Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det tror jag är bekräftat: tillhörigheter
Det är en trolig tolkning, men jag väljer att vara lite försiktig här. Tillhörigheter används oftast i plural även när man menar en enda. ("Det är en av hennes tillhörigheter")
Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Dream on, nå visst skulle allt detta vara väldigt komprometterande. Men nog borde det väl finnas annat DNA på Lisa eller föremål, t.ex. arbetskamraternas? Spännande vore också om det fanns okänt DNA.
om fynd på flera ställen, avsaknad av andra personers DNA och DNA som inte bara kommer från mikroskopiska besudlingar - mitt fetade
Jag vet inte varför någon av dessa tre skulle vara så osannolika, du får förklara?
Det här med att saker som ev. varit inne i boden på Martorp nästan per automatik skulle vara kontaminerade med DNA från personer som vistats i boden är mig veterligen bara en trådsanning. DNA kan avsättas ganska lätt från en person - det tror jag vi alla vet. Men här snackar vi om besudling i två led och där måste sannolikheten rimligen vara lägre. Om någon t ex lägger hänger en tröja över en av mina köksstolar i några minuter - kan vi då räkna med att det är troligt att identifierbart DNA från mig, nån av mina ungar hamnar på den???.
Skulle vara intressant med ett utlåtande från Hamilkar här.
Angående okänt DNA. Visst - men sitter inte försvaret i en lite besvärlig sits i så fall. Om man å ena sidan hävdar att DNA så lätt avsetts att alla spår från MGM kan vara kontamineringar så säger ju inte okänt DNA något heller - det kan ju också vara kontamineringar från vem som helst - kanske en kund som gav Lisa pengar i handen sista dagen på caféet?
Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Jag skulle säga att åklagarens förnekande av att ha menat det, talar för att du kan stryka detta från listan.
Gissa på du. Störst bevisvärde i din lilla lista skulle kanske vara om DNA var hittat på flera ställen?
Hur formulerade sig egentligen åklagaren vid respektive tillfälle - kan du länka källa?
Svårt att värdera inbördes styrka. Men DNA som kan knytas till kroppen + DNA på något fynd ute i terrängen tillsammans med att ett fynd är avsatt i blod tror jag blir i princip omöjligt för NB och hans advokat att snacka sig ur.