2015-09-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ni pratar om karaktärsmordet på Jöberger, här skriver hon om Reinfeldt.
"Den ömma punkten är farfars farfar
Två tydligt urskiljbara faktorer styr honom. Den ena är hans ursprung. Den ömma punkten är farfars farfar, den svarte loppcirkusdirektören John Hood som hade ”en romans” med ett lettiskt hembiträde. Produkten blev Fredrik Reinfeldts farfarsfar. Det kallar han typiskt svenskt. Och uppenbarligen är den aldrig utredda identitetsproblematiken som den svarte farfars farfar gett upphov till ett av motiven till Sveriges extrema invandringspolitik, kanske det största. Det är svenska folket som får betala priset för loppcirkusdirektörens eskapader."
http://snaphanen.dk/2012/02/21/vad-d...rik-reinfeldt/
Detta är saker Reinfeldt själv har berättat om, en ironisk återberättelse som driver med Reinfeldts falskhet och påstådda tankar och känslor inför hans ursprung som går tillbaks 5-6 generationer, som då Reinfeldt bl.a. motiverat sin politik med.

Karaktärsmord - knappast. Slå upp begreppet.
Citera
2015-09-03, 16:17
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:

Vari ligger relevansen i din jämförelse mellan att en anonym tant skriver elakt om statsministern i sin blogg, och att Sveriges största tidning skriver elakt om en anonym tant?

Skall varenda kommunist som skrivit elakt om Reinfeldt också föräras med sitt namn och bild ovanför ett karaktärsmord i Sveriges största tidning? Eller skall det bara ske om kommunisterna en gång jobbat som journalister, kan hantera språket och därför skall anses som "centralfigurer i den kommunistiska opinionsbildningen"?
Citera
2015-09-03, 16:18
Bannlyst
Citat:
Två tydligt urskiljbara faktorer styr honom. Den ena är hans ursprung. Den ömma punkten är farfars farfar, den svarte loppcirkusdirektören John Hood som hade ”en romans” med ett lettiskt hembiträde. Produkten blev Fredrik Reinfeldts farfarsfar. Det kallar han typiskt svenskt. Och uppenbarligen är den aldrig utredda identitetsproblematiken som den svarte farfars farfar gett upphov till ett av motiven till Sveriges extrema invandringspolitik, kanske det största. Det är svenska folket som får betala priset för loppcirkusdirektörens eskapader."

Det är inte rimligt att en privatperson ska utstå samma offentliga spott och spe som Reinfeldt, som frivilligt valt det ultimata offentliga uppdraget som statsminister.
Citera
2015-09-03, 16:19
Medlem
Själv hade jag knappt hört talats om snaphanen.dk före detta spektakel.
En snabbsökning på Alexa, http://www.alexa.com/siteinfo/snaphanen.dk , visar att sidan är den 2 838:e mest besökta i Sverige. Som jag förstått det är JC även endast en del av sidan.
Jag kan tycka att definitionen av "makthavare" här blir lite väl bred.

Med denna logik borde alla som ägnar sig åt någon form av samhällsdebatt och vars sida rankas högre än 2 838 betraktas som makthavare och vara beredda på att bli uthängda i Sveriges största medier om de får för sig att försöka förbi anonyma?

För övrigt anser jag att Expressens uthängning var ytterst osmaklig, att försöka sig på karaktärsmord på sina meningsmotståndare är alltid ynkligt. Huruvida det var rätt att hänga ut JC är dock en mindre självklar fråga, som liberal är jag lite ambivalent här.
Citera
2015-09-03, 16:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fast det har Renfäll själv " skrutit" om så vad är din poäng?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Vari ligger relevansen i din jämförelse mellan att en anonym tant skriver elakt om statsministern i sin blogg, och att Sveriges största tidning skriver elakt om en anonym tant?

Skall varenda kommunist som skrivit elakt om Reinfeldt också föräras med sitt namn och bild ovanför ett karaktärsmord i Sveriges största tidning? Eller skall det bara ske om kommunisterna en gång jobbat som journalister, kan hantera språket och därför skall anses som "centralfigurer i den kommunistiska opinionsbildningen"?

Varför inte? Om de blir tillräckligt stora ser jag ingen anledning varför de ska skyddas bakom anonymiteten.
Om jag startar en blogg idag om politik och den blir störst i Sverige om fem år, större än Aftonbladet tom. Ska jag då kunna sitta och kasta bajs på Åkesson helt anonymt. Jag tycker inte det. Till slut är det dags att kliva ut eller kliva bort.
Citera
Medlem
narkoluders avatar
Citat:

Dina kompisar på Aftonbladet skrev om John Hood sex år innan JC..
Citera
2015-09-03, 16:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Ja, och ovanstående bekräftas delvis av pappan, Bruno Reinfeldt under samtalet med Granskning Sverige.
Där framgick att Reinfeldts speciella ursprung i kombination med moderns dominans och galenskap skapade marodören Fredrik Reinfeldt. Julia Caesar var således på rätt spår.
Citera
2015-09-03, 16:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Varför inte? Om de blir tillräckligt stora ser jag ingen anledning varför de ska skyddas bakom anonymiteten.
Om jag startar en blogg idag om politik och den blir störst i Sverige om fem år, större än Aftonbladet tom. Ska jag då kunna sitta och kasta bajs på Åkesson helt anonymt. Jag tycker inte det. Till slut är det dags att kliva ut eller kliva bort.

