Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-02, 21:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nu ställer jag frågan till dig men vem som helst får svara.
Varför har marockaner så dåligt rykte ? Hört alla ord men ett är rövarband.

Det är ett rövarland, man känner skillnad från att vara i Tunisien eller Algeriet.
Man får ha ögon åt alla håll och se konstant förbannad ut.
Men visst, alla är inte farliga men varför chansa.

Jag hyrde mej två elaka gatpojkar för att få gå ifred i vissa områden.
Kanske ska hyra mej två här med för att få vara ifred för tiggarna.
Pest eller kolera?
Citera
2015-09-02, 22:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det måste vara mycket tungt som polis att se detta och känna maktlösheten, kanske rädslan också inför dessa totalt oberäkneliga individer.

De flesta som tycker det blir outhärdligt som polis slutar väl i yrket.

Men vi kan nog räkna med att också i Sverige enstaka poliser i sin förtvivlan kommer att köra städfirma på fritiden.

De har inte gjort det hittills. Men detta med de förlorade gatubarnen är en vattendelare. Det är först nu den totala laglösheten utan hopp om bättring nått gatorna.
Citera
2015-09-02, 22:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det måste vara mycket tungt som polis att se detta och känna maktlösheten, kanske rädslan också inför dessa totalt oberäkneliga individer.

De flesta som tycker det blir outhärdligt som polis slutar väl i yrket.

Men vi kan nog räkna med att också i Sverige enstaka poliser i sin förtvivlan kommer att köra städfirma på fritiden.

De har inte gjort det hittills. Men detta med de förlorade gatubarnen är en vattendelare. Det är först nu den totala laglösheten utan hopp om bättring nått gatorna.

För mej blev det en vattendelare redan med tiggarna.
Citera
2015-09-02, 22:04
Medlem
missionarydaughters avatar
Undrar om "Samir" har flyttat hem till UG:s reporter än.

Jag såg ett sug i blicken.
Citera
2015-09-02, 22:05
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Undrar om "Samir" har flyttat hem till UG:s reporter än.

Jag såg ett sug i blicken.

Ja det var en erotisk laddning i luften..
Flera av dessa gatpojkar med sammetsögon övernattar nog på Södermalm hos "gentlemän"..
Citera
2015-09-02, 22:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Nu ställer jag frågan till dig men vem som helst får svara.
Varför har marockaner så dåligt rykte ? Hört alla ord men ett är rövarband.

Enväldigt kungadöme. Utbildningsnivån låg.
Citera
2015-09-02, 22:11
Medlem
Sist i chatten: "Nöjd tittare" (signaturen alltså) tackar för ett bra program och journalisten svarar "tack Lucia!"
Ser de IP och spårar varje kommentar eller hur visste hon att personen som kallade sig nöjd tittare hette Lucia???
Citera
2015-09-02, 22:13
Medlem
Hoppas nån la märke till när reportern frågade om de sålde droger och folk dog ?
Hur kände de sig och hade de ingen skuld ?
Det " dribblade " han bara bort och sa att hans polare minsann hade tagit en massa tabletter och hoppat framför tåget, ( men stackars den som körde )
De verkar helt avsaknad av empati mot andra, det handlar bara om mig, mitt och jag och kan jag inte svara så dunka till med något värre.
På sätt och vis kan jag förstå dessa " barn " att de handlar om deras överlevnad men samtidigt så måste de ta till sig information i det nya landet, vilka lagar och regler som gäller.
Jag tror inte de kommer att överleva länge till om jag får kika i en spåkula.
Citera
2015-09-02, 22:17
Medlem
Citat:
Jag bor också i sthlm och rör mig ute på natten.
Jag har aldrig sett " utländska barn " ( de syns om man säger så ) barn om man nu räknar från 10 - 20 år, beroende på längd.

Men vi vet att det finns barn som driver runt mest pga strul hemma eller vill leva ett " spännande liv " ( på rymmen ) och socc har koll på de. Men inte att det skulle vara just "Marockanska "
Kanske för att alla dessa "barn" är minst 20 år gamla?

Varför tillåter myndigheter och polis att kriminella ligister som förövrigt inte ens har uppehållstillstånd driver omkring på gatorna? Är det inte det vi har polisen till, att upprätthålla lag och ordning?
Senast redigerad av sumprunkarn 2015-09-02 kl. 22:23.
Citera
2015-09-02, 22:19
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Ja, dom har ju flytt från ett krig eller liknande så dom har rätt att ta del av det Sverige har att erbjuda.

Jag förstår inte hur 90% av flashback tänker när dom påstår att invandrare är dåliga för sverige.

Som någon skrev så är invandrare bra för vår ekonomi, vilket gör att alla ni som hatar invandrare borde betala mer i skatt.

Mm, väldigt otäckt krig i Marocko.
Citera
2015-09-02, 22:19
Medlem
LeonVances avatar
TV3 borde göra dokusåpa med barnen. Samir kan bli en stjärna.
Citera
2015-09-02, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Sist i chatten: "Nöjd tittare" (signaturen alltså) tackar för ett bra program och journalisten svarar "tack Lucia!"
Ser de IP och spårar varje kommentar eller hur visste hon att personen som kallade sig nöjd tittare hette Lucia???
Hehe, var väl en liten PK-variant av freudiansk felsägning, jag antar att sankta Lucia är en av hennes bekanta som lejts för att ställa menlösa frågor de törs släppa fram. Skulle ju se konstigt ut annars, precis tomt i chatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in