Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Här förlitar jag mig mer på en professor i molekylärbiologi och som forskat i genetik och genomik, än på er:
Från Aftonbladet:
Citat:
Över 350 män har hittills ”topsats”, och nu tillämpar man även geografisk profilering för att försöka begränsa området där man söker efter den misstänkte.
Tydligen håller polisen på med att försöka rasbestämma GMs DNA trots att Professorn sade att det var omöjligt. Ju mer DNA de hittar desto större sannolikhet att de får fram något som är närliggande det rätta svaret. Är det från sperma de har DNA, så lär de få en nära träff. Är det DNA-fragment från en mjällflaga så ser det inte lika bra ut.
Sedan angående det här med blind tro på auktoriteter: Sverige är så djupt och genomgående korrumperat av kulturmarxismen att det inte längre finns några oberoende svenska auktoriteter utan alla sådana kan kategoriseras som politiska kommissarier med propaganda som främsta arbetsuppgift. Vill man ha sanningen får man gå utomlands. Den svenska offentliga lögnen är lika stor som Sovjetunionens en gång var.
Jag tror att bristen på topsträffar ökar sannolikheten att det rör sig om en transient (läs "utlänning") individ som passerat genom området av okänt skäl och begick brottet på impuls. Isåfall har han haft med sig sin egen mobil från utlandet och har i Sverige köpt ett kontantkort. Polisen har därmed inget annat spår efter honom än en okänd mobil som åker runt mellan olika mobilceller. De vet inte heller om att det är GMs mobil utan bara att mobilen varit i en relevant mobilcell vid den aktuella tidpunkten.