Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Oavsett hur stor invandringen är kommer det alltid bli köer om man har ett pristak som ligger under vad marknaden är beredd att betala.
Invandrare efterfrågar bara gamla hyresreglerade bostäder och dom får dem det ser sociala myndigheterna i kommunerna. De har ju några tusen att placera varje år. Order från storebror staten.
Alltså är det i stor sett omöjligt att få tag på en bostad som unga och studenter har råd med.
Nyproduktion och marknadshyror har i stor sett ingenting med invandrares, studenters och mindre bemedlades bostadsförsörjning att göra.