2015-08-25, 13:09
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Än en gång mycket fint och utförligt svar, glömde dock en fråga senast, har ev. Subutex i brevlådan när
när Jag kommer hem, men tog subOXONE för ca 24h sedan sist, kommer jag få ut rus av subutexen "som vanligt" eller kommer de resterna av subOXONE som finns kvar i systemet blockera ruset även från subutexen?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh.

Mitt råd är att dra 1mg och känn efter. Känner du INGENTING så vet du varför.
Låt det helst gå 1-2 veckor från det att du tagit Suboxone, tills du tar någon annan opioid.
Det är i överkant, men vissa som går på Heroin eller Oxy, tex, har inte råd att missa en fix, därför väntar de så länge, för att vara SÄKRA på att få full effekt.

De smarta tänker så, iallafall. Jag har testat 1-2mg och kollat av effekten.
Det kan det vara värt.
1-2mg är inte så dyrt om det nu skulle vara till spillo.

Helt kommer det ju inte vara till spillo, det kommer ju ungefär kännas som du tagit Suboxone.
Så det är ju inte lönlöst oavsett liksom. Suboxone har ju ok effekt det med.
Citera
2015-08-30, 15:07
Medlem
bilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Mitt råd är att dra 1mg och känn efter. Känner du INGENTING så vet du varför.
Låt det helst gå 1-2 veckor från det att du tagit Suboxone, tills du tar någon annan opioid.
Det är i överkant, men vissa som går på Heroin eller Oxy, tex, har inte råd att missa en fix, därför väntar de så länge, för att vara SÄKRA på att få full effekt.

De smarta tänker så, iallafall. Jag har testat 1-2mg och kollat av effekten.
Det kan det vara värt.
1-2mg är inte så dyrt om det nu skulle vara till spillo.

Helt kommer det ju inte vara till spillo, det kommer ju ungefär kännas som du tagit Suboxone.
Så det är ju inte lönlöst oavsett liksom. Suboxone har ju ok effekt det med.

Du min vän har ingen aning om vad du pratar om Det räcker med 12-24h max innan man får full effekt igen från vanliga opiater efter man tagit subutex/suboxone.. Är man opiattorsk så räcker det med att vänta tills man får AT. Vilket för mig är 4h. Har dock aldrig tagit tidigare än 6h för att verkligen vara säker.

Sedan så är subutex och suboxone samma sak förutom att suboxone innehåller naloxon vilket du troligvis vet. men du sa till denna person att han behöver vänta med att ta subutex efter suboxone och det behöver han verkligen inte... inte ens en timma behöver han vänta.

Så till den som frågade om han skulle få effekt av subutex efter suboxone: ja... Inga problem

Jag kan i alla fall försäkra dig att någon som går på heroin eller oxy INTE väntar en hel jävla vecka för att få ut som möjligt av heroinet. Är du tokig människa?
Citera
2015-08-30, 15:38
Medlem
fredus avatar
Citat:
Än en gång mycket fint och utförligt svar, glömde dock en fråga senast, har ev. Subutex i brevlådan när
när Jag kommer hem, men tog subOXONE för ca 24h sedan sist, kommer jag få ut rus av subutexen "som vanligt" eller kommer de resterna av subOXONE som finns kvar i systemet blockera ruset även från subutexen?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh.
Du kommer inte att märka någon skillnad alls. Själv märker jag iallafall ingen skillnad fast jag tar tex efter xone.
Citera
2015-08-31, 13:36
Medlem
Sallinskiis avatar
Tar 70mg oxycodone idag när kan jag ta subutex nästa gång? Har hört de ska va farligt att ta buprenorfin nära inpå intag av oxy men jag kanske har fått helt fel för mig?

Mvh.
Citera
2015-08-31, 19:42
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Tar 70mg oxycodone idag när kan jag ta subutex nästa gång? Har hört de ska va farligt att ta buprenorfin nära inpå intag av oxy men jag kanske har fått helt fel för mig?

Mvh.

Varför skulle det vara så?
Citera
2015-08-31, 20:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Mvh.

