Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Man kanske ska avvakta utslaget i domstolarna innan man häver ur sig en massa skit. Skäms du inte ett dugg så har du väl någon diagnos.
Nej, jag skäms inte. Vi är några styckna som brukar träffa rätt i de olika brottmålen, rent intuitivt från början när vi ser vart bevisningen leder.
Styrkan med en krimtråd är granskningen av själva rättsprocessen som sker successivt innan fup, efter fup, och under rättegången. Det är domstolarna som nu granskas och hur de ser på bevis.
Intresset är för ett mål är bra för rättssäkerheten, för de som sitter där och dömer påverkas att göra en seriösare bevisprövning; i de flesta fall. För ögontjänare är de hela högen.
Vi har media som inte granskar rättsprocessen, de bara intervjuar och skriver det parterna framför, utan att ifrågasätta. Inte för att jag håller med alltid, men diskussionen om olika saker lär mig hur andra ser på saker och tvingar mig att tänka till.
Det är dessutom intressant och roligt att diskutera med olika personer så jag skäms inte! Skäms du eller är du bara kränkt?