2015-08-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Märkligt ändå att Löfven och AKB ligger så pass högt i förtroendeligan. Trots att dom haft fördel med att inte synas och höras hade åtminstone jag trott på större förtroendefall.
Batra ligger högre i väljarstöd än förtroende, det är anmärkningsvärt.
Löfven är statsminister och leder största partiet men har bara 26% förtroende, det är anmärkningsvärt.
2015-08-31, 14:16
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jimmie Åkesson har börjat placera sig i mitten i dessa undersökningar. Förut låg han alltid i botten. Svenska folket börjar allt mer bilda sig sin egen uppfattning om vem Jimmie Åkesson är och vad han vill, och frångår allt mer den mediebild de haft av honom tidigare. Enligt en undersökning från AB för 2 månader sedan så var Jimmie Åkesson den populäraste partiledaren bland manliga väljare: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21036812.ab

Vad som drar ner honom är de känslostyrda och regimtrogna kvinnorna. Kanske Jimmie borde avskaffa rösträtten för kvinnor like in the old days and run for president?
2015-08-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Jimmie Åkesson har börjat placera sig i mitten i dessa undersökningar. Förut låg han alltid i botten. Svenska folket börjar allt mer bilda sig sin egen uppfattning om vem Jimmie Åkesson är och vad han vill, och frångår allt mer den mediebild de haft av honom tidigare. Enligt en undersökning från AB för 2 månader sedan så var Jimmie Åkesson den populäraste partiledaren bland manliga väljare: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21036812.ab

Vad som drar ner honom är de känslostyrda och regimtrogna kvinnorna. Kanske Jimmie borde avskaffa rösträtten för kvinnor like in the old days and run for president?

Och det som håller honom uppe är de känslostyrda och främlingsfientliga männen. Kanske borde man låta alla vara med och bestämma så kommer även denna fluga dö ut av sig själv om några år.
2015-08-31, 14:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Och det som håller honom uppe är de känslostyrda och främlingsfientliga männen. Kanske borde man låta alla vara med och bestämma så kommer även denna fluga dö ut av sig själv om några år.

Skulle du kunna utveckla hur du menar att ekonomiska kostnader på hundratals miljarder är ett känslobaserat argument? Huruvida du tycker det stämmer eller inte saknar alltså betydelse. Jag vill veta varför du klassificerar rena ekonomiska frågor som "känslostyrda".
2015-08-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Skulle du kunna utveckla hur du menar att ekonomiska kostnader på hundratals miljarder är ett känslobaserat argument? Huruvida du tycker det stämmer eller inte saknar alltså betydelse. Jag vill veta varför du klassificerar rena ekonomiska frågor som "känslostyrda".

Jag tycker främlingsfientligheten som växt fram, och frodas allra mest här på fb, är väldigt känslobaserad. Den leder till att ca 20% glömmer bort allt annat som är viktigt i politiken. Man vill bara ha en kortsiktig lösning för att hindra de i nöd från att komma hit. Det tycker jag är tråkigt.

Var har jag skrivit att jag anser att ekonomiska frågor är känslostyrda?
Och varifrån får du att det är en kostnad på "hundratals miljarder"?
2015-08-31, 14:57
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:

Invandringsfrågan kommer bara att växa och växa kommande år när allt fler svenskar får ta del av notan och själva uppleva de sociala problem som dagens invandring medför. Tom invandrarna själva har börjat vända sig till Sverigedemokraterna. Ett intressant fenomen är att fler utrikesfödda kvinnor röstar på SD än inrikes pursvenska svenskor (mätt i % så klart).

SD går som tåget bland manliga väljare och väldigt bra bland utrikesfödda svenskor. Inte ens Storstad släpar efter längre. Gruppen som släpar efter är pursvenska kvinnor och det beror på att de är alltför känslostyrda och alltför lojala till regimen/rådande ordning. Att ta bort kvinnlig rösträtt var givetvis ett skämt. När de pursvenska kvinnorna blir Sverigedemokrater så kommer de att bli den trognaste väljargruppen.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-08-31 kl. 15:44.
2015-08-31, 15:03
Medlem
Citat:
Invandringsfrågan kommer bara att växa och växa kommande år när allt fler svenskar får ta del av notan och själva uppleva de sociala problem som dagens invandring medför. Tom invandrarna själva har börjat vända sig till Sverigedemokraterna. Ett intressant fenomen är att fler utrikesfödda kvinnor röstar på SD än inrikes pursvenska svenskor (mätt i % så klart).

