Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Okej, den frågan äger sitt berättigande, jag håller med dig.

Jag var mest ute efter att hitta en förklaring till att deras bil sågs framföras i hög hastighet. Vissa personer vill äta varm pizza och trampar då på gasen för att pizzan inte ska hinna kallna, men nu vet jag i alla fall att de pizzor som kan handlas hos Handlarn i Källby förmodligen är kalla redan vid leverans, riktigt kalla dessutom.
Poängen är givetvis att det handlar om en på det hela taget obekräftad uppgift om att bröderna synts till i affär, kort efter den sista tidpunkt Lisa rapporterats vara i livet.
Vi vet INTE om pizzaköpet är belagt (rätt dag, rätt plats, vilka var med?), vi vet inte när LH dödats, vi vet inte hur LH hamnat i Martorp, vi vet i stort sett bara (indirekt) att mopeden stod vid kafeet då pappan kom dit vilket i alla fall pekar på att LH inte var kvar vid kafeet då.
Vi vet inte om LH levt då hon lämnade kafeet, vi vet inte om LH dog på vägen, vi vet inte om hon var död då hon kom till Martorp. Det enda som sagts är att fyndplatsen inte sägs vara mordplatsen, men för allt vi vet kan det vara så i alla fall. Samtidigt kan mordplatsen vara i stort sett var som helst, rimligtvis dock inom transportavstånd mellan kafeet och Martorp. Teoretiskt skulle försvinnandet skett på kvällen, mordet dagen efter eller senare ändå.
Vi vet alltså inte särskilt mycket. Låt oss nu hoppas att utredarna vet mer.