Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Det kommer att hända saker när Sd har 35% 2018! Vi antar att S tar 20% M tar 15%. Då blir det 30% kvar att fördela på V , Mp, C, Fp, Kd, Fi och övriga. Vilka åker då ut om de inte hinner byta profilfrågor?
Låter som rätt sannolika siffror. Gissar att Fp och MP ligger pyrt till dvs runt 4-5% då. Fi kommer inte in men snor säkert 2 % skrikvänsterröster. KD är svårare. fortsätter de som idag åker de ur. Vänder de kraftigt i invandringsfrågan kan de få 6-7%. C sitter tyvärr säkert med röhättan, 8%.
V 7-8%.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Jag tror att alla PK-partiernas drömscenario är en Europeisk överenskommelse som gör att trycket på Sverige minskar drastiskt.
Jadå. Men det kommer OM det ens blir något att bli en volymminskning för vår del av kanske 40% max. Inget som SD röstaren i gemen kommer bli nöjd med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Då behöver de bara säga att -"det kommer inte fler och de som kommer kan vi ta hand om". De behöver inte ändra sin politik.
Visst, men som sagt, det kommer bli alldeles för liten minskning om det ens blir av.
Tror SD kanske tappar max 2% av väljarna pga det. Vi vill så mkt mer. Och varför i helvete skulle vi gå tillbaka till sverigeraserarna pga av det? 7K spottar oss fortfarande i
ansiktet i Aug 2015. Och de hinner aldrig vända skutan på 3 år. Det kommer ta decennier innan de kan ta tillbaka väljare om någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Om en sådan överenskommelse inte blir av så rasar alliansen i hop och börjar samarbeta med Sd. De rödgröna är då i en klar minoritet. Alltså efter valet 2018 stryps inflödet av asylanter.
Troligt scenario. Även om jag hellre hade sett en sparkad S ledning och ett samarbete där.
Helst vill jag ha ett ensamt SD i regering. Och jag skulle inte bli chockad om så sker.
Folk är jävligt förbannade idag.