Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Ja det låter ju ganska mysko iom att Lena Svedung den 21 Juni, 9 dagar efter bröderna greps, sa så här:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753819-kafeagaren-lena-svedung-tva-veckor-av-smarta
– De har suttit på taket och snickrat på morgonen med radion på. Jag har varit förvånad över att de har varit där före mig eftersom jag själv är på plats så tidigt. Jag har aldrig behövt känna mig obekväm med att ha dem intill oss, säger hon.
Och hade någon av Lena's personal (läs unga flickor) upplevde att bröderna iakttog dem på ett obehagligt sätt och att flickorna därför känt sig obekväma med att ha dem intill sig, ja då hade dom säkerligen berättat det för Lena.
Och
lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade, står ju inte någonting om att det var på ett obehagligt sätt och jag menar sedan när har killar/män slutat kolla på söta tjejer, det är väl inget konstigt om bröderna tittat intresserade på tjejerna när dom gått förbi.
Håller fullständligt med dig här
Theforeigner. Tjejerna kände sig betraktade, men vad som inte sägs är att tjejerna kan likväl ha betraktat dessa Litauer som arbetade på taket mittemot cafeét. Men sådant vill man ju inte tala om, om nu det skulle varit så.
Man droppar ut lite uppgifter då och då i media bara till MGM:s nackdel. Advokaten får knipa käft,medans åklagaren öppnar käften om det han vill gå ut med. Känslan av att åklagaren sitter både säkert och osäkert inför att väcka åtal. Polisen sitter och granskar flashback som skvallerkärringar till åklagaren. Man lägger ut lite rykten på FB som i sin tur skall leda till en massa alternativteorier, iaf i början av utredningen. Just ja, åklagaren vet hur allt gått till! Men sätt då fart och släpp mera detaljer som t.ex Hur hon dog?