2015-08-29, 03:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Kommer precis ut från snuten eftet att ha blivit medtvingad till piss (krogvakterna plockade mig först). Inget på mig, tvungen att legga, kommer garanterat pissa positivt på ladd (dragit en gubbe ikväll ca). Skiter i hur bötern ser ut. Vad blir det för eventuella långsiktiga konsekvenser av detta? Vilka register hamnar man i? (ergo vilka utdrag ska man undvika)
Citera
2015-08-30, 11:09
Medlem
kristallmattas avatar
Det var jag som postade på sida 324, har fått tbx blodprovet som visar på 0.0006.

Polisen hittade ju som sagt 4g. Kan jag fortfarande få det till att det inte var mitt? Det visade ju på under passiv rökning.

vad får jag för straff sammanlagt med missbruk av urkund?
Citera
2015-08-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Kommer precis ut från snuten eftet att ha blivit medtvingad till piss (krogvakterna plockade mig först). Inget på mig, tvungen att legga, kommer garanterat pissa positivt på ladd (dragit en gubbe ikväll ca). Skiter i hur bötern ser ut. Vad blir det för eventuella långsiktiga konsekvenser av detta? Vilka register hamnar man i? (ergo vilka utdrag ska man undvika)

Belastningsregistret, hos i socregistren beroende på din ålder, i kronofogdens register om du skiter i att betala bötern.
Citera
2015-08-30, 14:14
Bannlyst
Vad skulle jag få för straff om jag ertappades med 10 st tramadol i tullen när jag ska in i Spanien?
Citera
2015-08-30, 15:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Belastningsregistret, hos i socregistren beroende på din ålder, i kronofogdens register om du skiter i att betala bötern.

När jag sade att jag sket i bötern så syftade jag på att jag kan ta maxbeloppet även om det såklart är ungefär lika roligt som att betala restskatt. Det får man leva med helt enkelt.

Hur lång spärrtid för körkort tror du det skulle innebära? I övrigt en helt fläckfri och skötsam medborgare.
Citera
2015-08-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naeb
Vad tror ni min vän kommer få för straff, han är 23 år och väntar på åtal på dessa: Rån(väpnat) alt medhjälp till väpnat rån, misshandel, övergrepp i rättssak, 2 olaga hot, 2 bedrägeri, 6 ringa narkotikabrott? tacksam för svar..

Skulle gissa på att han inte behöver oroa sig över hur han ska ordna bostad under några år i alla fall..
Citera
2015-08-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
När jag sade att jag sket i bötern så syftade jag på att jag kan ta maxbeloppet även om det såklart är ungefär lika roligt som att betala restskatt. Det får man leva med helt enkelt.

Hur lång spärrtid för körkort tror du det skulle innebära? I övrigt en helt fläckfri och skötsam medborgare.

Fast efter det här är du inte fläckfri, och det är ju pga fläcken som kortet lär dras in. Jag skulle gissa på 6 månader, men min gissning är inte något du behöver likställa med en sanning, jag är rätt dåligt påläst på det där
Citera
2015-08-31, 03:03
Medlem
Påföljd för att köra rattfull utan körkort om man tidigare är ostraffad?
Citera
2015-09-01, 15:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Påföljd för att köra rattfull utan körkort om man tidigare är ostraffad?

Hur mycket blåste du och är du (eller din kompis )under 21? Blir ett ganska meningslöst svar utan att veta det.
Citera
2015-09-01, 20:13
Medlem
Vad får man för straff efter att slå någon i huvudet med ett föremål som leder till 7 stygn i huvudet?
Citera
2015-09-02, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Hur mycket blåste du och är du (eller din kompis )under 21? Blir ett ganska meningslöst svar utan att veta det.

På pricken 21. Vet inte vad som blåstes då denna fråga baserar sig på en mycket realistisk dröm jag hade häromdagen, dumt nog framgicks aldrig promillen. Men säg över 1,0? Det är väl gränsen för grovt rattfylleri.
Citera
2015-09-02, 15:08
Medlem
tja vad får jag för straff för opium vilken klass ? räknar dom det i blev tagen med 10 gram
räknar dom det som hash ? eller som mdma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in