Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
För mig som är lite nationalekonomiskt skolad så ser jag ingen skillnad på ett paket mjölk och en hyreslägenhet. Jag förstår inte heller varför det måste vara någon skillnad. Så fort man ska blanda in "rättigheter" (i praktiken rätt till låg hyra) till bostad, så blir det till slut "brist". Detta eftersom dessa billiga hyresrätter inte kommer att räcka till alla.
Visst är Kurtan skolad. Åtskilliga år i Moderat Lekskoleungdom, Moderat Skolungdom
och Fria Moderata Studentförbundet har präglat honom och hans sätt att tänka, känna,
skriva och vara. Och framför allt ger han sig aldrig. Sista ordet är viktigt att få !
Kurtan ser inte skillnad på mjölk och hyreslägenheter. Möjligen gör han det på
mjölk och bostadsrätter. Eller kanske på bostadsrätter och maträtter. En sak som
är säker är dock att han inte är alldeles säker på huruvida han skall torka sig om
munnen eller stjärten när han skrivit sitt vanliga standardinlägg. Så för säkerhets
skuld torkar han sig om båda och kryddar inlägget med lite exkrementer. Det är
bäst så, tycker han. Hängslen och livrem och kanske ännu en säkerhetsanordning
så att han känna sig trygg. Och denna senare företeelse stavas BLÖJA !
Men hängslen och livrem är inte mycket märkligare än att Kurtan betalar avgift
för att stå i kö såväl hos SKB som i den kommunala kön. Och i den kommunala
kön ser han framför sig en stor lotterivinst : en hyreslägenhet som kan omvandlas
och ge honom skattefria inkomster utan någon större ansträngning. Åtminstone
torde inte jobbet med att ombilda vara hårdare än vad det är att producera så
många likalydande inlägg som han har gjort på FB under ett stort antal år !
Och, allvarligt talat, visst behöver Kurtan pengar. För hur skulle han hinna arbeta
i någon högre grad när han har sitt dagliga värv på nätet ? Så missunna inte den
stackaren miljonvinsten från den framtida ombildningen. Och observera samtidigt
hur lite han har att säga om denna ! Inte basunera ut saker och ting på gator och
torg i förväg utan först efter att det stora undret har skett !