Nu är JC:s söndagskrönikor hos Snaphanen överhuvudtaget inte storleksmässigt jämförbara med AB (eller alternativmedia som Avpixlat et c), men om du vill ha en hypotetisk diskussion om något annat så: Tar Åkesson illa upp får han väl göra en anmälan om förtal, precis som alla andra. Då sköter rättsväsendet avanonymiserandet.
Citera
2015-09-03, 16:39
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Nja snarare för att hennes fantastiska resa är så intressant i sammanhanget. Från att vara journalist med stort patos som rapporterade om funktionshindrade till att bli en gnällspik som, dold av anonymitet, bildar opinion mot att det läggs onödiga miljoner på invandring samtidigt som hon själv kostar samhället miljoner.

Missförstå mig rätt här. Jag tycker inte att hon är en "parasit" det är något jag använder för att det ska sticka i ögonen på dem som själva använder den sortens termer.
Jag tycker att ETT av följande FYRA påstående är fel. Är ni tillräckligt intelligenta kan ni lista ut vilket. Jag tror på er förmåga denna gång Flashback!!

1* Man ska i största möjliga mån försöka arbeta och inte ta några bidrag onödan.

2* Personer som Barbro, som har konstiga diagnoser som man inte vet om de är psykiskt betingade eller ej, skall fortfarande kunna få hjälp, bli värdigt behandlade och till och med kunna bli förtidspensionerade.

3* Sverige har råd att hjälpa flyktingar och att ta emot invandrare. Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.

4* Det är helt acceptabelt att använda sin skrivartalang till att bakom anonymitet ge uttryck för en elitistisk och hatisk människosyn och att när man blivit så stor att man inte länge kan hävda att man är en vanlig privatperson inte välja att träda fram.
Helt OK också att håna och spotta på det land och det system som med sin historia av socialt omhändertagande och solidaritet har hjälpt en de senaste 20 åren genom att helt och hållet försörja en. Bara för att man nu vill hjälpa andra som inte råkar vara födda inom landets gränser.
Att sedan hänvisa till att man är en sjuk gammal tant och att man blir "förföljd" men att inte träda fram eller ens ge nån anonym intervju är också i sin ordning.
Slutligen att bussa internetmobben på journalisterna som sökt en genom att lägga ut deras telefonnummer och be sina fans "trakassera" som hämnd... det är också riktigt bra gjort och inte alls fegt.

Kan nån GISSA vilket påstående som är tokigt?? ni får bara välja ett!

Förklara istället varför vi skall bry oss om vad du tycker?

Varför inte försöka dig på en argumentation med utgångspunkt från fakta istället för tyckande?
Citera
2015-09-03, 16:39
Medlem
Citat:

För övrigt en fullt plausibel förklaring på Reinfeldts ambivalenta syn på svenskhet (dvs bararbari).
Citera
2015-09-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag läste just denna krönika av "Julia Caesar" och försöker förstå hur hennes elallergi gör att allt hon skriver därmed blir felaktigt:

Kan någon hjälpa mig?

Allt hon skriver är inte felaktigt. Men hennes elallergi, amalgamförgiftning, förföljelsemani och besudlade sekatörer blir intressant ur ett sociologiskt perspektiv när krönikan du länkar till exempelvis innehåller:

Julia Ceasar påstår att det är på grund av Olof Palme och ett riksdagsbeslut från 1975 som gör att Sverige är mångkulturellt. Som källanvisning anger hon en proposition, som dock inte alls går till propositionen utan till kommentarer om sagda proposition från en annan rättshaveristblogg som ogillar invandring, nämligen Exit Folkhemssverige.

Julia Ceasar påstår att vi har mord och dödsskjutningar i Sverige på grund av att Socialdemokraternas huvudprojekt sedan 40 år tillbaka är ”att importera så många människor från dysfunktionella länder som möjligt”.

Julia Ceasar påstår att man tillåter invandring framför allt på grund av att invandrarna ses som ”ny valboskap och därmed säkrar sina egna platser vid köttgrytorna”.

Julia Ceasar använder rubriker som ”Hemligt avtal för att gynna muslimer”, när det dels inte är något jävla avtal utan en rapport från ett samarbete där man anger mål för framtiden, och dels inte är hemligt. Som källanvisning använder hon även här en (numera nedlagd?) rättshaveristblogg, Trosolidaritet.

Blir hennes påståenden fel för att hon också påstår sig vara elallergiker, amalgamdrabbad, förföljd och i behov av en ny sekatör? Nej. Men innehållet krönikorna tillsammans med hennes bakgrundshistoria tecknar en otvivelaktig bild av en konspiratorisk rättshaverist. Hon kan förstås ha rätt i massa påståenden ändå, jag orkar inte bråka om den saken på ett Flashback som själv är så genomsyrat av konspiratoriska idéer om media och invandring, men jag misstänker att det sammanlagda intryck hon ger av en totalt tossig tant som bland mycket annat ogillar blattar gör att inga seriösa debattörer orkar svara henne. Enda anledningen till att hon är intressant är på grund av den ställning hon har som sanningssägare inom SD:s internetsfär.

Men med allt det sagt är jag tveksam till värdet av att publicera hennes namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in