Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
DNA, blod, var då? Kanske på handsken som hittades där han jobbade? Eller hittande han en telefon vid vägen som han synade och konstaterade trasig och slängde? Uppträde han och hans bror märkligt då det stövlar in en massa människor på Mantorp (en av arbetsplatserna) som snokar omkring, visste bröderna att sökområdet utökats? Vi vet inte vad bevisningen är och åklagaren är av någon anledning extra luddig i detta fall.
Men blod på flera tillhörigheter och
dessutom någon annan typ av DNA-spår är för mycket för att ifrågasätta hans inblandning.
Det märkliga beteendet sägs ha varit att bröderna sagt till MP att de inte behövde/skulle söka vid Martorp, eftersom detta redan var gjort.
Citat:
Man undrar när han skulle ha haft möjlighet att se eller träffa Lisa om det nu inte var en ren tillfällighet denna dag. Var det planerat eller en sjuk drift så borde han ha sett henne tidigare och eftersom han inte verkat ha besökt cafeet så måste det ha varit under tre lördagar då han eventuellt jobbat i närheten. Han ska då ha fattat tycke och fått en fixering på flickan från 50m avstånd de få gånger hon var utomhus. Också något jag finner märkligt.
För mig känns det som om han inte fattat vem hon var, om det nu handlat om sex.
Men någon form av olycka, är ju fullt möjlig också.
Citat:
Jag hänger inte med i många krimtrådar och det var ett bra tag sedan man hade kontakt med farbror polis så man får väl följa och se hur det fungerar idag. Det här fallet känns lite unikt, ung fager flicka till offer, oskyldigt vacker lansdbygd, godsherrar och slott, fadern yrkesofficer, utländska gästarbetare, cafe, spår en här en där etc. Inte konstigt att tråden är stor och föder vilda spekulationer.
Jo, det skulle vara lätt att göra en bra filmatisering utifrån detta.
Fast det där med "godsherre" som titel är ju lite tramsigt. Arne är ju bara en vanlig affärsman från Skåne. Så det känns rätt kokett av honom att använda sig av en så uråldrig och pompös titel.