2015-08-28, 22:25
  #7585
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Fantastiskt bra jobbat!
Släpp inte garden nu. Det kommer många svackor framöver men de blir färre. Du håller på att vinna detta.

Tack för de orden, men jag har på föregående sida förklarat att jag gjort långa uppehåll minst 50 gånger de senaste 30 åren, så jag är fullt medveten om att det går att glömma bort snussug under dagar, veckor och månader. Jag var snarare förvånad över att jag haft det så svårt den här gången.
Citera
2015-08-30, 10:32
  #7586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DryDock
Slutade snusa i tisdags så 4 dagar nu, efter runt 15 års snusande.
Tog de cold turkey, hade cirka 3 stockar snus kvar i kylen som jag hivade.
Slutar av 2 anledningar, dels får man sæmre och sæmre andedrækt och dels så børjar min dotter (dagis ålder) ta brød och stoppa under læppen och lossas snusa, kænns sådær.

Ingen direkt crejwing efter snus endå men sover typ 3 h om natten och vaknar varje timme, antagligen nån slags abstinens samt att magen har pajjat helt, inte vart på dass sen jag slutade snusa.
Får gå till VC på måndag om de inte løser sig ( haha )

Aldrig mer snus, mark my word!


6 veckor senare!

Fortfarande snus fri, alla "bi-effekter" är väck och börjar redan se att mina tänder är mindre gula. Sover också bättre än på flera år. Så verkligen värt att sluta!

Keep Up alla!!
Citera
2015-08-30, 14:24
  #7587
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DryDock
6 veckor senare!

Fortfarande snus fri, alla "bi-effekter" är väck och börjar redan se att mina tänder är mindre gula. Sover också bättre än på flera år. Så verkligen värt att sluta!

Keep Up alla!!
Love it! <3 Grattis!!
Citera
2015-08-30, 22:34
  #7588
Medlem
RonnyRasks avatar
Klarade mig ungefär 6 dagar. Allt gick bra tills jag for ut och drack igår. Blev kanonfull och rökte ett helt pack cigaretter. Abstinensen gjorde bakfyllan outhärdlig, och jag köpte faktiskt en dosa snus.

Känns dock inte som ett totalt nederlag. Snusen smakade förjävligt och jag kasta ut han efter en kvart. Måste dock erkänna att det är riktigt svårt att hålla sig från nikotinen under alkoholhaltiga omständigheter. Speciellt om man är omgiven av andra nikotinister jämt..
Citera
2015-08-30, 22:49
  #7589
Medlem
Vi är på samma tidslinje, fast jag är väl på dag 8 eller något, 9 idag kanske. Jag drack också massa alkohol men det gick hyfsat. Snusade inte, rökte lite men det är inte samma trigger.

Köper inte riktigt det där med abstinens/bakfylla. Du mådde risigt och ville passa på att få en anledning att "inte klara" dig utan snus. Alltså, du valde att börja igen. Låter jag lite hård? Kanske har fel men du hade bara behövt stå ut några timmar till så hade det varit över sedan.

Du spottade ut snusen. Slängde du även dosan? Gjorde du det så tror jag på att du verkligen försöker allt vad du kan. Sparade du den och har börjat vänja tillbaka nikotinet under dagen, så är jag inte lika övertygad.

Du har fortfarande slutat! Ge inte upp nu.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Klarade mig ungefär 6 dagar. Allt gick bra tills jag for ut och drack igår. Blev kanonfull och rökte ett helt pack cigaretter. Abstinensen gjorde bakfyllan outhärdlig, och jag köpte faktiskt en dosa snus.

Känns dock inte som ett totalt nederlag. Snusen smakade förjävligt och jag kasta ut han efter en kvart. Måste dock erkänna att det är riktigt svårt att hålla sig från nikotinen under alkoholhaltiga omständigheter. Speciellt om man är omgiven av andra nikotinister jämt..
Citera
2015-08-30, 22:58
  #7590
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ael
Vi är på samma tidslinje, fast jag är väl på dag 8 eller något, 9 idag kanske. Jag drack också massa alkohol men det gick hyfsat. Snusade inte, rökte lite men det är inte samma trigger.

Köper inte riktigt det där med abstinens/bakfylla. Du mådde risigt och ville passa på att få en anledning att "inte klara" dig utan snus. Alltså, du valde att börja igen. Låter jag lite hård? Kanske har fel men du hade bara behövt stå ut några timmar till så hade det varit över sedan.

Du spottade ut snusen. Slängde du även dosan? Gjorde du det så tror jag på att du verkligen försöker allt vad du kan. Sparade du den och har börjat vänja tillbaka nikotinet under dagen, så är jag inte lika övertygad.

Du har fortfarande slutat! Ge inte upp nu.

Heh, jo visst är det nog så. Jag vet inte riktigt dock, tog en snus imorse och har inte haft något sug efter nikotin sedan dess. Har inga som helst planer på att köpa mer snus. Den dosa jag har tänker jag ge bort till en polare här i veckan. Vi får se vad som händer!
Citera
2015-08-30, 23:30
  #7591
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska ge det ett ärlig försök. Har slutat med lös nu och det är nära en månad. Undrar om man ska dra ner på portion eller bara försöka göra en "cold turkey"...
Citera
2015-08-31, 16:56
  #7592
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska ge det ett ärlig försök. Har slutat med lös nu och det är nära en månad. Undrar om man ska dra ner på portion eller bara försöka göra en "cold turkey"...

Många som vill sluta försöker trappa ut. För dom tror inte att dom klarar att sluta helt. Men det funkar inte. Man tillåter sig inte att ta en snus när man känner för det. Så man går runt med abstinens större delen av dagen. Och varje prilla du tar känns som guld värt och det blir bara svårare att sluta. Ofta leder det till att man snusar mer när man väl trillar dit.
Citera
2015-08-31, 21:28
  #7593
Medlem
Tvonds avatar
Imorgon är det 6 veckor sedan jag slutade snus , snusat 25 år konstant innan jag bara la av tvärt en dag. Var en jobbig första och andra vecka där min flickvän fick utstå en del pga dåligt humör men nu är allt på topp har inte ens tänkt på snus dom sista två veckorna.

Jäkligt nöjd med mig själv men var även på tiden då pumpen börjat på krångla har dock inte känt av den nu på 3 veckor kan bero på bättre lägre och jämnar puls .
Citera
2015-08-31, 21:30
  #7594
Medlem
kumlans avatar
Är det bara jag som upplever det förvånandsvärt enkelt att sluta snusa? Kan gå flera månader i rad med en snus ständigt i munnen och direkt gå "cold turkey" och inte märka några bieffekter.
Citera
2015-09-01, 09:33
  #7595
Medlem
SnobbenLs avatar
Ett simpelt tips för er som har slutat/funderar på å sluta:

Köp munskölj och när du använder det tänk inte "Detta gör jag för att minska snussuget"

Tänk såhär : "Fyfan va gött å inte ha dålig andedräkt, inflammerat tandkött och missfärgade tänder. Att skölja tänderna var nästa onödigt förut, men nu blir jag fräsch i munnen hela dagen! "
Citera
2015-09-01, 09:40
  #7596
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlan
Är det bara jag som upplever det förvånandsvärt enkelt att sluta snusa? Kan gå flera månader i rad med en snus ständigt i munnen och direkt gå "cold turkey" och inte märka några bieffekter.

Nej, vissa tycker det är lätt. Så varför börjar du igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in