Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-30, 03:23
  #1
Medlem
dobbelinas avatar
Skall bli intressant och höra om moderaterna & sossarna fortsättningsvis kommer att använda nedgraderande termer om SD och dess väljare, nu när SD snart är lika stora dem själva.

Ur ren självbevarelse drift, borde man förstå som politiker, att retoriken inte håller när man spottar en lika stor väljarkår i ansiktet som man själv representerar.

Man framstår ju som extremt korkad, om man påstår sig företräda väljarna då.

Kommentar?
Citera
2015-08-30, 03:59
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det kommer bli intressant. Förr var det liksom alla SD = dumma rasister. Nu när typ 1 av 4 är SD blir det säkert lite annorlunda. Ni är inte rasister men ni är dumma hjärntvättade kanske! Sådant kommer det säkert låta.
Citera
2015-08-30, 04:54
  #3
Medlem
Jagviosss avatar
Jag har tänkt på detta i media. Framtoningen är snällare och mindre dryg. Även t.ex. i TV4 - de har väl inte råd att urinera bort 25% av potentiella tittare som de ju vill sälja till sina annonsörer.

Jag har inget emot fakta och korrekt granskning, men hatkampanjer byggda på hat slipper jag gärna.
Citera
2015-08-30, 05:52
  #4
Medlem
Har tittat många debatter på sistone, och framförallt debatter där ena sidan representeras av en SD-politiker. Det är intressant, men samtidigt väldigt märkligt, hur det ter sig. När en SD-politiker framför en tanke eller ett förslag, då besvarar aldrig debattören från sjuklövern SD-politikerns förslag eller tanke med ett argument. Sjuklöverns representant besvarar antingen SD-politikern med att vidröra SD-partiets historia, ge ett svar utan att själv komma med ett förslag eller argument, eller genom att förolämpa SD-politikern med något sorts glåpord.

Det man undrar över är givetvis ifall en plan och argument saknas? Vad gör dessa politiker om dagarna egentligen? Jobbar dem inte? Om dem nu tycker något helt annat än SD, varför kan dem då inte argumentera för sin sak, och komma med relevanta och genomtänkta förslag? Det stör mig något så oerhört.

Jag har varit röstberättigad vid de 2 senaste valen och båda gångerna har jag valt att avstå från att rösta av personliga skäl, men frågan är om det inte är dags nu. Helst skulle jag vilja ha direktdemokrati, men att lägga en röst där 2018, ja det är förmodligen ingen idé, det lär inte göra någon skillnad i alla fall. Jag vet inte vad jag kommer rösta på, men SD kan komma att bli ett alternativ, i dagsläget är de det enda partiet med förslag på lösningar på stora samhällsproblem.

Framförallt är bostadsbristen och religionsfriheten två stora problem. I sig är det inget problem att folk har en religiös tro som hobby, men det är ett problem att tron ska bli lag för alla utomstående, som skiter blanka fan i religionen.
__________________
Senast redigerad av herrtanke 2015-08-30 kl. 05:54.
Citera
2015-08-30, 06:10
  #5
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Har tittat många debatter på sistone, och framförallt debatter där ena sidan representeras av en SD-politiker. Det är intressant, men samtidigt väldigt märkligt, hur det ter sig. När en SD-politiker framför en tanke eller ett förslag, då besvarar aldrig debattören från sjuklövern SD-politikerns förslag eller tanke med ett argument. Sjuklöverns representant besvarar antingen SD-politikern med att vidröra SD-partiets historia, ge ett svar utan att själv komma med ett förslag eller argument, eller genom att förolämpa SD-politikern med något sorts glåpord.

Det man undrar över är givetvis ifall en plan och argument saknas? Vad gör dessa politiker om dagarna egentligen? Jobbar dem inte? Om dem nu tycker något helt annat än SD, varför kan dem då inte argumentera för sin sak, och komma med relevanta och genomtänkta förslag? Det stör mig något så oerhört.