Om du är opiatberoende och tar sub tätt inpå oxy så får du abstinensbesvär. Är du inte beroende så blockerar subben och du får minimal effekt av oxyn
Vänta 3-4 dagar med att ta oxy
Citera
2015-08-31, 20:20
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om du är opiatberoende och tar sub tätt inpå oxy så får du abstinensbesvär. Är du inte beroende så blockerar subben och du får minimal effekt av oxyn
Vänta 3-4 dagar med att ta oxy

Tror inte du läste frågan riktigt, har tagit oxy idag, ingen direkt monsterdos och blev lite besviken så undrade om de gick att ta sub istället då oxyn inte gav önskad effekt :/

Men hade från någonstans fått för mig de skulle vara farligt att ta buprenorfin tätt inpå intag av oxy, men de är de kanske inte?

Mvh.
Citera
2015-08-31, 21:04
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Tror inte du läste frågan riktigt, har tagit oxy idag, ingen direkt monsterdos och blev lite besviken så undrade om de gick att ta sub istället då oxyn inte gav önskad effekt :/

Men hade från någonstans fått för mig de skulle vara farligt att ta buprenorfin tätt inpå intag av oxy, men de är de kanske inte?

Mvh.

Är inte farligt men om du snaskat oxy för mindre än ca 8 timmar sedan tror jag det är ganska meningslöst

Edit, jag tyckte han svarade korrekt på din fråga
Citera
2015-09-01, 00:59
Medlem
Hej fb:are. Skulle vilja ha er hjälp, eller snarare min tjej kompis behöver eran hjälp.

Ska fatta mig kort. Hon ska på ett möte på fredag och mycket står på spel och de finns en chans att dom vill hon ska lämna urinprov, Hon har gått på subutex i ungefär 1 o halft år nu och hon har gått på max 2 mg om dagen, Någon dag har de hänt att hon tagit mer men den senaste tiden har hon gått på ungefär 2mg om dagen inte mer. Hon var utan hela dagen i söndags men fick idag (måndag) och hon har tagit mellan 1-2 mg idag. Finns det någon chans att hon är ren på fredag om hon ger fan i att ta nå mer? Eller är de helt kört för henne och hon kan lika gärna fortsätta?

Och om ni tror hon är ren, Är de lugnt för henne att äta dimor/lyrica för att dämpa atn? Tänkte så inte dimorn/lyrican skulle sega ner själva processen o bli ren? O lyrica syns väl inte på vanliga up stickor som dom har på beroende mottagningar utan man måste väl ha speciella stickor för de? För har hört att lyrica ska hjälpa ganska mycket mot atn.

Snabba svar uppskatas väldigt mycket.

Tack på förhand

Mvh nicke
Senast redigerad av NiklasKn 2015-09-01 kl. 01:13.
Citera
2015-09-01, 02:34
Bannlyst
Hur snabb eller långsam är toleranssänkningen på sub?

Hört att den är långsam? Inte direkt som med Lyrica där man kan va utan en vecka och sen pang påt igen!
Citera
2015-09-01, 03:05
Bannlyst
Till hur många tillfällen räcker 8 mg sub för er?
Citera
2015-09-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Till hur många tillfällen räcker 8 mg sub för er?

Tjana man, och alla andra, tänkte bara se om någon vet, om detta är farlig kombination eller jag bara är potent.
Har en fråga, ätit kanske 8-13 Clonazepam (rivotril 2mg) rätt ständigt från 2/3 tills nu (03:03), inte speciellt skev lite trött, har blandat i lite olika 'boostsaker' såsom druckit mkt citrus o juicer, ätit paracetamol 5/600mg, druckit en brustablett med acetylsalesyra 40g med 50mg koffein, även rökt runt 4-5g cb med under dagen, mår bra men är
Kmappast fucked lixom haha.
Skall ta en cigg nu o dricka bruset o sedan suga en sista under tungan o se om det händer någpt
Om timme. Vet någon
Om detta är
Farlig kombinstion? Tacksamt för snabbt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in