2015-09-02, 13:36
Medlem
Ytterligare en fråga i foliehatts-sandan?
Helena som försvann i Mariestad, var hon häst intresserad och hade/red hon i något stall/gård som AJ ägde på den tiden?? eller är det bara ett i mängden av rykten?
2015-09-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Litauerna kanske har stulit den byggnadsställning de skulle använt alt. tipsat andra litauer om att det finns saker att stjäla i området.
Var det därför de inte hade någon ställning?
Som vi vet stjäl öststatare oerhört mycket i Sverige, stöldligor härjar ofta med hjälp av landsmän i Sverige.
Kan litauerna i Blomberg varit "målvakter" för stöldligor, kanske förvarat stöldgods i sitt hem?
Vi har ju hört om stölder och inbrott i området, är de litauiska bröderna både tjuvar och mördare?
Jag håller det för sannolikt.

Man behöver inte vara Litauer för att tjuva och mörda, det finns i alla länder. Dessutom borde väl A.J ha sina saker försäkrade så att ordna en ny byggställning skulle väl inte ha vart något problem så att det kunde fortsätta sitt arbete på taket om det inte vart färdigt.
Sen får du gärna byta ut "Mördarlitauer" till MGM, det låter riktigt illa faktiskt.
2015-09-02, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Har NB sett/inte sett Lisa?
Märk väl: hans ord tolkas från litauiska till svenska och når oss genom ett antal filter. En del kan bli lost in translation. Han kanske har sagt att han aldrig har träffat Lisa och det är någonting helt annat..
Förvisso är en översättning en tolkning men här har man nog ändå försäkrat sig om betydelsen på flera sätt och ställt frågan från flera håll så att säga. Google translate är förvisso helt kass på att översätta från litauiska men så kass är nog inte en professionell tolk.
2015-09-02, 13:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Det är ingen porr överhuvud taget!
Det är någon sorts "sexualupplysningssida", med tex sexhoroskop, information om könssjukdomar mm.
Bilden du nämner är från en sexualundervisning, och det är inte "unga flickor" utan vuxna kvinnor på den.
Sidan ser ungefär likadan ut som för några månader sedan, när den nämndes här först.
Länk: https://www.facebook.com/pages/Pramogos-ir-%C4%AFdomyb%C4%97s/523333161076089?ref=profile

Detta skrevs 23 juni, 11 dagar efter LH hittades och båda bröderna satt häktade.

#Visessen
" Två män sitter misstänkta för våldtäkt. Båda nekar och säger inte något som styrker misstankarna MEN den ena mannens Facebook talar för att gilla väldigt mycket sex även sex i SPORT, mmmm hemskt mycket sex.. MEDANS den andre mannen har den "normala facebooken" inga sexsidor, inget som talar för att denna mannen skulle fantisera/va i behov av sex som möjligtvis den andra då han nästintill VERKAR BESATT ÄN BARA SMÅ KÅT SOM DOM FLESTA MÄN ÄR.."
Vem skulle du tycka är mer misstänkt? Va seriös nu tack.

Sen kan du klicka på dessa länkar.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag menar självfallet inte att någon som gillar grövre porr blir en presumtiv mördare.
I detta fall sitter en 35-åring häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på en förtjusande och snygg 17-åring, och han verkar gilla porr. För mig stiger då sannolikheten med några procentenheter, eller iaf några tiondels procentenheter att polisen har GM i häktet.

Här kan du läsa mer:
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/
2015-09-02, 13:41
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Om jag minns rätt stals byggställningen ett par veckor innan LH försvann, då jobbade litauerna i stället med dränering i ladan.
Alltså med fortsatt full koll på tjejerna.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle

Citat:
Byggnaden som är en tom ladugård och en blivande spannmålstork, utsattes för stöld så sent som den 7-8 maj i år. Då försvann en stor byggnadsställning samt diesel.
2015-09-02, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
På föregående sidan har man länkat till ett inlägg att byggställningen försvann i början av Maj. Så flickorna kände väl sig "betraktade" under den tiden då?!