Jag har varit röstberättigad vid de 2 senaste valen och båda gångerna har jag valt att avstå från att rösta av personliga skäl, men frågan är om det inte är dags nu. Helst skulle jag vilja ha direktdemokrati, men att lägga en röst där 2018, ja det är förmodligen ingen idé, det lär inte göra någon skillnad i alla fall. Jag vet inte vad jag kommer rösta på, men SD kan komma att bli ett alternativ, i dagsläget är de det enda partiet med förslag på lösningar på stora samhällsproblem.

Framförallt är bostadsbristen och religionsfriheten två stora problem. I sig är det inget problem att folk har en religiös tro som hobby, men det är ett problem att tron ska bli lag för alla utomstående, som skiter blanka fan i religionen.
Att inte komma med argument, utan istället kasta pajer, är ett kännetecken på en person som antingen undanhåller sanningen, eller inte vet ett dyft av vad hen pratar om.

Som tur är, är Svenskarna smartare än så.
Och det börjar synas i opinionen.
__________________
Senast redigerad av dobbelina 2015-08-30 kl. 06:30.
Citera
2015-08-30, 07:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det kommer bli intressant. Förr var det liksom alla SD = dumma rasister. Nu när typ 1 av 4 är SD blir det säkert lite annorlunda. Ni är inte rasister men ni är dumma hjärntvättade kanske! Sådant kommer det säkert låta.

Nu är det:

SD-röstare är offren som gått på de onda SD-politikernas lögner om invandringen. SD-röstare är lättmanipulerade, det är därför de onda SD-politikerna lyckats manipulera dem till att rösta på SD. Men SD-röstare är egentligen snälla och inga nazister, de är bara lite lättlurade.

De var däremot inte lättlurade när de röstade på S&M, då var de väldigt insatta i politiken och visste vad de gjorde. Nu är de ej insatta i politiken, eftersom de bara läser hatsajter som Avpixlat, Fria Tider och Flashback, och är därför lätta offer för dem onda SD-politikerna.

SD-politiker är nazister och fascister, men inte deras röstare. Be en bön för dem stackars SD-röstarna som är offren.
__________________
Senast redigerad av delernen 2015-08-30 kl. 07:25.
Citera
2015-08-30, 08:38
  #7
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Nu är det:

SD-röstare är offren som gått på de onda SD-politikernas lögner om invandringen. SD-röstare är lättmanipulerade, det är därför de onda SD-politikerna lyckats manipulera dem till att rösta på SD. Men SD-röstare är egentligen snälla och inga nazister, de är bara lite lättlurade.

De var däremot inte lättlurade när de röstade på S&M, då var de väldigt insatta i politiken och visste vad de gjorde. Nu är de ej insatta i politiken, eftersom de bara läser hatsajter som Avpixlat, Fria Tider och Flashback, och är därför lätta offer för dem onda SD-politikerna.

SD-politiker är nazister och fascister, men inte deras röstare. Be en bön för dem stackars SD-röstarna som är offren.

Nog så det kommer att låta under samtliga morgonprogram / partiprogram på tv Eller så kanske SD-röstarna är mer pålästa än andra övriga röstare? Alla som sätter rasist stämpeln på SD har förmoderligen inte äns läst deras parti program utan har bara en förutsatt mening.
Citera
2015-08-30, 10:13
  #8
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
För det första vilken person som helst (det räcker med att läsa retorik på nybörjarnivå) att man inte skall förlöjliga motparten för då framstår det som arrogant samt att det inte låter som man har något att komma med. Därför undrar jag verkligen hur det kan komma sig att sjuklövern använder sig av en sådan retorik. De är ju trots allt politiker och borde vara bekanta med retoriken.

De känner att de kommer undan med det, eftersom motståndet mot SD är så kompakt.

I övrigt tror jag vi kommer att få se allt fler exempel på ideologiserad och politiserad forskning, ungefär som i detta debattinlägg:

http://www.dn.se/debatt/kriminalpoli...i-forskningen/

Det räcker att läsa sista stycket för att inse vad herrar professorer sysslar med.
Citera
2015-08-30, 10:40
  #9
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Skall bli intressant och höra om moderaterna & sossarna fortsättningsvis kommer att använda nedgraderande termer om SD och dess väljare, nu när SD snart är lika stora dem själva.

