Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Undrar om det kan komma upp lite annat DNA här?
SL:
http://www.mariestadstidningen.se/skaraborg/2015/09/01/mordades-troligen-samma-dag-som?refresh=true
Eller redovisas inte alltid sådant, i så fall?
Vad jag har förstått så betyder
slutgiltig rapport i den här härvan att när den slutgiltiga rapporten hamnar på utredarens bord så kan dess innehåll förändras över tid, när den
slutgiltiga slutgiltiga rapporten fastställs går knappast att svara på, bra att känna till tror jag.
Är det i någon rapport som samtliga relevanta DNA redovisas så bör det vara i den slutgiltiga rapporten även om den inte är slutgiltig på riktigt därför att fler relevanta DNA kan tillkomma.
Så, jag tror att det kan komma upp andra personers DNA än NB:s i den slutgiltiga rapporten, och när det sedan har gått en tid så kan det hända att det läggs till ytterligare personers DNA i den slutgiltiga rapporten.
Hur som helst, jag förmodar att det endast redovisas relevant DNA i den slutgiltiga rapporten samt i förekommande fall DNA ifrån person som inte kan identifieras, dock bör detta DNA vara relevant tills den slutgiltiga slutgiltiga rapporten stämplas som officiell del av förundersökningsprotokollet.
Min erfarenhet säger mig att om det har hittats DNA ifrån okänd person på ett bevisföremål så tas det med i rapporten, men hur det kommer att se ut i det här fallet vet jag inte, vad som helst kan hända känns det som.