SD går som tåget bland manliga väljare och väldigt bra bland utrikesfödda svenskor. Inte ens Storstad släpar efter längre. Gruppen som släpar efter är pursvenska kvinnor och det beror på att de är alltför känslostyrda och alltför lojala till regimen/rådande ordning. Att ta bort kvinnlig rösträtt var givetvis ett skämt. När de pursvenska kvinnorna blir Sverigedemokrater så kommer de att bli den trognaste väljargruppen. Dock lika känslostyrda och regimtrogna som vanligt.

Jag förstod att du skämtade, men det finns ju många på detta forum som har minst lika radikala åsikter och därför besvarade jag det som jag gjorde.
Varför anser du att kvinnor är emot SD för att de är känslostyrda? Kan det finnas en liten, liten chans att de helt enkelt inte gillar det SD står för och inte dras med i grupptrycket lika lätt?
En stor grupp som SD inte riktigt fångat än är högutbildade. Är de också för "känslostyrda"?
2015-08-31, 15:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jag förstod att du skämtade, men det finns ju många på detta forum som har minst lika radikala åsikter och därför besvarade jag det som jag gjorde.
Varför anser du att kvinnor är emot SD för att de är känslostyrda? Kan det finnas en liten, liten chans att de helt enkelt inte gillar det SD står för och inte dras med i grupptrycket lika lätt?
En stor grupp som SD inte riktigt fångat än är högutbildade. Är de också för "känslostyrda"?

Tvärtom:

Citat:
Högerradikala och invandringskritiska partier lockar betydligt fler män än kvinnor i hela Europa. Men könsgapet bygger inte på skillnader i attityder, visar en stor studie som statsvetaren Stefan Dahlberg deltagit i. Undersökningen – som bygger på väljare i 17 länder vid EU-valet 2009 – visar att kvinnor inte har mindre restriktiv syn på invandring. Men de bryr sig om vad andra tycker om partiet.

Män är mindre känsliga för den sociala omgivningen, säger Stefan Dahlberg, som forskar i statsvetenskap vid Göteborgs universitet.
http://www.dn.se/valet-2014/darfor-valjer-kvinnor-bort-sd/

När SD blir "rätt" kommer kvinnorna fullkomligt att strömma. Vi börjar se de första vågorna nu.
2015-08-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tvärtom:

http://www.dn.se/valet-2014/darfor-valjer-kvinnor-bort-sd/

När SD blir "rätt" kommer kvinnorna fullkomligt att strömma. Vi börjar se de första vågorna nu.

Iofs känns det som att SD är en grupp med män som gillar män (ej nödvändigtvis sexuellt) och hetsar män.
Tror absolut SD kommer öka bland kvinnor om de ökar generellt.
Hade du nån åsikt angående att SD fortf. är relativt små hos högutbildare?
2015-08-31, 15:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Iofs känns det som att SD är en grupp med män som gillar män (ej nödvändigtvis sexuellt) och hetsar män.

Jag vet inte hur gruppen "högutbildade" ser ut, men om det finns någon korrelation mellan utbildningsnivå och ekonomiska tillgångar kan jag tänka mig att dessa haft tillräckliga medel för att undkomma de områden som drabbades av invandringskollapsen först. Vad problematiken skulle vara med en folkrörelse som slår nerifrån och upp har jag aldrig riktigt förstått, däremot. Du för ett elitistiskt resonemang.
2015-08-31, 15:24
Medlem
Citat:

Han har varit partiledare längst, det är också viktigt. Alf Svenssons största framgång, 11,77% 1998, kom när han hade varit partiledare i 25 år och spenderat det mesta av den tiden under spärren. De andra borgerliga småpartierna hade nya partiledare (Leijonborg 1997-, Daléus 1998-) och fick nöja sig med 5% var.
2015-08-31, 15:41
Bannlyst
Citat:
Jag är högutbildad och jag röstar på SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in