Ur ren självbevarelse drift, borde man förstå som politiker, att retoriken inte håller när man spottar en lika stor väljarkår i ansiktet som man själv representerar.

Man framstår ju som extremt korkad, om man påstår sig företräda väljarna då.

Kommentar?

Dom kanske byter. Men vad spelar det för roll? Man har förolämpat SD och deras väljare i åratal. Dom som har bytt kommer inte tillbaka. Det finns ingen anledning att rösta på ett parti som ser en själv som en fascistisk idiot. Även om dom skulle prata annorlunda plötsligt så har dom ju kvar sina nedsättande värderingar.

Nej, i alla fall inom S skulle jag tro att man skruvar upp retoriken för att försöka behålla dom väljare man har. Man är ju ändå landets största parti, ännu så länge. Men om derivatan på deras opinionssiffror håller i sig så är det snart slut med det. Då har Sverige till stora delar, i S ögon, blivit ett land av fascister och rasister.

M tror jag är lite smartare. Är dom det så kommer dom inte att prata om SD alls i den närmaste framtiden.
Citera
2015-08-30, 10:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Dom kanske byter. Men vad spelar det för roll? Man har förolämpat SD och deras väljare i åratal. Dom som har bytt kommer inte tillbaka. Det finns ingen anledning att rösta på ett parti som ser en själv som en fascistisk idiot. Även om dom skulle prata annorlunda plötsligt så har dom ju kvar sina nedsättande värderingar.

Nej, i alla fall inom S skulle jag tro att man skruvar upp retoriken för att försöka behålla dom väljare man har. Man är ju ändå landets största parti, ännu så länge. Men om derivatan på deras opinionssiffror håller i sig så är det snart slut med det. Då har Sverige till stora delar, i S ögon, blivit ett land av fascister och rasister.

M tror jag är lite smartare. Är dom det så kommer dom inte att prata om SD alls i den närmaste framtiden.


Även om M och S ska debattera integration? Snacka om elefanten i rummet i så fall.

S har ett större problem, och det är att SD är så tort bland LO-medlemmar. S-märkta politiker borde akta sig noga för att "pissa på" LO-medlemmar.
Citera
2015-08-30, 12:56
  #11
Medlem
staticages avatar
Sossarna är såna jubelidioter att dom inte kommer vika sej ens när dom gått i graven.
M kommer inte va långt efter.
Övriga partier kommer iaf att närma sej SD
Citera
2015-08-30, 14:50
  #12
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Det vettetusan.
Om man kritiserar SD eller stödjer ett förslag från andra partier på Flashback så råder exakt samma mentalitet.
Då ska vi tänka på att här på FB sitter just de där smarta Svenskarna du pratar om.
Pajkastning sker givetvis från båda lägren,
men, det är avsaknaden av hållbara argument/svar från ena sidan som gör debatten ensidig.
Det är delvis också vad jag försöker poängtera,
Om pajkastningen minskade på de etablerade politikerna,(Flashback nivå) och de istället tog itu
med den verkliga problematiken, genom saklig diskussion, då kanske vi skulle slippa den här röran.
Steg 1 i en sådan lösning betyder otvivelaktigt förhandling med SD.
Om retoriken tonas ner, finns en möjlighet till lösning.

Man kan inte borra ner huvudet i sanden.


Du ger svaret själv i kommentaren under:
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Det finns ett enkelt sätt att döda SD på. Det är att ta itu med invandring/migrationsproblematiken. Om de styrande partierna gör det kommer SD bara ha kvar några få % samt riskerar att förlora sin plats i riksdagen.
Oavsett vad många tror på detta forum så stannar inte de nya väljarna kvar om det de är missnöjda över förändras.
Sverige har en tradition av 25% av befolkningen som är kappvändare. Det är dessa som nu vänt sig till SD.

Vi har 3 block nu, Blått, Rött och SD.
Dessa är nu snarlika i storlek.

De drar alla lika stor nytta av kappvändarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback