2015-09-02, 22:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Idag uppgavs att stölden skedde 6-7 maj.

Då har jag lte svårt att se att bröderna vid något tillfälle kan ha suttit på taket och observerat just Lisa.
2015-09-02, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
I ärlighetens namn har åklagaren aldrig tidigare sagt att åtal räknas med att väckas x datum. Däremot har polisen varit lite väl optimistiska, men det sagt räknar jag med åtal för så mycket mer utredningsåtgärder kan knappast finnas. Det är väl i princip några få analysbesked, avslutande förhör, delge FUP till försvaret och skäligt rådrum som ska hinnas med på nästan en månads tid.
Visst kan han fördröja åtalet, men han måste gå till åtal.
2015-09-02, 22:14
Medlem
Citat:
Åklagaren har lovat för mycket. Han kan fördröja åtalet några veckor, men om han inte åtalar så tappar han ansiktet totalt. Det är bättre att ha en domstol att skylla på om det går åt helsefyr.

Du har tydligen mycket emot även denna åklagare.
Sköter han inte sitt jobb ?
2015-09-02, 22:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Visst kan han fördröja åtalet, men han måste gå till åtal.

Ja men självklart, det borde dock inte dröja längre än till slutet av september, dvs jag "räknar" med att åtal väcks då.
2015-09-02, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Du har tydligen mycket emot även denna åklagare.
Sköter han inte sitt jobb ?
Ja, han är en sladdertacka, vilket jag har förklarat för de som följer tråden.
2015-09-02, 22:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Om jag får säga nåt så kan man om man är intresserad se Nya Efterlyst (bland många program) på tv3 play. Gratis. Bara att ladda ner en app och titta. Reklamen följer med på "köpet".

Efterlyst har flyttat till 8;an som jag tyvärr inte kan se. Men jag tror att programmet senare skall kunna ses i 8-Play. Den kan jag komma åt.
2015-09-02, 22:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Eftersom jag själv inte känner mig riktigt lika säker så undrar jag hur du tänker kring eventuella svårigheter att visa för åklagaren att det inte var den yngre brodern som begick själva mordet och att den äldre brodern "bara" hjälpt till att städa?

Om det vore på det sätt du beskriver så borde den yngre brodern redan hämtats och häktats, det DNA som hittats är från broder nummer två, storebror, han har en fet förklaringsbörda att leva upp till, den kommer nog i slutförhöret, kort sagt inget spår efter yngre brodern, endast efter storebror, hur får du in lillebror i ditt resonemang?

Har han (lillebror) mördat LH så har han lämnat spår, var är dom i så fall?
2015-09-02, 22:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Eftersom jag själv inte känner mig riktigt lika säker så undrar jag hur du tänker kring eventuella svårigheter att visa för åklagaren att det inte var den yngre brodern som begick själva mordet och att den äldre brodern "bara" hjälpt till att städa?

Tänk på att åklagaren inte behöver visa vilka som inte kan ha mördat Lisa. Däremot måste han visa att MGM begått brottet. Finns inte bevisning bortom rimligt tvivel, blir det ingen fällande dom.

Att det teoretiskt kan tänkas att, om tillräcklig bevisning saknats, hade kunnat vara på ett annat sätt, som det inte finns bevisning för, är ingenting som påverkar.
2015-09-02, 22:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Mer från Nya Efterlyst: Inte ett ord om att Lisa betraktades från ladutaket, så GT slirade på sanningen. Inget om att litauerna var på taket i samband med försvinnandet.
2015-09-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man kanske ska avvakta utslaget i domstolarna innan man häver ur sig en massa skit. Skäms du inte ett dugg så har du väl någon diagnos.

Nej, jag skäms inte. Vi är några styckna som brukar träffa rätt i de olika brottmålen, rent intuitivt från början när vi ser vart bevisningen leder.

Styrkan med en krimtråd är granskningen av själva rättsprocessen som sker successivt innan fup, efter fup, och under rättegången. Det är domstolarna som nu granskas och hur de ser på bevis.

Intresset är för ett mål är bra för rättssäkerheten, för de som sitter där och dömer påverkas att göra en seriösare bevisprövning; i de flesta fall. För ögontjänare är de hela högen.

Vi har media som inte granskar rättsprocessen, de bara intervjuar och skriver det parterna framför, utan att ifrågasätta. Inte för att jag håller med alltid, men diskussionen om olika saker lär mig hur andra ser på saker och tvingar mig att tänka till.

Det är dessutom intressant och roligt att diskutera med olika personer så jag skäms inte! Skäms du eller är du bara kränkt?
2015-09-02, 22:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Efterlyst har flyttat till 8;an som jag tyvärr inte kan se. Men jag tror att programmet senare skall kunna ses i 8-Play. Den kan jag komma åt.
http://www.tv8play.se/program/nya-efterlyst/649890?autostart=true

Det finns redan att se.
Har själv ännu inte hunnit kolla inslaget om Lisa Holm-fallet. Men det ska göras nu.
Ser att det börjar 7 minuter in i programmet.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-02 kl. 22:44.
2015-09-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, han är en sladdertacka, vilket jag har förklarat för de som följer tråden.

Då frågar jag igen.
Sköter inte Åklagaren sitt jobb när han här vill få fast en mördare ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in