genomsyrat av konspiratoriska idéer om media och invandring, men jag misstänker att det sammanlagda intryck hon ger av en totalt tossig tant som bland mycket annat ogillar blattar gör att inga seriösa debattörer orkar svara henne. Enda anledningen till att hon är intressant är på grund av den ställning hon har som sanningssägare inom SD:s internetsfär.
Men med allt det sagt är jag tveksam till värdet av att publicera hennes namn.