Hej, fått svar från åklagarmyndigheten nu. Har godkänt strafföreläggande i slutet av Juni månad.
Står följande:
"XX har fört lastbil på XXXXleden i "stad" efter att ha förtärt alkoholhaltiga drycker i sådan mängd att alkoholkoncentrationen i ditt blod under eller efter färden uppgått till 0,38 promille och efter att olovligen ha intagit bensodiazepiner, amfetamin, ecstacy och hasch/cannabis, som är narkotika, i så stor mängd att det under eller efter färden funnits narkotika kvar i ditt blod"
Fick en bot på närmare 10lax.
Jag erkände på plats att jag hade rökt (dagen innan jag körde) samt att jag druckit lite under kvällen då det var midsommar, men att jag var helt säker på att jag var nykter.
Dock visade ju proverna alla dessa andra substanser, kan jag motsäga mig det? Eller överklaga det på något sätt? Gynnar det mig något? Eller bör jag bara betala in böterna?
Jag måste som sagt ha körkort inom jobbet annars kan jag inte bo kvar i min nuvarande bostad eller för den delen jobba kvar på mitt jobb, med andra ord hade jag blivit på gatan.
Tips?