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Tak-%C3%B6ver-huvud.fw_.png
inte heller från denna sidan syns någon byggnadsställning
Undrar verkligen från vilken tidpunkt uppgiften om att känna sig iakttagen kommer. Den var helt ny för mig.
2015-09-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, det går inte. Eller så gör man det ändå till priset av att det går långsammare, är farligare och så blir takbytet troligen inte heller lika utfört.

Kanske var orginalställningen bokad för att på ett visst datum flyttas till ett annat bygge. Kanske gjordes ändå visst detaljarbete på taket men jag hävdar att fullskaligt takjobb kräver ställning. Och har man inte en ställning typ haki eller motsvarande, så bygger man en egen av plank.

Allt går.
Det är bara att kasta ner ett rep och dra upp takplåten.

Men om dom struntade i att lägga taket tills ny ställning kom fram. Ja då kan dom helt enkelt ha arbetat på marken. Oavsett vilket så kan MGM med eller utan bror ha sett Lisa.
För dom var väl inte inlåsta ?
2015-09-02, 13:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Allt går.
Det är bara att kasta ner ett rep och dra upp takplåten.

Men om dom struntade i att lägga taket tills ny ställning kom fram. Ja då kan dom helt enkelt ha arbetat på marken. Oavsett vilket så kan MGM med eller utan bror ha sett Lisa.
För dom var väl inte inlåsta ?
Dom jobbade. Om de istället stod i dörröppningen och spanade in brudar hade de fått med Arne att göra.
2015-09-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag har inte varit inne här och läst på länge. Bor nära Blomberg, passerar ett antal ggr per vecka.

Slakthuset är ff avspärrat. Andra personer jobbar i/på ladan nu.
Caféet är öppet och kundantalet varierar.
Lisas träd är fortfarande grönt, men börjar skifta till gult. En ung flicka mördades här. Varför?
Hoppas vi får veta, så vi kan gå vidare.

Alla här tror att den häktade är skyldig.

Kolla tvn i kväll.

Tidigare så trodde man väl inte det?

Sådant här får mig att inte lita på polis och åklagare i första taget

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17624326.ab

Ska bli intressant att läsa FUP när allt är klart.
2015-09-02, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Dom jobbade. Om de istället stod i dörröppningen och spanade in brudar hade de fått med Arne att göra.

Jaså? Varför tror du det? Har du erfarenhet av det också?
2015-09-02, 14:01
Medlem
Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?

Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag lyssnade på intervjun med Arne Jönsson LÄNK och jag har själv mött och varit offer för en av de allra hemskaste psykopater. Det jag lärde mig ifrån det, var att de riktigt skrattar inombords, gör dolda antydningar, njuter i att ha kontroll och beter sig hela tiden slappt när en normal människa skulle få världens nervositet.

Varför plockade han upp handsken ifrån ladan som han hittade? Jo för att han vet att hans DNA finns på den. Att polisen använde GRÄDDFIL som snabb nöd-kontroll av DNA skrämde säkert upp honom. Lyssna bara på honom när han vill att polisen ska undersöka alla de ödetorp i området. "Man vet aldrig." Han skrattar ju som fan inombords, det är ju jättetydligt.

Han nämner den gamla kalk-gruvan syd om någon väg/skogsdunge. Där finns det massa gamla ugnar där de bränt kalk och högar. Slår 100% vad om att han bränt Lisa eller begravt henne där. Tror inte att hon lever.

Hur vet du det? Om han har alibi är alibi-källan troligen med på det om han har gjort något mot Lisa.

De kan vara under hot eller delvis med på det. Hade jag själv arbetat där och en 17-årig kvinnlig sommarjobbande kollega plötsligt försvunnit, då hade jag blivit riktigt rädd och ledsen, t.o.m. slutat jobbet. Men jag bryr mig ju, vilket kanske inte andra gör. Vet inte.
2015-09-02, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Tak-%C3%B6ver-huvud.fw_.png
inte heller från denna sidan syns någon byggnadsställning
Undrar verkligen från vilken tidpunkt uppgiften om att känna sig iakttagen kommer. Den var helt ny för mig.

Taket var inte färdigt när Lisa dödades. Om det behövdes byggnadsställning kanske AJ skaffade en mobil sådan för att inte den också skulle försvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in